Maģistra studijas viesnīcu speciālistiem un vadītājiem ir loģisks solis turpmākai biznesa attīstībai
Ilgtermiņa viesnīcu biznesa pamatā ir entuziasms, oriģinalitāte, spēja pielietot savu radošo potenciālu un izdomu, cilvēku un nozares vajadzību izprašana, vēlme iet līdzi laikam – tas viss kombinācijā ar stratēģisku pieeju un padziļinātu izpratni par jomu ir garants veiksmīgam viesnīcu biznesam tūrismā. Biznesa augstskolas Turība maģistra studiju programma „Tūrisma stratēģiskā vadība” ir balstīta uz nozarē nepieciešamo kompetenču apgūšanu un iespēju studiju laikā veidot biznesa kontaktus ar jau nozarē praktizējošiem profesionāļiem. Studijas augstskolā ir reizē interesantas, radošas un praktiskas, jo studiju kursi tiek apgūti ne tikai auditorijā, bet arī tūrisma galamērķos Baltijas un visas pasaules mērogā.
Komentē Starptautiskā tūrisma fakultātes dekāne, MBA Agita Doniņa: ”To, ko novērtējuši arī paši studenti, ir visciešākā sasaite ar nozari visu studiju laiku – regulāras nozares vieslekcijas un diskusijas ar domubiedriem un potenciālajiem biznesa partneriem, nozares regulāra iepazīstināšana ar studentu pētījumiem, tūrisma uzņēmēju pasūtīti pētījumi. Tik cieša sasaiste nav nevienā no Latvijas augstskolām, kur tiek īstenotas tūrisma un viesmīlības virziena studijas. Turības pieredze, sadarbojoties ar nozari, kā labs piemērs tiek prezentēts ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē. Arī mūsu pasniedzēju vidū sastopami nozaru profesionāļi, turklāt arī vadošajos amatos – restorānu īpašnieki un viesnīcu vadības līmeņa personāls!”
Kā stāsta A. Doniņa, studiju programma saņēmusi prestižās ANO Pasaules tūrisma organizācijas (ANO PTO) TedQual sertifikātu un akreditāciju un maksimālo termiņu – četriem gadiem, kas nozīmē, ka programmas absolventu zināšanas novērtētas starptautiski. „Šo programmu ANO PTO audits novērtēja kā īpaši konkurētspējīgu pasauli kontekstā, noliekot programmas kvalitāti līdzās citām pasaules vadošām un atpazīstamām augstskolām,kā, piemēram, Breda Universitāte (Breda University) Nīderandē un Lucernas Universitāte (Lucerne University of Applied Sciences and Arts) Šveicē.”
Turības Tūrisma pētniecības centra vadītājs un maģistra studiju programmas direktors Ēriks Lingebērziņš stāsta, ka augstskolas maģistrantu zināšanu līmenis uzlūkojams kā augsts ne tikai Latvijā, bet arī starptautiskā mērogā. „Šogad bija iespēja piedalīties maģistru darbu vērtēšanā Lucernas Universitātē Šveicē. Šī vērtīgā pieredze apstiprināja mūsu maģistrantu līdzvērtīgo zināšanu līmeni, kas nozīmē, ka augstskolā piedāvātā izglītība atbilst starptautiskām prasībām un mūsu topošie speciālisti spēj konkurēt starptautiskajā tirgū vienlīdz spēcīgi kā Eiropas attīstītāko valstu iedzīvotāji.”
MBA studiju programma jo īpaši aktuāla ir esošajiem un topošajiem viesnīcu speciālistiem un vadītājiem, jo šeit tūrismā strādājošie papildina zināšanas tūrisma stratēģiskajā un pārmaiņu vadībā, finanšu vadībā, krīzes vadībā un cilvēkresursu vadībā un attīstībā. Studenti apgūst tādas zināšanas kā viesnīcu sistēmas vadība, tūrisma tirgvedības stratēģija, ilgtspējīga attīstība, kvalitātes vadība un procesu optimizācija tūrismā, bez kurām mūsdienu tūrisma straujajā attīstībā grūti konkurēt.
Turības pasniedzēja, viesnīcas „Radi un Draugi” direktore Margarita Platace stāsta: ”Bieži vien cilvēki viesnīcu biznesā nonāk nejauši, dažādu apstākļu sakritību rezultātā. Laikā gaitā, darbojoties šajā sfērā, mācoties no kolēģiem un savas pieredzes, tūrisma un viesmīlības speciālisti iegūst labas praktiskas zināšanas. Tomēr vēlāk pienāk brīdis, kad šīs pieredzes ir gana daudz uzkrāts, bet sāk trūkt mugurkaula un teorētiskās bāzes. Cilvēks sāk vēlēties savu pieredzi sistematizēt, uzzināt, kā darbu viesnīcās veic citi, un dalīties savās zināšanās.”
Kā norāda M. Platace, studējot maģistrantūrā, viesnīcu darbiniekiem un vadītājiem ir iespēja ne tikai gūt šīs jaunās zināšanās, bet arī rast atbildes uz āķīgiem darba jautājumiem, gūt pasniedzēja ieskatu, kurš nereti pats ir nozares praktiķis, un apmainīties pieredzē ar studiju biedriem. „Studijās iespējams iegūt šobrīd tik aktuālās zināšanas par ieņēmumu vadību un ieņēmumu prognozēšanu, jo nu vairs nedarbojas fiksēto cenu politika, bet gan elastīgā pārdošana – to visu var apgūt Tūrisma stratēģiskās vadības programmā Starptautiskā tūrisma fakultātē.”
STF maģistra studiju programmas absolvents, SIA Booking.com menedžeris Baltijā Valdis Vanadziņš: „Darbs viesnīcās ir izaicinājumu pilns, tajā ir augstas standarta prasības un nedrīkst palikt nepamanīta neviena nianse. Šajā gadījumā noderīga ir bagātīga praktiskā pieredze, kas iemāca ātri reaģēt visdažādākās situācijās un mainīgos apstākļos, rezultātā pieņemot labākos risinājumus. Savukārt, lai spētu ilgtermiņā palūkoties plašāk, izvirzīt komandas mērķus un plānot pragmatiskas darbības to sasniegšanai, kā arī konkurēt starptautiskā mērogā, svarīgi ir pārzināt stratēģiskās vadības principus, izprast plānošanas un prognozēšanas likumsakarības, kā arī dalīties pieredzē ar citiem nozares profesionāļiem, kas turpina augt un smelties jaunas zināšanas kopā ar jums vienā auditorijā.”
Studijām līdz 2014. gada 31. augustam var pieteikties ikviens interesents, kurš iepriekš ieguvis 2. līmeņa profesionālo vai akadēmisko augstāko izglītību (bakalaura grāds). Jo īpaši aicināti pieteikties viesnīcu darbinieki un vadītāji, kuri vēlas iegūt padziļinātas zināšanās stratēģiskajā vadībā un viesnīcu sistēmas vadībā, apmainīties ar pieredzi un nodibināt noderīgus biznesa kontaktus.
Studiju ilgums ir 1,5 vai 2 gadi.
Plašāka informācija par studiju programmu pieejama Biznesa augstskolas Turība mājas lapā www.turiba.lv