Publiskots ziņojums par "Aeroflot" lidmašīnas katastrofu, kurā gāja bojā 41 cilvēks
Starpvalstu aviācijas komiteja (SAK) publicējusi sākotnējo ziņojumu par maijā Maskavas Šeremetjevas lidostā lidsabiedrībai "Aeroflot" piederošās "Sukhoi Superjet-100" lidmašīnas avāriju, kurā gāja bojā 41 cilvēks.
Dokumentā secināts, ka uz avarējušās lidmašīnas atrasti bojājumi, kādi raksturīgi zibens spērienam. Pēc zibens spēriena atslēdzās lidmašīnas autopilots un lidmašīnas sistēmas pārgāja manuālā vadībā, noradīja SAK.
Analīzē secināts, ka lidmašīnas kapteinis otrajam pilotam sacījis, ka lidmašīna atgriežas lidostā, "bet tā nav avārijas atgriešanās, nekas, parasta atgriešanās".
Kad gaisa satiksmes kontrolieris apkalpei deva rīkojumu samazināt augstumu līdz 900 metriem un apgriezties, viņš pārjautāja, "vai ir nepieciešama jebkāda palīdzība?" Apkalpe atbildēja, ka "nē, pagaidām viss ir normāli, ierasti".
SAK analīze liecina, ka "SSJ-100" pirms avārijas trīs reizes pieskārās skrejceļam.
"Pēdas uz skrejceļa trešā pieskāriena laikā liecina, ka galvenie šasijas elementi šajā brīdī jau bija daļēji iznīcināti," lasāms SAK dokumentā. "Nolūza galvenais šasijas balsts, notika tālāka lidmašīnas konstrukcijas salūšana ar degvielas izlīšanu un ugunsgrēku," notikumu gaitu rekonstruējuši eksperti.
Krievija sēro par "Aeroflot" lidmašīnas katastrofas upuriem
Ziņojumā nav tiešu norāžu uz pilota kļūdām kā iemeslu aviokatastrofai.
Krievijas nacionālās aviokompānijas "Aeroflot" iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna 5.maijā bija izlidojusi uz Murmansku, bet pēc 28 minūšu lidojuma atgriezās Šeremetjevā un avārijas nolaišanās laikā aizdegās. Lidmašīnā avārijas brīdī atradās 78 cilvēki, no kuriem 41 gāja bojā.
Sarežģītu meteoroloģisko apstākļu dēļ lidmašīna nolaidās tikai otrajā mēģinājumā, taču nolaišanās laikā aviolainera šasija un priekšgals atsitās pret skrejceļu un aizdegās lidmašīnas dzinēji, bet liesmas drīz aptvēra arī visu lidmašīnas aizmugures daļu. Apkalpe steidzās evakuēt pasažierus pa piepūšamo trapu.