“Labdien, jūsu pakā ir atrasta čūska!” Paku sūtījumu nozares darbinieki regulāri saskaras ar neparastiem sūtījumiem
Novērots, ka piegādātās preces un klientu paradumi mainās līdz ar gadalaiku, un tiek sūtīti pārsteidzoši un dažkārt pat tādi neparasti sūtījumi, kā, piemēram, čūskas un citi eksotiski dzīvnieki.
“Sūtījumu apjomu analīze rāda, ka vasaras laikā “Smartpost Itella” tīklā sūtītās pakas parasti ir mazākā izmērā, taču, tuvojoties rudenim, to izmērs un svars pieaug. Lielāku sūtījumu tendence ir īpaši izteikta rudenī un ziemā, kas ir saistīts ar sezonas maiņu: cilvēki aktīvāk pērk siltākus apavus un apģērbus, kas ir apjomīgāki; vecāki iegādājas bērnudārza un skolas gaitām nepieciešamās preces. Novērojam, ka lielāki kļūst arī medikamentu un uztura bagātinātāju, t. sk. vitamīnu, sūtījumi no interneta aptiekām, kas ir saistīts ar saaukstēšanās un citu sezonālu vīrusu laiku,” norāda Jānis Ronis, “Smartpost Itella” Paku piegādes biznesa operāciju vadītājs Latvijā.
Kopumā, līdzīgi kā iepriekšējos gados, ir vērojams paku apjoma pieaugums, kas ir vairāk saistīts ar mācību gada sākumu un turpinās pieaugt, tuvojoties svētku sezonai. Arī informācija no klientiem liecina, ka sūtījumu apjomi palielināsies. Lai laicīgi sagatavotos lielākajam pieprasījumam, “Smartpost Itella” aktīvi turpina paplašināt savu paku termināļu tīklu gan Rīgā, gan ārpus tās, lai nodrošinātu ātru un ērtu sūtījumu piegādi visiem klientiem. Piemēram, vasarā tika atvērti jauni paku termināļi Jelgavā, Daugavpilī, Raganā, Vangažos un citur.
Ņemot vērā, ka Latvijas iedzīvotāji aktīvi iepērkas tirdzniecības platformās AliExpress, Temu un Shein, lieli sūtījumu apjomi nāk no Ķīnas, kas arī tiek sakomplektēti lielākos iepakojumos.
“Mūsu novērojumi liecina, ka sūtījumi no Ķīnas pārsvarā tiek piegādāti uz reģioniem, nevis Rīgu. Ņemot vērā šo tendenci, esam pielāgojuši “Smartpost Itella” paku termināļu tīklu, nodrošinot plašas piegādes iespējas gan galvaspilsētā, gan reģionos, t. sk., mazajās pilsētās, kas atvieglo sūtījumu saņemšanu ikvienam tuvu savai dzīves vietai,” piebilda Jānis Ronis.
Paku sūtījumu nozares darbinieki regulāri saskaras arī ar neparastiem sūtījumiem un citām kuriozām situācijām. Šīs vasaras oriģinālākais gadījums, kas pārsteidza arī pieredzējušākos kolēģus, bija “Smartpost Itella” Lietuvas pārstāvniecībā — pakā tika atrasts karaliskais pitons un gekons.
Jānis Ronis uzsver, ka šāda veida sūtījumu nosūtīšana ir stingri aizliegta. Sūtījumu pārvadāšanas uzņēmumiem nav nepieciešamo prasmju, lai rūpētos par dzīvniekiem pārvadāšanas laikā. Dzīvnieki var saskarties ar stresu un gūt ievainojumus, turklāt tāda tipa sūtījumi apdraud arī darbinieku veselību. Personai, kas pārkāpj čūsku vai citu eksotisku dzīvnieku sūtīšanas aizliegumu, var tikt piemērota atbildība gan par paša dzīvnieka sūtīšanu (īpaši, ja tas pieder pie aizliegtām sugām), gan par iespējamu kaitējumu uzņēmuma darbiniekiem, kas var novest arī pie kriminālatbildības, ja tiek apdraudēta cilvēku vai dzīvnieku drošība vai veselība. “Smartpost Itella” brīdina, ka ir aizliegts sūtīt arī bīstamas vielas, lietas, kas ātri bojājas, kā arī nelegālas vielas un preces.
Neskaitot apģērbu un apavus, populārākās ar “Smartpost Itella” paku termināļiem vai kurjera piegādēm sūtītās preces ir medikamenti un kosmētika. Tas, tai skaitā, ir saistīts ar to, ka “Smartpost Itella” paku termināļi atrodas iekštelpās, kas piedāvā priekšrocību — drošu uzglabāšanu jebkuros laikapstākļos, jo sūtījumi netiek pakļauti tiešiem saules stariem vasarā vai zemām temperatūrām ziemā. Šis faktors ir īpaši būtisks pret temperatūru jutīgu preču sūtīšanai, kad temperatūras svārstību dēļ prece var zaudēt savas īpašības vai pat izmainīt formu. Šovasar vairākkārt krituši gaisa temperatūras rekordi, kas rezultējās izaicinājumos arī loģistikas un paku pārvadājumu nozarei. Septembris arī sola saulainu un netipiski siltu laiku, tāpēc joprojām jābūt piesardzīgam, izvēloties drošu preču iepakojumu un piegādes veidu.