Bizness un ekonomika

Kompānija "Hesburger" satraukta par tviterī izplatījušos joku

Jauns.lv

(Ziņa papildināta 17:59) Kādu asprāšu centieni pajokot varot pat draudēt ar tiesu darbiem: internetā izplatījies joks, kas ir kā vārdu spēle, proti, zirga gaļas skandāla kontekstā pārveidots uzņēmuma "Hesburger" logo, un tas lasās kā "Horseburger".

Izveidotais logotips svētdien lielā ātrumā izplatījās sociālajos tīklos, un kompānija reaģējusi ar paziņojumu, ka katrs jauns ziņas retvīts traktējams kā neslavas celšana un var izvērsties tiesu darbos, jo “Hesburger” produktos zirga gaļa nav konstatēta. Šāds joks gan iedragājot somu uzņēmuma reputāciju, gan arī, iespējams, nelabvēlīgi ietekmē finansiāli.

Tikmēr asprāši teic, ka joks patiesībā ir laba reklāma ātro uzkodu ēstuvēm, un ka “Hesburger” var būt laimīgi, jo viņu produkcijā gaļa tomēr ir. Kasjauns.lv jau vēstīja, ka, piemēram, Islandē maltās gaļas pīrādziņos gaļas klātbūtne nav konstatēta vispār.

Žurnālists Arnis Krauze tviterī izteicās, ka šo joku nebūtu pat pamanījis, ja vien sabiedrisko attiecību speciāliste Iveta Antonišķe savā blogā nebūtu ierakstījusi komentāru par neslavas celšanu. Viņa raksta:

"Kā viss sākās? Kāda joku lapa nopublicē pārveidotu Hesburger logotipu, automātiski ieraujot un sasaistot šo uzņēmumu skandālā, kura dēļ šobrīd daudziem uzņēmumiem radušies milzīgi finansu zaudējumi. Hesburger vārda sasaistīšanai ar konkrēto skandālu – pamata nav. 

Jā, mēs izsvērām iespēju nereaģēt. Lai sūta, pārsūta, smejas. No vienas puses. Taču, tomēr,  nolēmām paust savu nostāju un teikt striktu „nē“ tik bezgaumīgam jokam, kuru uzņēmums nav pelnījis! Apzinoties iespējamo rezonansi. Apzinoties, ka mūsu atbilde var kļūt daudz populārāka par pašu joku. 

Mēs nolēmām – pateikt „nē“ ĻAUNAM jokam."

Svētdienas pēcpusdienā daudzi sociālo tīklu lietotāji norādīja, ka šāda reakcija uz joku ir pēdējā laika lielākā PR izgāšanās. Pats joks dienas gaitā bija guvis vien 20 retvītu, taču "Hesburger" reakcija izsaukusi cilvēkos interesi, radot komentāru gūzmu, kā arī minējumus, vai ēstuves īpašniekiem nevajadzētu pārdomāt sabiedrisko attiecību pakalpojuma sniedzēja nomaiņu.

Tikām Latvijas interneta vidē cilvēki turpina ģenerēt arvien jaunus un jaunus jokus un attēlus saistībā ar notikušo.

Jau vēstīts, ka visu Eiropu, tostarp arī Latviju sasniedzis zirga gaļas skandāls.  Latvijā vairākas kautuves norāda, ka patiesībā tā esot pierasta prakse – liellopa gaļu uzdot par zirga gaļu.  Iemesls šādai blēdībai ir būtiskā iepirkuma cenu atšķirība, proti, kilograms liellopa gaļas maksā 1,50 latus kilogramā, taču zirga gaļa – vien 95 santīmus par kilogramu.

Kasjauns.lv, Foto: twitter, Edijs Pālens/LETA