Sabiedrība

"Koncerts nokavēts, vakars sabojāts!" Andra uz Dzintariem gribēja aizbraukt ar "Vivi", bet līdz turienei gan netika

Marianna Ozola

Jauns.lv

Ar nepatīkamu pieredzi saskārusies Andra, kura 25. maijā devās uz koncertu Dzintaros, izmantojot jauno elektrovilcienu "Vivi". Tiesa, līdz koncertam viņa gan netika.

"Koncerts nokavēts, vakars sabojāts!" Andra uz Dzi...

"25. maijā devos uz koncertu Dzintaros. Diemžēl izvēlējos braukt ar jauno elektrovilcienu "Vivi". Ierodoties stacijā un uz perona gaidot vilcienu plkst.15:50, uzzinu, ka tas ir atcelts. Nākamais - plkst. 16.00 pienāk, bet Torņakalna stacijā apstājas tehnisku problēmu dēļ. Nekas netiek paskaidrots - cik ilgi stāvēsim, kas noticis. Konduktori neko nesaka. Kad 40 minūtes jau stāvēts, zvanu uz informatīvo tālruni, bet tur neko nezina! Koncerts nokavēts, svētdienas vakars sabojāts! Kas kompensēs koncerta biļetes? Vai uz koncertu jāsāk braukt no rīta?" - savu rūgto pieredzi Latvijas Televīzijas raidījumam "4.studija" skaidro Andra. 

Uzņēmumā "Vivi" skaidro, ka vilcieni kavējas vai tiek atcelti trīs iemeslu dēļ: dzelzceļa infrastruktūras bojājumi, tehniskas problēmas vilcienam vai trešo pušu radīti apstākļi, piemēram, satiksmes negadījumi, policijas vai neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukumi.

25. maijā tika saņemta ziņa, ka ir bojāta dzelzceļa infrastruktūra. "Bojājumu novēršana aizņēma apmēram trīs stundas. Mūsu prioritāte šādos gadījumos, kad vilciena reiss tiek atcelts vai kavējas, ir skaidra - prioritāri nodrošināt pasažieru nokļūšanu galamērķī. Mēs parasti izvērtējam pēc konkrētās situācijas: vai nu mēs tad sūtam rezerves vilcienus vai mēs nodrošinām autobusu. Par radušos situāciju paziņo gan vilciena vadītājs skaļrunī, gan vilciena konduktori, uzrunājot pasažierus, gan informāciju ir iespējams meklēt "Vivi" lietotnē vai mājaslapā. Un jāsaka, ka mēs tā uzreiz arī nevaram diemžēl pateikt, cik šis kavējums būs ilgs laika ziņā, jo ir dažādi tie apstākļi. Vispirms uz notikuma vietu dodas Latvijas dzelzceļa cilvēki. Viņi, pirmkārt, vispār apzina, kas ir noticis, jo sākuma stadijā nemaz nav iespējams to noteikt.Tad arī ir skaidrāks, cik laika apmēram būs nepieciešams, lai novērstu šos te bojājumus," skaidro uzņēmumā "Vivi". 

Tiek norādīts, ka tā kā Torņakalna stacijā ir vairāki sliežu ceļi, tad pēdējā maija svētdienā tika nolemts, ka pasažierus līdz galamērķim nogādās ar papildu vilcienu. Andra gan norāda, ka tobrīd nebija pieejama nekāda informācija, kas noticis, kāpēc noticis un vai uz Dzintariem viņu kāds nogādās ar citu vilcienu, autobusu vai taksi.

Uzņēmums gan nepiekrīt, ka nav bijusi pieejama nekāda informācija. "Uzreiz tā nevar tam piekrist. Iespējams, bija arī kādas komunikācijas problēmas. Bet šādos gadījumos, ja cilvēks tiešām kavē kaut kādus būtiskus pasākumus, mēs arī aicinām vērsties pie mums ar kompensācijas pieprasījumu, pievienojot attiecīgos dokumentus, kas apstiprina, ka cilvēks bija reisā, kā arī to, ka pēc tam bija jābūt kaut kur citur."