Lietuvā sāks kursēt jauni vilcieni - moderni, ērti un par 30% ietilpīgāki
Pasažieru pārvadājumu uzņēmums "LTG Link" ir pabeidzis savu jauno vilcienu projektēšanas posmu, uzsākot 9 elektrovilcienu un 6 akumulatora vilcienu ražošanu. ...
FOTO: ergonomiskas sēdvietas, personāls vienas pogas attālumā un bistro zona - 2026. gadā Lietuvā sāks kursēt moderni vilcieni
Kamēr Latvijā tikai salīdzinoši nesen esam sākuši braukt ar jaunajiem elektrovilcieniem, Lietuva sper soli vēl tālāk un iepazīstina ar vēl daudz modernākiem vilcieniem, kas sāks kursēt jau 2026. gadā.
Šveices vilcienu ražotājs "LTG Link" ir pabeidzis savu jauno vilcienu projektēšanas posmu, uzsākot 9 elektrovilcienu un 6 vilcienu ar akumulatoru piedziņu ražošanu. Jau tagad ir iespējams aplūkot, kā izskatīsies vilcienu interjers, ko īpaši Lietuvai izstrādājis Šveices vilcienu ražotājs "Stadler", un kādas ērtības pasažieri var sagaidīt.
Paredzams, ka jaunie vilcieni būs vēl ātrāki un ērtāki – pateicoties to tehniskajiem parametriem, vecāka gadagājuma cilvēkiem, pasažieriem ar bērnu ratiņiem, maziem bērniem vai cilvēkiem ar kustību traucējumiem būs vieglāk iekāpt zemās grīdas vagonos, kā arī ērtāk pārvietoties arī pašos vilcienos.
Jaunie vilcieni, kas, kā paredzams, Lietuvā sāks kursēt 2026. gadā, ir nozīmīgs "LTG" grupas atjauninājums. "Tas ir mūsu ieguldījums ne tikai, lai padarītu vilcienu satiksmi Lietuvā vēl ilgtspējīgāku, bet arī, lai nodrošinātu vēl labākus un ērtākus apstākļus pasažieriem. Komanda un dizaineri ir pārdomājuši daudzas detaļas: vilciens būs ne tikai moderns, bet arī ņems vērā dažādu sociālo grupu vajadzības,” sacīja "LTG" grupas ģenerāldirektors Egidijus Lazauskas.
Elektrovilcienos, kas kursēs starp Viļņu-Šauļiem un Klaipēdu, būs 200 ērtas sēdvietas, kas ir gandrīz par 30 % vairāk nekā pašreizējos vilcienos. Jaunajos vilcienos būs pirmās un otrās klases saloni un “Bistro zona”, kur varēs pasūtīt uz vietas gatavotus ēdienus, uzkodas un dzērienus. Uzkodas būs pieejamas gan īpaši ierīkotā zonā, gan galamērķī.
Daudzi vilcienu pasažieri strādā ceļā, tāpēc katrā ergonomiskā sēdvietā būs rozetes, individuāls apgaismojums, galdiņi datora glabāšanai un ērti regulējamas atzveltnes. Lai mazinātu apkārtējo troksni un nodrošinātu mājīgu vidi, vilciena kabīnes grīda būs klāta ar paklājiem. Vilciena pirmā klase būs iekārtota kā slēgta 16 sēdvietu telpa ar klusāku zonu, kur pasažieri ar pogas pieskārienu varēs izsaukt vilciena personālu.
Akumulatora vilcienos, kas kursēs īsākos attālumos, būs ietilpība 128 pasažieri, un tie būs aprīkoti ar kafijas un uzkodu bufetes zonām.
Visos jaunajos vilcienos būs aprīkotas sēdvietas pasažieriem ar bērniem, plašākas sēdvietas pasažieriem ar bērnu ratiņiem un ērtākas sēdvietas pasažieriem ar mājdzīvniekiem. Tāpat sēdvietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem ir integrētas kopējā salonā, t. i., tās nav atdalītas no citiem pasažieriem.
Arī velosipēdisti varēs ceļot ērtāk: atkarībā no pieprasījuma un gadalaika vilcienā varēs izvietot līdz 30 velosipēdiem, siltajā sezonā - vismaz 10 regulāras velosipēdu vietas, bet aukstajā sezonā lielākā daļa velosipēdu vietu tiks pārveidotas par ērtām sēdvietām, bet visu gadu būs 4 velosipēdu vietas.
"Jaunie vilcieni nodrošinās jaunu, ērtāku ceļošanas kultūru un pieredzi, un mēs ceram, ka vēl vairāk Lietuvas iedzīvotāju un viesu novērtēs ilgtspējīgu ceļošanu,” saka "LTG Link" izpilddirektore Kristina Meide.
Jaunie vilcieni no 2026. gada kursēs populārajos maršrutos Viļņa-Klaipēda, Viļņa-Varena-Marcinkonis un Kauņa-Šauļi. Ar baterijām darbināmie vilcieni kursēs līnijās, kuras tuvākajā nākotnē nav plānots pilnībā elektrificēt.
Pašlaik "LTG Link" vajadzībām būvējamie vilcieni būs videi draudzīgāki, tie atbildīs īpaši augstām kvalitātes un komforta prasībām un tiks darbināti ar zaļo elektroenerģiju. Iegādājoties šos vilcienus, "LTG Link" ir iegādājies arī vilcienu tehniskā atbalsta pakalpojumus ļoti ilgam laika posmam - līdz 2037. gadam. Šie pakalpojumi ietver rezerves daļu piegādi, tehnisko atbalstu un konsultācijas par jauno vilcienu ekspluatāciju un apkopi.