Pētījums: jaunieši arvien mazāk skatās tradicionālo televīziju
Jaunieši Latvijā arvien mazāk laika velta tradicionālā TV skatīšanai un izvēlas alternatīvus brīvā laika pavadīšanas veidus, secināts Korejas elektronikas koncerna "LG Electronics" (LG) pētījumā par televizora pirkšanas un skatīšanās paradumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, par kuru informēja "LG Electronics Latvia" Sabiedrisko attiecību menedžeris Baltijas valstīs Vjačeslavs Sergejevs.
"Pētījuma rezultāti apliecina tendenci, ka jaunieši arvien mazāk laika velta tradicionālā TV skatīšanai. Tas galvenokārt izskaidrojams ar to, ka jaunieši ir apguvuši interneta sniegtās priekšrocības un izvēlas brīvo laiku pavadīt pie datora, nevis skatoties tradicionālo TV," teica Sergejevs.
"Latvijā tieši gados jaunie cilvēki pie televizora ekrāniem pavada vismazāk laika - 28% respondentu vecuma grupā no 15 līdz 29 gadiem apgalvo, ka televizoru neskatās vispār, savukārt 19% aptaujāto šajā vecuma grupā pavada mazāk par vienu stundu, skatoties televizoru," teikts paziņojumā medijiem.
Kā norādīja Sergejevs, "šī jaunā tendence atspoguļojas arī jaunākajās tehnoloģijās televizoru tirgū - "Smart TV" (vieda televizora) funkcija piedāvā iespēju apvienot televizora skatīšanos ar interneta lietošanu, kā arī sniedz pieeju dažādām izklaidējošām un izglītojošām aplikācijām''.
Tā sauktos viedos televizorus, kas aparātos iekļauj daudzas datora funkcijas, ražo un tirgo vairāki uzņēmumi, arī "LG Electronics" konkurents "Samsung", kuram Latvijas medijos redzama tā "Smart TV" reklāmas kampaņa. Viedie televizori arī ir aprīkoti ar interneta pieslēgumam vajadzīgiem vadiem un savienojuma punktiem. Daži modeļi, arī "LG Electronics" un "Samsung" ražojumi, piedāvā iespējas skatīties trīsdimensionālas (3D) pārraides un video materiālus.
Iedzīvotāji vecumā no 50 līdz 74 gadiem televizoru skatās visvairāk - Latvijā 51% iedzīvotāju šajā vecuma grupā vai nu pavada pie televizora ekrāniem vairāk nekā trīs stundas, vai arī televizors ir ieslēgts visu laiku, atrodoties mājās, secināts pētījuma gaitā.
Pētījums veikts sadarbībā ar "Omnicom Media Group", aptaujājot 2341 respondentu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā vecumā no 15 līdz 74 gadiem aprīlī, teikts paziņojumā.