Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnām
foto: REUTERS/SCANPIX
Singapūras Civilās aviācijas pārvalde paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju "Boeing 737 MAX" lidmašīnas.
Pasaulē

Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnām

Jauns.lv / LETA

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX 8", ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" un Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar...

Austrālijas, Francijas, Īrijas, Lielbritānijas un Singapūras civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju "Boeing 737 MAX" lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu "Boeing 737 MAX 8" lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru "Boeing 737 MAX 8" lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai "Eastar Jet", kuras flotē ir vienīgās divas "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

foto: REUTERS/SCANPIX
Singapūras Civilās aviācijas pārvalde paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju "Boeing 737 MAX" lidmašīnas.
Singapūras Civilās aviācijas pārvalde paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju "Boeing 737 MAX" lidmašīnas.

Lēmumu pārtraukt izmantot savā flotē esošās lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" pieņēmušas arī Norvēģijas zemo cenu aviokompānija "Norwegian" un Islandes lidsabiedrība "Icelandair". "Norwegian" flotē ir astoņas, bet "Icelandair" flotē - trīs šādas lidmašīnas. Arī Turcijas avikompānija "Turkish Airlines" apturējusi lidojumus ar savām 11 "Boeing 737 MAX8" un vienu "Boeing 737 MAX 9" lidmašīnām.

Savukārt pirmdienas vakarā paziņojumu par šī modeļa aviolaineru izmantošanas pārtraukšanu izplatīja Argentīnas lidsabiedrība "Aerolineas Argentinas", kurai ir piecas "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnas.

Etiopijas aviokompānija "Ethiopian Airlines", kuras lidmašīnas svētdien avarēja, pirmdien pavēstīja, ka piesardzības nolūkos pārtrauks lidojumus ar aviokatastrofā iesaistītā modeļa lidmašīnām.

Par šādu lēmumu paziņojusi arī Dienvidāfrikas lidsabiedrība "Comair", Brazīlijas "Gol Airlines", Meksikas "Aeromexico" un Kaimanu salu "Cayman Airways".

Jau vēstīts, ka Ķīna un Indonēzija pirmdien deva rīkojumu šo valstu aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnām.

Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas "Ethiopian Airlines" pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

"Ethiopian Airlines" lidmašīnas avārijā Etiopijā gājuši bojā 157 cilvēki

Savukārt pagājušā gada oktobrī cita lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā. Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīna avarēja neilgi pēc pacelšanās gaisā no Džakartas. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.

Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.