Rīdzinieki piegādās Ķīnas miljonāriem bruņu limuzīnus
Bizness un ekonomika

Rīdzinieki piegādās Ķīnas miljonāriem bruņu limuzīnus

Jauns.lv

Rīgā bāzētā bruņoto limuzīnu kompānija „Dartz Prombron” noslēgusi līgumu par simts superdārgu un superdrošu automobiļu piegādi Ķīnai. Līdz šim kompānija ir izgatavojusi tikai 50 automašīnu.

Rīgā bāzētā bruņu limuzīnu ražotnes „Dartz Prombron” īpašnieks Leonards Jankelovičs lepojas ar to, ka nesen noslēdzis līgumu par simts superdārgu un superdrošu automašīnu piegādi Ķīnai.
Rīgā bāzētā bruņu limuzīnu ražotnes „Dartz Prombron” īpašnieks Leonards Jankelovičs lepojas ar to, ka nesen noslēdzis līgumu par simts superdārgu un superdrošu automašīnu piegādi Ķīnai.

Skandalozo slavu ieguvušās kompānijas „Dartz Prombron”, kura lepojas ar to, ka ir Rīgā vēl Krievijas impērijas laikā - 1869. gadā dibinātās leģendārās rūpnīcas „Russo Balt” tradīciju mantiniece, īpašnieks Leonards Jankelovičs Rīgas krievu laikrakstam „Čas” sniedzis interviju, kurā stāstam, ka tikko atgriezies no Ķīnas, kura Rīgas uzņēmumam pasūtījusi simts bruņotu limuzīnu.

Ekskluzīvie bruņu džipi

Rīgā bāzētā kompānija „Dartz Prombron” slavu ir ieguvusi ar to, ka ražo superdārgus automobiļus, kas sevī apvieno limuzīna, kravas, sporta un bruņu automašīnas īpašības. Līdz šim kompānija ir izgatavojusi tikai 50 bruņotus limuzīnus, bet ķīnieši nule kā ir saņēmuši pirmo no simts pasūtītajiem bruņotajiem limuzīniem.

Maijā „Dartz Promborn” paziņoja, ka ir radījusi ložu necaurlaidīgu un 2000 zirgspēku jaudīgu sportisku sedanu ar maksimālo ātrumu 250 km/h, kas varēs vilkt līdz pat piecām tonnām smagu un 15 metrus garu jahtu. Auto speciāli ir paredzēts jahtu buksēšanai un to varēs atļauties tikai dārgu jahtu īpašnieki – miljonāri un miljardieri.

Savukārt aprīlī „Dartz Prombron” Monako autoizstādē prezentēja speciāli sievietēm izstrādātu bruņu džipu – „Dartz Prombon Iron. Diamond” jeb „L4P Ladies.only”. Par pirmo luksusa klases džipa un dizainera izstrādātā vibratora, kas ietilpa auto „komplektā”, īpašnieci kļuva Latvijā dzīvojošā Kazahstānas naftas magnāta meita Regīna Abdurazakova. Šī auto – pasaulē dārgākā bruņu džipa – cena ir viens miljons ASV dolāru (ap 500 000 latu).

Эксклюзивные бронированные джипы

Ekskluzīvie bruņu džipi

„Ar ķīniešiem sanāca pavisam jocīgi”

Intervijā „Čas” Jankelovičs stāsta, kas līdz šim ir kļuvuši par bruņu limuzīnu īpašniekiem: „Zinātņu doktoru mūsu pircēju vidū nav. Dažas mašīnas ir aizgājušas uz Apvienotājiem Arābu Emirātiem. Pāris – uz Āfriku, īsti pat nezinu, uz kurām valstīm. Atbrauca kaut kādi melnādainie, pasūtīja auto, samaksāja skaidrā naudā un aizbrauca ar visām mašīnām. Divi auto ir Amerikā.”

2009. gadā Jankelovičs nolēma iekarot plašāku tirgu un nokļuva arī ķīniešu redzeslokā, par ko saka:

„Ar ķīniešiem iznāca pavisam jocīgi. Es uz turieni ar e-pasta starpniecību sūtīju daudzus jo daudzus piedāvājumus, kuri aizgāja nezin kur. Milzīgs spameru atbilžu daudzums! Vienu dienu atnāca vēstule no kāda ķīnieša, kurā bija rakstīts: „Mēs gribam nopirkt simts mašīnas”. No sākuma domāju, ka tā ir kārtējā mēstule un domāju jau izdzēst, bet tomēr atbildēju.

Izrādījās šis ķīnietis bija reāls pasūtītājs. Vienvārdsakot - sarunas iesākām pērn 30. septembrī un februārī jau parakstījām līgumu. 1. augustā viņi jau saņēma pirmo mašīnu. To ir nopirkusi kāda ķīniešu autorūpnīca ar simtprocentīgu valsts kapitālu, kura vienlaikus arī ir „Volkswagen” lielākais dīleris Ķīnā.

Sarunas gāja ilgi, pusgadu. Bet tas jau bija ne tādēļ, ka kompānija piederēja valstij, bet gan tāpēc, ka ķīnieši ļoti skrupulozi visu vērtēja. Mūsu mašīna jau nav lēta, bet cena, par kuru ķīnieši to pārdod tālāk, vienkārši ir kosmiska.”

Austrumnieciskā specifika

„Jāteic, ka, strādājot ar austrumniekiem, ir sava specifika – ar viņiem nepieciešama personiska saruna. Praktiski gadu cēlos piecos no rīta un sāku ar viņiem datorā komunicēties, beidzu tikai tad, kad jau bija iestājies vakars,” stāsta uzņēmējs.

Jankelovičs teic, ka viņa kompānijas ražoto automobiļu pircēji galvenokārt ir divu kategoriju bagātie ķīnieši – nekustamo īpašumu pārdevēji un ogļraktuvju īpašnieki. Protams, ir arī augstākā līmeņa valsts ierēdņi, bet viņi ir mazākumā, jo valsts darbā strādājošiem ierēdņiem, pēc Jankeloviča vārdiem, ir „jāmaskējas”, lai neiegūtu valdošās komunistiskās partijas nežēlastību.

Jautāts, kur top izslavētās ekskluzīvie bruņu limuzīni, „Dartz Prombron” vadītājs saka: „Pārsvarā Tallinā, daļa detaļu arī Rīgā, kaut kas arī Anglijā. Pirmās automašīnas izgatavojām Krievijā, bet pret Krievijas rūpnīcām mums ir daudz kvalitātes pretenziju. Vienu laiku auto izgatavojām slavenajā Putilova rūpnīcā, kas savulaik bruņumašīnīti Leņinam uztaisīja. Kvalitātes ziņā no tā laika nekas nav mainījies: klapē ar veseri!”

Ķīnieši testē „Dartz Prombron”

„Dartz Promborn” Monako autoizstādē:

„Dartz Prombron Nagel”

„Darts Prombron Iron. Diamond”

Kasjauns.lv/ Foto: Lita Krone/LETA