Ar kompasu nepazudīsi: "Deviņvīri" testē "Jeep Compass"
Lai automašīnu apskati nebūtu tikai par elektromobiļiem vien, te būs arī viens iekšdedzes auto – jaunais "Jeep Compass".
Uzreiz jābrīdina – neraugoties uz "Jeep" zīmolu, "Compass" gluži nav tas auto, ar kuru būtu vērts ņemt dubļu vannas mežos un purvos. Tapis kā lielā koncerna kopprodukts, "Compass" patiesībā ir vairāk "FIAT" gara bērns nekā "Jeep", tāpēc džipiem raksturīgās caurgājības īpašības te gaidīt būtu velti. Toties pamatoti var gaidīt ko citu: degvielas ekonomiju, ērtu braukšanu un komfortu. Tas viss te ir. Aprīkots ar 1,3 litru benzīna dzinēju, auto degvielu patērē ļoti saprātīgos apjomos; pavisam lieliem vides draugiem ir pieejama arī hibrīda versija. Kaut gan mašīnai nav pilnpiedziņas, vismaz ar sniegotiem lauku ceļiem tā galā tiek nevainojami.
Patīkami, ka, salīdzinot ar iepriekšējo "Compass" versiju, šoreiz dizaneri ir padomājuši par salona iekārtojumu, kas vairs neliekas kā ar cirvi tēsts. Tagad te viss ir gaumīgi un sēdēt pie "Compass" stūres ir tīrais prieks. Instrumentu panelis glīts un labi saprotams, multimediju sistēmas displejā arī nav nekā nesaprotama, bet klimatkontrolei ir saglabātas īstas pogas, nevis visa vadība pārcelta uz skārienjutīgo ekrānu – tas nenoliedzami ir ērts un "Jeep" cienīgs risinājums. Arī apdares materiāli ir kvalitatīvi – te nav kam piesieties. Īpašais pluss ir auto ārējais dizains ar zīmīgo radiatora resti, kuras dēļ "Compass" pa gabalu var sajaukt ar lielo brāli "Grand Cherokee".
Vārdu sakot, viss te ir labi, ja neskaita vienu sīkumu – cenu. Diemžēl "Compass" ir diezgan pamatīgi cietis no detaļu deficīta un piegāžu traucējumu sekām, kas auto cenu dažu mēnešu laikā ir pacēlušas par vairākiem tūkstošiem. Par 35 000 eiro šo auto varētu pirkt bez garas domāšanas, bet nu jau cipars tuvojas 40 000, kas tomēr liekas mazliet sālīti. Kaut gan kas zina – pēc pusgada varbūt cenas visam būs jau tā izaugušas, ka šis kāpums tikai tāds nieks vien liksies…