Eksperts: ar humoru un izklaidi iespējams efektīvi izcelt zīmolu un padarīt to atmiņā paliekošu
foto: Publicitātes foto
Sabiedrība

Eksperts: ar humoru un izklaidi iespējams efektīvi izcelt zīmolu un padarīt to atmiņā paliekošu

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Humors un izklaide ir mūsu dzīves neatņemama sastāvdaļa, kam nav jāaprobežojas tikai ar komēdiju šoviem un anekdošu sleju iemīļotajā žurnālā. Padijs Gilmors (Paddy Gilmore) , mārketinga eksperts no Apvienotās karalistes, uzsver, ka humors un izklaide, prasmīgi izmantoti, var efektīvi izcelt zīmolu starp konkurentiem un padarīt to atmiņā paliekošu. P. Gilmors būs viens no galvenajiem runātājiem gaidāmajā jaudīgākajā mārketinga pasākumā Baltijā – Baltic Brand Forum, kas norisināsies šā gada 20. septembrī, Rīgā. Šī gada Baltic Brand Forum centrālā tēma ir humors un izklaide kā spēcīgs mārketinga ierocis.

Eksperts: ar humoru un izklaidi iespējams efektīvi...

“Zīmoli savā komunikācijā, īpaši pēdējās desmitgades laikā, ir galvenokārt fokusējušies uz centieniem asociēties ar autentiskumu, patiesumu un vislabākajiem nodomiem vadītu rīcību. Tas, protams, ir ļoti labs un vajadzīgs komunikācijas virziens – vienīgi tas padara zīmolu neredzamu, jo visi vēlas būt autentiski, patiesi un labiem nodomiem vadīti. Tieši tādēļ humoram un izklaidei piemīt potenciāls izcelt zīmolu, padarīt to redzamu un atmiņā paliekošu,”  skaidro P. Gilmors.

Kā zināms, viena no būtiskajām mārketinga mācībām – lai zīmols paliktu atmiņā un tiktu pirkti ar to saistītie pakalpojumi vai produkti, tam ir jāizceļas konkurentu vidū.

“Mārketinga un reklāmas jomā ir vēl viena tendence, ko esmu novērojis – pārlieku liela koncentrēšanās uz produktu, atstājot novārtā tā pasniegšanu. Humors un izklaide ir lielisks veids, kā to efektīvi izdarīt. Ja mēs, piemēram, paņemam tādu nevainojamu produktu kā “Bohēmijas rapsodija” – tā ir lieliska dziesma, bet Fredija Mērkurija izpildījumā tā ir kļuvusi par izcilu dziesmu. Tas ir produkta un snieguma kopīgs rezultāts, kurā  humoram un izklaidei ir bijusi būtiska loma,” uzsver mārketinga eksperts.

Iedzīvotāju attieksmes noskaidrošanai par humoru un izklaidi šogad pievērsās arī Baltijā plašākais zīmolu un dzīvesstila pētījums Brand Capital , kas jau 20 gadus pēta iedzīvotāju ikdienas paradumus un iecienītākos zīmolus. Nodrošinot datu reprezentitāti, pētījumu veic viens no vadošajiem un lielākajiem tirgus izpētes datu vācējiem Eiropā, Norstat.

Atbilstoši Brand Capital pētījuma datiem, 44% no aptaujas respondentiem Latvijā izvēlas tādu zīmolu produktus vai pakalpojumus, kas izmanto rotaļīgu un izklaidējošu komunikāciju.  Savukārt 80% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem uzskata, ka paši ir apveltīti ar labu humora izjūtu. Vēl 51,1% respondentu uzskata, ka var jokot par pilnīgi visu –  nav tādu tēmu, par ko jokot nevarētu.

Jau vēstīts, ka pagājušajā nedēļā, balstoties uz Brand Capital šī gada pētījuma datiem, tika izziņoti Latvijas zīmolu topa 2024. gada finālisti. Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojās 35. Šonedēļ tika izziņoti Igaunijas zīmolu topa 2024. gada finālisti, bet Lietuvas zīmolu topa 2024.gada finālisti tiks izziņoti 11.septembrī. Visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti 20. septembrī, Baltic Brand Forum laikā.

Svarīgi uzsvērt, ka vērienīgā Baltic Brand Forum kvalitatīva realizācija nebūtu iespējama bez atbalstītājiem, tāpēc paldies Baltic Brand Forum 2024 Lieldraugam, tehnoloģiju uzņēmumam BALCIA, sadarbības partneriem ECO Baltia, Latvijas Zaļais punkts, Volkswagen, airBaltic, Rimi, RITA (Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra), LIAA (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra), Welltons Hotels, Rixwell, Printful, Food Union, Spice, Mītava, McDonald’s, Nords Porter, Element Digital, Sons & Daughters, Trickster, TULI, LIMA, LRA, kā arī mediju partneriem TV3 Group, Delfi, IR Nauda, JCDecaux, DScreens, BOBE, Mediāna, EHR.

Par Brand Capital

Brand Capital patlaban ir Baltijā plašākais zīmolu un dzīvesstila pētījums. Tā pirmsākumi meklējami 2004.gadā Latvijas Zīmolu topa izveidē, bet kopš 2013.gada pētījums tiek veikts arī Lietuvā un Igaunijā. Nodrošinot datu reprezentitāti, pētījumu veic Norstat, kas ir viens no lielākajiem un vadošajiem tirgus izpētes datu vācējiem Eiropā.

2024.gadā Brand Capital pētījumā apkopoti dati par aptuveni 600 zīmoliem, aptaujājot vairāk nekā 3000 Baltijas valstu iedzīvotāju, kuri atbildēja uz teju 300 jautājumiem par dzīvesstilu un attieksmi pret zīmoliem.

Par Baltic Brand Forum

Baltic Brand Forum norisinās kopš 2019.gada. To organizē MAGIC, OMD un Norstat. Foruma centrālais notikums ir Baltijas valstu iedzīvotāju iecienītāko zīmolu apbalvošana dažādās kategorijās atbilstoši Brand Capital pētījuma datiem. Plašāka informācija par Baltic Brand Forum https://balticbrands.eu/