Bizness un ekonomika

"TV3" un LNT atteikšanās no retranslēšanas samazinājusi "Draugiem.tv" skatītāju skaitu

Jauns.lv

Telekompāniju "TV3" un LNT aizliegums retranslēt to saturu samazinājusi "Draugiem.tv" skatītāju skaitu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja draugiem.tv'' biznesa attīstības direktors Arvils Kupris.

Patlaban "Draugiem.tv" unikālo apmeklējumu skaits svārstās starp 3000 un 10 000 lietotājiem dienā, sacīja Kupris.

Kupris atzina, ka neskaidrības ar satura piegādātājiem ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ par pērn rudenī sākto interneta televīzijas projektu nav veikti apjomīgi mārketinga pasākumi.

"Strādājam pie satura tiesību iepirkšanas, lai, sākoties vasarai, varam plašāk runāt par produktu "Draugiem.tv". Līdz šim to neesam īpaši spīdzinājuši tieši tādēļ, ka pieejamais saturs nav sasniedzis kritisko masu, kas attaisnotu lielu reklāmas kampaņu. Bet ejam uz to, lai to sasniegtu. Sarunas ar satura devējiem bijušas sarežģītas, iespējams, konkurentu vai citu faktoru ietekmē," sacīja Kupris.

Patlaban "Draugiem.tv" piedāvā 11 televīzijas kanālus, tostarp abus Latvijas Televīzijas programmas "LTV1" un "LTV7", kā arī vietējā satura jauniešu kanālu "Chaula TV". Ir vairāki kanāli krievu valodā, kā arī ziņu un informatīvais kanāls "BBC World" un augstas izšķirtspējas kanāls "Arte TV HD", kura saturs aprakstīts kā "relaksējošs".

Kā skaidroja Kupris, viens no iemesliem, kādēļ sociālais tīkls "Draugiem.lv" un ar to saistītie uzņēmumi un projekti pavasarī sāka strādāt ar zīmolu "Draugiem grupa", bija, lai radītu asociācijas ar sociālā tīkla lielo lietotāju skaitu. Kā liecina interneta auditorijas mērījumu un analīzes kompānijas "Gemius" dati, "Draugiem.lv" auditorija maijā bija 650 000 un tā bija otrs lielākais interneta resurss Latvijā pēc apmeklētāju skaita.

"Labāk sācis veikties, kad runājam kā "Draugiem grupa", auditorija ir milzīga. Jautājums ir, vai viņi grib sociālā tīkla "Draugiem.lv" lietotājus redzēt starp saviem skatītājiem. Atbilde parasti ir viennozīmīgi pozitīva," sacīja Kupris.

Viņš uzskata, ka sociālajam tīklam attīstītās mērķauditorijas mērīšanas un apzināšanas sistēmas, kas ļauj "Draugiem.lv" veikt precīzi tēmētas reklāmas akcijas starp sociālā tīkla lietotājiem, varēs arī noderēt reklāmas pārdošanai televīzijai.

"Tomēr auditorijai jāsasniedz kritiskā masa. Ir bijusi interese no vienas vai otras reklāmas aģentūras par reklāmas izvietošanu "Draugiem.tv" un par dažādiem interesantiem risinājumiem. Taču pašlaik galvenais mērķis nav dabūt jebkuru reklāmu, bet palielināt satura klāstu un piesaistīt apmeklētājus," sacīja Kupris.

Sociālais tīkls "Draugiem.lv" sāka darboties 2004.gadā, savukārt 2011.gadā sācis darboties televīzijas portāls "Draugiem.tv". 2012.gada pavasarī visiem uzņēmumiem un projektiem tika radīts kopējs zīmols "Draugiem grupa".

2010.gadā "Draugiem grupas" uzņēmumu un projektu apgrozījumus bija 14,8 miljoni eiro (10,37 miljoni latu) un peļņa 819 829 eiro (573 880 latu), teikts grupas jaunajā mājaslapā. Savukārt SIA "Draugiem" gada pārskatā ziņots, ka uzņēmuma apgrozījums 2010.gadā bija 4,25 miljoni latu un pēcnodokļu peļņa - 389 105 lati.

Uzņēmuma auditētos 2011.gada finanšu datus paredzēts publicēt jūnija beigās.

SIA "Draugiem" pieder Agrim Tamanim (89,17%), Mārtiņam Pikšenam (5%), Laurim Libertam (4,72%) un Maltā reģistrētai kompānijai "Shiny Happy People Limited" (1,11%).

LETA