Atklājas jauni fakti lidmašīnas katastrofas lietā. Viens no futbolistiem saņem cerīgas ziņas. FOTO
Brazīlijas futbola spēlētājs Helio Netu šodien saņēmis cerīgas ziņas - viss liecina par to, ka viņš varēs atgriezties sportā, raksta BBC, atsaucoties uz sportista tēva teikto.
31 gadus vecais futbola kluba "Chapecoense" aizsargs šobrīd ir stabilā stāvoklī. Viņam veiktas plaušu, ceļgala, kā arī plaukstas locītavas operācija.
Arī apkalpes locekļi Himena Suaresa un Ervins Tumiri ir labā stāvoklī, kamēr pārējie izdzīvojušie atrodas intensīvās aprūpes nodaļā. Tikmēr 24 gadus vecais vārtsargs Džeksons Folmans zaudējis labo kāju. Ārstiem bija bažas, ka līdzīgs liktenis gaidāms arī kreisajai kājai, taču to izdevās glābt. 27 gadus vecais aizsargs Alans Rušels pārcietis muguras operāciju, taču zināms, ka viņa spēja kustēties no tā netika ietekmēta. Žurnālists Rafaels Henzels ir stabilā stāvoklī.
Kolumbijas varasiestādes saka - nākot klāt jauniem pierādījumiem, arvien vairāk nostiprinās pārliecība, ka lidmašīna avarēja degvielas trūkuma dēļ. Izrādās, ka pilots Migels Kiroga lidostā Bolīvijā bija brīdināts, ka viņam līdz galamērķim var nepietikt degvielas, taču, neraugoties uz to, pilots taisnā ceļā lidojis uz Medeljinu, ziņo BBC.
Tuvinieki un fani Rio piemin lidmašīnas traģēdijas upurus
Traģiskā lidmašīnas avārija Kolumbijā
Lidmašīnā atradās 72 pasažieri, tostarp Brazīlijas augstākās līgas futbola komandas "Chapecoense" locekļi, kas bija ceļā uz maču Medeljinā, kā arī ...
Tiesa gan, Bolīvijas amatpersonas šo izskanējušo informāciju nav vēl komentējušas.
Zināms, ka pilots nepiestāja lidostā Kobihas pilsētā, jo tā naktīs nestrādā. Viņš varēja piestāt Kolumbijas galvaspilsētas Bogotas lidostā, taču to neizdarīja.
Jau vēstīts, ka ieraksti, kuros fiksēts pilota ziņotais un kas nonākuši Kolumbijas mediju rīcībā, liecina, ka pilots vairākkārt pieprasījis atļauju nolaisties elektropadeves darbības traucējumu un degvielas trūkuma dēļ, tomēr uzreiz nav ziņojis, ka būtu iestājies avārijas stāvoklis. Izskan, ka lidmašīna gaisā pavadīja 20 minūtes ilgāk nekā tā četru stundu lidojuma kapacitāte.
Pilots savā pēdējā sarunā dzirdams, lūdzot atļauju nolaisties, taču dispečere paskaidro, ka šobrīd skrejceļam tuvojas cita lidmašīna, tāpēc nāksies gaidīt vēl septiņas minūtes. Nav gan skaidrs, kāpēc pilots nepaskaidroja radušos situāciju, taču ierakstos dzirdams, ka, atrodoties gaidīšanas režīmā, viņš kļūst arvien izmisušāks. "Pilnīga elektrības atslēgšanās, nav degvielas," viņš dzirdams sakām pirms, lidmašīna uzsāka savu četru minūšu ilgo ceļu pretī iznīcībai.
Kad dispečere saprata situācijas nopietnību, otrai lidmašīnai tika pieprasīts atcelt nosēšanos, lai atbrīvotu ceļu "LaMia" gaisa kuģim, bet bija jau par vēlu.
Kolumbijas Civilās aviācijas pārvaldes pārstāvis Fredijs Bonija sacījis, ka elektropadeves traucējumus varēja izraisīt degvielas trūkums, vēstī BBC. Glābējiem izdevās atrast abas "melnās kastes", taču to saturošo datu izpēte varētu prasīt vairākus mēnešus. Eksperti vētīs arī lidojuma plānu. Bonija uzsvēra, ka saskaņā ar starptautiskajām regulām, lidmašīnai jābūt degvielas rezervei vēl 30 minūtēm gadījumiem, ja gaisa kuģim jādodas uz citu lidostu.
Lai arī bija paredzēta nosēšanās Bolīvijas pilsētā Kobihā, kur varētu veikt degvielas uzpildi, tas nenotika, jo naktīs šī lidosta ir ciet, skaidroja "LaMia" direktors Gustavo Vargass. Pilots arī ieminējies par Kolumbijas galvaspilsētas Bogotas lidostu, kas ir pa ceļam, taču tomēr devās taisnā ceļā uz Medeljinu.