Bizness un ekonomika

Reklāmas speciālists: Baltijas mīlētāko zīmolu tops atspēko stereotipus

Jauns.lv

Baltijas mīlētāko zīmolu tops atspēko stereotipus, žurnālā "Kapitāls" atzīst reklāmas un mārketinga aģentūras "DDB Latvija" izpilddirektors Andris Rubīns.

Kā ziņots, Baltijas un arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā šogad ir zīmols "Google".

Šogad Baltijas un Latvijas mīlētāko zīmolu topu veidoja aģentūra "DDB Latvija" sadarbībā ar pētījumu kompāniju "GfK Custom Research Baltic" un žurnālu "Kapitāls". Baltijas un Latvijas 50 mīlētāko zīmolu saraksts ir publicēts žurnāla "Kapitāls" oktobra numurā.

Latvijas mīlētāko zīmolu tops tiek veidots jau kopš 2004.gada, savukārt Baltijas mīlētāko zīmolu tops šogad sastādīts pirmo reizi. Mīlētāko zīmolu topi kalpo kā atskaites punkts patērētāju attieksmes, dzīves stila un ieradumu atspoguļošanā.

"Mums liekas, ka zinām ļoti daudz, jo ņemam vērā dažādus stereotipus, mītus un vecas anekdotes. Attiecīgi domājam, ka igauņiem patīk daba, tehnoloģijas un viņi dzīvo lēnāk, bet lietuviešiem patīk ballītes, viņi tic Dievam un pērk tikai lietotas automašīnas. Savukārt latvietis tajā visā ir kaut kur pa vidu," pastāvošos stereotipus raksturo Rubīns.

Baltijas mīlētāko zīmolu tops, kas šogad sastādīts pirmo reizi, atspēko stereotipus. "Latvijā izteiktāk no visām Baltijas valstīm esam gatavi maksāt vairāk par ekoproduktiem un pievērst uzmanību veselībai. Latvieši vismazāk seko modei, tomēr vēlas atšķirties no pārējiem," norāda Rubīns.

Pēc Rubīna teiktā, lietuvieši savukārt ir aktīvākie interneta cienītāji un satura radītāji Baltijā. Arī dalība loterijās lietuviešiem joprojām šķiet motivējoša.

"Igauņi ir visvairāk norūpējušies par nākotni un visizteiktāk atzīst, ka bieži pērk lietas, kuras nevar atļauties. Un pretstatā izplatītajam mītam par lēnumu tieši igauņus vairāk nekā pārējos kaimiņus aizrauj izjūtas, ko sniedz ātrums. Vēl interesanti, ka igauņu sirdis iegūt ir grūtāk, bet, ja tas izdodas, tad uz ilgu laiku. Starp citu, arī laulību statistikā igauņi uzrāda augstākos lojalitātes rādītājus Baltijā," stāsta "DDB Latvija" izpilddirektors.

Rubīns uzsver, ka krīzes izraisītais pragmatisms un atsalums pret zīmoliem ir veiksmīgi aizmirsts, jo pēdējo divu gadu laikā zīmolu cienītāju skaits Latvijā ir divkāršojies, bet kaimiņvalstu iedzīvotāji ir pat vēl lojālāki. "Visstraujāk augusi mīlestība pret pārtikas un dzērienu zīmoliem, kā arī joprojām vērojama pieķeršanās virtuālās pasaules zīmoliem," saka eksperts.


LETA, Nozare.lv