Iebraucot Rīgā no Ķekavas puses, jārēķinās ar papildu laiku ceļā līdz 30 minūtēm
foto: Evija Trifanova/LETA
Iebraucot Rīgā no Ķekavas puses, jārēķinās ar papildu laiku ceļā līdz 30 minūtēm.
Sabiedrība

Iebraucot Rīgā no Ķekavas puses, jārēķinās ar papildu laiku ceļā līdz 30 minūtēm

Ziņu nodaļa

Jauns.lv/LETA

Iebraucot Rīgā no Bauskas un Ķekavas puses, autovadītājiem saistībā ar būvdarbiem jārēķinās ar papildu laiku ceļā līdz 30 minūtēm, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Iebraucot Rīgā no Ķekavas puses, jārēķinās ar papi...

LVC informē, ka uz Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā pie Krustkalniem izbūvē gājēju tuneli un turpinās Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbi.

Būvdarbu laikā satiksme tiek organizēta pa vienu joslu katrā virzienā, tādēļ autovadītājiem jārēķinās ar palēninātu satiksmi un jāplāno ceļā papildu 15 līdz 30 minūtes, uzsver LVC.

Tāpēc LVC norāda, ka, braucot uz Rīgu no Zemgales, atkarībā no galamērķa, ir iespēja izmantot Rīgas apvedceļa kreiso krastu (A5) un Latgales ielu uz Daugavpils šosejas (A6), šķērsojot Salaspils HES vai arī Jelgavas šoseju (A8), turpinot ceļu pilsētā pa Vienības gatvi.

Jau ziņots, ka būvdarbu dēļ no pirmdienas, 4. augusta, uz Bauskas šosejas ievada Rīgā ir slēgta labās puses brauktuve no Rīgas robežas līdz tirdzniecības centram "A7", un satiksme novirzīta pa kreisās brauktuvi ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā. Būvdarbi ilgs līdz 2026. gada vasaras beigām.

Slēdzot labās puses brauktuvi, pieturvieta "Neilandi" Ķekavas virzienā ir pārcelta par 100 metriem uz Ķekavas pusi, ierīkojot tai paplašinājumu un nodrošinot gājēju piekļuvi. Līdzšinējā gājēju pāreja pie tirdzniecības centra "A7" ir likvidēta, un ir ierīkota jauna pāreja pie pārceltās pieturvietas. Savukārt Rīgas virzienā sabiedriskā transporta pietura "Neilandi" ir likvidēta, un tās vietā pasažieriem ir jāizmanto pietura "Krustkalni".

Tuneļa būvdarbi notiks divos etapos, vispirms slēdzot labās puses, pēc tam kreisās puses virzienā Ķekava-Rīga brauktuvi. Atbilstoši projektam paredzēts izbūvēt monolītu dzelzsbetona konstrukcijas tuneli ar kāpnēm un rampām, kas savienosies ar esošo Ķekavas novada infrastruktūru un Rīgas pilsētas gājēju un velobraucēju infrastruktūru. Tunelis iekšpusē būs četrus metrus plats un 2,5 metrus augsts, celiņu klās asfaltbetona segums, tas tiks izbūvēts atbilstoši vides pieejamības prasībām.

Abām brauktuvēm pārbūvēs asfaltbetona segumu, abās pusēs izbūvēs gājēju un velosipēdistu celiņus un apgaismojumu. Pārbūvēs autobusu pieturu "Neilandi", uzstādīs jaunu ceļu aprīkojumu un ieklās horizontālos apzīmējumus.

Darbus veic SIA "Tilts". Līgumcena autoceļa būvdarbiem ir 1 485 735 eiro, bet tuneļa būvei - 1 961 177 eiro, no tās 85% ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums. Būvuzraudzību nodrošinās SIA "Firma L4".

Gājēju un velobraucēju tuneļa projekta autors ir SIA "Vektor T", bet autoceļa pārbūvi projektēja SIA "Projekts EAE".

LVC izveidota 2004. gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.