Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
"Verston Ehitus" darba vieta. (Foto: Postimees/Scanpix)

Tallinā pabeigts Ziemeļu un Austrumeiropā pirmais ceļa posms, kura būvē izmantoti pārstrādāti plastmasas atkritumi 2

Pasaulē
2019. gada 18. oktobrī 11:56 2019. gada 18. oktobrī 11:56
  Jauns.lv / LETA
Tallinā šonedēļ pabeigts pirmais gājēju ceļa posms, kura asfalta segumā izmantoti pārstrādāti plastmasas atkritumi, un šis ir pirmais šāda veida ceļš ne vien Baltijas valstīs, bet visā Ziemeļu un Austrumeiropā, informēja būvnieku pārstāvji.

Būvuzņēmuma "Verston Ehitus" izpilddirektors Veiko Veskimē norādījis, ka  "plastmasas atkritumu uzkrāšanās apkārtējā vidē ir globāla problēma, kurai risinājumus meklē visā pasaulē".

"Tāpēc plastmasas atkritumu izmantošana ceļu būvē ir gudrs risinājums, jo nenoārdāmā plastmasa un bitums, kas ir viens no svarīgākajiem asfaltbetona maisījuma komponentiem, tiek ražoti no vienas izejvielas – naftas," sacījis Veskimē.

Inovatīvo tehnoloģiju izstrādājusi Skotijas kompānija "MacRebur", kurai pieder rūpnīca, kurā plastmasu pārstrādā granulās. Tās tiek pievienotas ceļa segumam, ļaujot samazināt bituma daudzumu asfaltā. Plastmasas atkritumu granulas augstā temperatūrā tiek izkausētas asfaltbetona maisījumā, nodrošinot, lai plastmasa izkustu vienmērīgi, neveidojot mikroplastmasu. Beidzoties asfalta kalpošanas termiņam, ceļa seguma materiāls var tikt pārstrādāts un atkārtoti izmantots ceļu būvē.

"MacRebur" līdzdibinātājs Gordons Rīds paudis cerību ka jaunizbūvētais ceļa posms būs laba iespēja izmēģināt tehnoloģiju jaunajos apstākļos, un tas būs pirmais solis uz  kompānijas  pirmās ražotnes atvēršanu Baltijas reģionā.

"Uzskatām, ka vietējos klimatiskajos apstākļos, kam raksturīgs augsts mitrums un gaisa temperatūras, kuras var svārstīties no +30 grādiem vasarā līdz -30 grādiem ziemā, mūsu tehnoloģija varēs apliecināt savu efektivitāti un izcilās īpašības. Plastmasu saturošais asfalts ir elastīgāks un izturīgāks pret saspiešanos vai izplešanos, ko izraisa laikapstākļi, un tas samazina plaisu un bedrīšu skaitu uz ceļiem. Mēs ceram Igaunijā izbūvēt pirmo plastmasas šoseju un plānojam šajā reģionā celt arī jaunu ražotni, kas varēs piegādāt no vietējiem plastmasas atkritumiem būvētas granulas asfalta ražotājiem gan Baltijā, gan Ziemeļvalstīs," skaidrojis Rīds.

Savukārt Tallinas pašvaldības Vides un komunālās saimniecības departamenta vadītājs Ains Valdmans atzinis: "Ja vietējos plastmasas atkritumus var pārstrādāt un izmantot ceļu būvei un ceļa kvalitāte atbilst mūsu klimatam, šī ir iespēja, ko pilsēta varētu nākotnē izmantot daudz plašāk."

75 metru garajā un trīs metru platajā Narvas šosejas posmā Tallinā izmantoti 65 kilogrami plastmasas granulu, kas ir ekvivalents gandrīz 5000 plastmasas pudeļu un 13 000 vienreizējās lietošanas plastmasas maisiņu.

Citi šobrīd lasa

Mārtiņš Sants par pareizo vīna recepti, nevēlēšanos tirgot veikalos un "Žubīšu gāzēju"
"Mani bērni lūdzās pēc bēbīša..." 15 slavenas sievietes atklāti runā par bērniņa zaudēšanu
Harijs un Megana zaudē karaliskos titulus 9
Tēmas: Igaunija
Skatīt visus komentārus

Хорошо, что нет жены? Принц Гарри повеселился с друзьями в лондонском пабе

Евгений Петросян перестал общаться с родной дочерью после предательства