
Rīgā pirmo reizi notiks vērienīga konteineru loģistikas nozares konference
19. un 20. maijā Rīgā pirmo reizi notiks vērienīga konteineru loģistikas nozares konference “North Container Summit 2025”. Konferencē piedalīsies vairāk nekā 200 konteineru loģistikas nozares profesionāļu, kas pārstāv starptautiskos konteineru pārvadātājus, konteinerlīniju operatorus, ostu termināļus, dzelzceļa pārvadātājus, kuģošanas kompānijas un visdažādākos ar konteineru loģistikas nozari saistītos pakalpojumu sniedzējus. Konferences galvenie partneri - Rīgas brīvostas pārvalde un SIA “Baltic Container Terminal”.
Konferences mērķis ir veicināt reģionālo sadarbību konteineru loģistikā, veidot jaunas sadarbības un veicināt inovācijas nozarē, īpaši koncentrējoties uz Ziemeļeiropu un Baltijas valstīm. Divu dienu programmā ietvertas ekspertu prezentācijas un diskusijas par tendencēm, izaicinājumiem un inovācijām konteineru loģistikā un transportā. Veiksmīgai biznesa kontaktu veidošanai un profesionālo saišu stiprināšanai paredzētas dažādas tīklošanās sesijas.
Kā uzsver konferences rīkotājs - SIA "Conway Container Solutions", Rīga, kas atrodas Baltijas reģiona centrā, ar savu dinamisko ostu un gadsimtiem senajām jūras tirdzniecības tradīcijām, ir ideāla vieta, lai pulcinātu konteineru loģistikas nozares pārstāvjus no Eiropas, Āzijas un vēl tālākiem reģioniem. Vienlaikus ir svarīgi pievērst starptautisko konteineru pārvadātāju un pakalpojumu sniedzēju uzmanību Baltijas valstīm, Latvijai un Rīgas ostai, kā arī iepazīstināt viņus ar iespējām un attīstības perspektīvām mūsu reģionā.
Konteinerpārvadājumi un konteinerkravu loģistika ir prioritārs Rīgas ostas darbības segments, un tāpēc Rīgas osta kopā ar SIA “Baltic Container Terminal” – ostas lielāko konteineru termināli – ir gandarīti uzņemt konteineru loģistikas profesionāļus no visas pasaules, iepazīstināt tos ar ostas darbību, stratēģisko lomu un attīstības perspektīvām. Apmeklējot SIA “Baltic Container Terminal”, konferences dalībnieki piedalīsies arī īpašā ekskursijā, lai klātienē iepazītos ar termināļa vadību, digitālajiem kravu apstrādes procesiem un jaunākajām loģistikas tehnoloģijām.
Konteinerkravas ir otrā lielākā kravu grupa Rīgas ostas kravu portfelī un veido 29% no ostas kopējā kravu apgrozījuma. Pagājušais gads konteineru segmentā tika noslēgts ar jaunu rekordu – vēsturiski augstāko pārkrauto TEU (divdesmit pēdu konteineru vienību) skaitu - 501,9 tūkst. TEU. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, konteinerkravu apjoms pieauga par + 7,8%. Šī gada apkopotie dati rāda, ka izaugsme konteinerkravu segmentā turpinās – 4 mēnešos ostā apkalpots 170,6 tūkst. TEU konteinerkravu, kas ir par 5,2% vairāk nekā pērngad.
Rīgas osta ir vienīgā regulārās konteineru satiksmes osta Latvijā. Konteinerkravas pārkrauj 3 ostas konteineru termināļos, un pašreiz Rīgas ostu savos maršrutos ir iekļāvuši 8 regulāro konteinerpārvadājumu līniju operatori. Pagājušais gads iezīmējās arī ar Rīgas ostas iekļaušanu pirmajos “zaļajos” konteinerpārvadājumu koridoros. CMA CGM konteinerlīnijas maršrutā regulārus pārvadājumus caur Rīgu uzsāka jaunās paaudzes ar LNG darbināms konteinerkuģis TIVOLI. Savukārt zaļajā maršrutā Green Baltic X-PRESS pārvadājumus caur Rīgas ostu ar metanolu darbināmo kuģi ECO UMANDE uzsāka konteinerlīnija X-PRESS FEEDERS.
Ar alternatīvu degvielu darbināmi kuģi Rīgas ostā ir solis pretim klimatneitrāliem transporta pakalpojumiem, bet vienlaikus tas ostai dod konkurētspējas priekšrocības, jo likumsakarīgi – ar laiku aizvien vairāk klientu - pārvadātāji, kravu īpašnieki, eksportētāji un importētāji, būs ekonomiski ieinteresēti meklēt tieši zaļus piegāžu koridorus un Rīga būs gatava tādus nodrošināt.