Aviokatastrofa Krievijā: kritiena pēdējās sekundēs piloti rupji lamājušies un klieguši
foto: AP
Arvien vienkopus tiek vāktas lidmašīnas detaļas, kas pēc traģēdijas izkaisītas lielā platībā.
Pasaulē

Aviokatastrofa Krievijā: kritiena pēdējās sekundēs piloti rupji lamājušies un klieguši

Jauns.lv

Klajā nāk arvien jaunas ziņas par to, ko atklāj melnās kastes ieraksti no Krievijā nokritušās lidmašīnas "An-148", kurā dzīvību zaudēja 71 cilvēks. Par jaunumiem izmeklēšanā vēsta "Lenta.ru".

Aviokatastrofa Krievijā: kritiena pēdējās sekundēs...

Atsaucoties uz mediju "Kommersant", "Lenta.ru" ziņo, ka piloti sapratuši situācijas nopietnību, redzot divus dažādus ātruma un augstuma rādītājus, taču nav sapratuši, ko īsti iesākt. 

Saskaņā ar publikāciju, pirms izlidošanas no Domodedovas lidostas piloti izlasījuši kontroles karti - algoritmu lidmašīnas sistēmu iedarbināšanai un palaišanai. Vienlaikus nez kāpēc nav bijuši ieslēgti uztvērēji, kas nolasa ātruma un temperatūras datus. 

To, ka ir datu nepilnības un nesakritības, piloti konstatējuši jau pēc pacelšanās. Viņi mēģinājuši palielināt ātrumu, vienlaikus lidmašīnai liecoties pret zemi, un tās arī bijušas pēdējās melnajā kastē ierakstītās sekundes. "Kommersant" vēsta, ka piloti nav varējuši saprast, kas noticis ar ierīcēm un kāpēc ir traucējumi, tāpēc kabīnē izcēlusies panika - pēdējo sekunžu ieraksti liecina par haotisku kliegšanu un necenzētiem vārdiem.

Jauns.lv jau vēstīja, ka Starptautiskās Aviācijas komitejā laboratorijā izpētīti dati, kas iegūti no nokritušās " Saratov Airlines" diviem datu reģistratotiem jeb tā dēvētajām melnajām kastēm. 

Mērinstrumenti nav bijuši lidojumam pietiekami sasildīti, teikts Starpvalstu Aviācijas komitejas ziņojumā. 15 iepriekšējos lidojumos, kas reģistrēti melnajās kastēs, mērinstrumenti tikuši sasildīti.

Laboratorijā secināts, ka "An-148" "īpaša situācija" sāka attīstīties 2 minūtes un 30 sekundes pēc tam, kad lidaparāts bija pacēlies gaisā no Domodedovas lidostas. Tas atradās 1300 metru augstumā un lidoja ar ātrumu 465-570 km/h. Tajā brīdī lidmašīnas vadības panelī sākuši parādīties situācijai neraksturīgi dati.

Jāatzīmē, ka jau 130-150 metru augstumā lidmašīna sākusi darboties autopilota režīmā. To piloti atvienojuši aptuveni 2000 metru augstumā, kad panelī jau otro reizi mērinstrumenti  parādījuši atšķirīgus datus par lidojuma augstumu.

"Pēc otrās datu nesakritības piloti atvienoja autopilota režīmu un tālākais lidojums tika vadīts manuāli," teikts komitejas paziņojumā. Šobrīd galvenā versija: lidmašīnas avāriju izraisījusi nepareizi lidojuma ātruma dati, kas saistīti ar lidmašīnas laikapstākļu sensoru apledošanu.

Netālu no Maskavas nogāzusies lidmašīna; izdzīvojušo nav

Pie Maskavas svētdien avarējusi Krievijas pasažieru lidmašīna, kurā atradās 71 cilvēks.

Dispečeru saruna ar liktenīgo reisu

Savukārt publiskotajā sarunu protokolā dzirdams, ka viens no gaisa satiksmes vadības dispečeriem ar reisa Maskava-Orska pilota kabīni pūlējies sazināties ilgstoši, bet tas nav izdevies. Apmēram pusstundas garumā notiek sarunas starp vairākiem dispečeriem, kuri atklāj, ka nevar sazināties ar "An-148". "Saratov 703, Saratov 703, Maskava izsauc," skan ierakstā. Ieraksta beigās dzirdams "703, lūdzu, atbildiet Šeremetjevai!"

Taču lidmašīna jau bija pazudusi no radariem. Dispečeru sarunas ierakstu (31 min garumā) var noklausīties šeit.

Krievijā sēro par lidmašīnas avārijā bojāgājušajiem

Maskavā un Orienburgā ļaudis sēro par svētdien lidmašīnas "An-148" bojāgājušajiem - 71 cilvēku. Domodedovas un Orskas lidostās gulst ziedi.