“Cēsis Puzzle Day”: Hārvarda Universitātes grūtos uzdevumus atrisināja komanda “Mēs ieradāmies”, izcīnot uzvaru
foto: Publicitātes foto
Novadu ziņas

“Cēsis Puzzle Day”: Hārvarda Universitātes grūtos uzdevumus atrisināja komanda “Mēs ieradāmies”, izcīnot uzvaru

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

28. oktobrī pirmo reizi Cēsu novadā norisinājās “Cēsis Puzzle Day”, pulcējot 75 atjautīgākos 10. līdz 12. klases skolēnus, kuri komandās risināja 10 loģikas uzdevumus, balstītus Hārvarda Universitātes loģikas spēles izstrādātajos principos. Uzvaru izcīnīja Cēsu Valsts ģimnāzijas komanda “Mēs ieradāmies”.

“Cēsis Puzzle Day”: Hārvarda Universitātes grūtos ...

“Cēsis Puzzle Day” loģikas spēlē 2.vietā ierindojās skolēnu komanda “Loģikas eksperti” un 3.vietā “ChatGPT-5” - abas komandas no Cēsu Valsts ģimnāzijas. Piecas pirmās komandas ar augstāko rezultātu ieguva iespēju piedalīties Riga Business School līderu programmā “Future Changemakers Academy: Digitālā satura veidotājs” no 9. novembra līdz 21. decembrim.

foto: Publicitātes foto

Linda Markus-Narvila, Cēsu novada pašvaldības Izglītības pārvaldes vadītāja: “Man šī diena sagādāja lielu gandarījumu redzēt kopā tik daudz Cēsu novada vidusskolēnu, kas ir mūsu jaunie talanti. Jau piesakoties komandā, jaunietis ir uzdrīkstējies, nebīstoties no nezināmā un konkurences. Manuprāt, ir svarīgi, ka mūsdienu jaunatne ir atvērta dažādām iespējām un piedāvājumiem. Loģikas spēles laikā patika vērot, kā veidojas sadarbība komandu ietvaros, kā notika informācijas atlase, apstrāde un izvērtēšana. Šāda veida pasākumi trenē arī koncentrēšanos, uzmanību un stresa noturību, kas ir ļoti būtiska. Noteikti iesaku citām pašvaldībām izmēģināt loģikas spēles organizēšanu, jo tā ir lieliska iespēja jauniešiem domāt, darīt, mācīties un gūt pieredzi kopā.”

foto: Publicitātes foto

Miks Dzenis, Cēsu kosmosa izziņas centra vadītājs: “Šāda loģikas spēle, pirmkārt, skolēnos attīsta sadarbības prasmes savstarpēji vienoties kopīgai atbildei un saprast šīs atbildes nozīmi. Otrkārt, kritisko domāšanu risināt problēmas, saprotot, kā jautājumam pieiet no citas puses, lai atrastu pareizo atbildi. Visbeidzot, jaunieši izkopj savas digitālās prasmes izmantot savas viedierīces, jo tas, kā viedierīces tiek izmantotas, piešķir būtisku lomu uzdevumu atrisināšanas tempam. Visas šīs prasmes skolēniem ļoti noderēs tālākās profesijas izvēlē STEM vai biznesa jomā.”

foto: Publicitātes foto
foto: Publicitātes foto

Spēles virsmērķis ir skolēnu komandu sadarbības prasmju, problēmu risināšanas tehnikas, radošās un kritiskās domāšanas pilnveide, kas ir būtiski priekšnoteikumi STEM prasmju attīstīšanā. Cēsu novada pašvaldībā loģikas spēle “Puzzle Day”  tika organizēta Eiropas Sociālā fonda projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ilgtspējas ietvaros ar mērķi nodrošināt izglītības pakalpojuma daudzveidību.

Loģikas spēli organizēja Cēsu novada pašvaldība un Riga Business School kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība sadarbībā ar Luminor banku, Kosmosa izziņas centru un Svētavots.