Sabiedrība

Kritiskākās vietas Rīgā, kur izveidojušās bīstamas bedres! To aizlāpīšanai piesaistītas 19 brigādes

Jauns.lv

Šonedēļ Rīgas ielās atkušņa dēļ daudzviet veidojas milzīgas peļķes, zem kurām bieži vien ir arī satiksmei bīstamas bedres. Šobrīd pilsētas ielās strādā 19 brigādes, kuras veic satiksmei bīstamo bedru labošanu, kā arī desmit ūdens sūknēšanas vienības, kas nepieciešamības gadījumā atsūknē izveidojušās peļķes. Viskritiskākā situācija šobrīd ir Biķernieku ielā, Jaunciema gatvē, Mīlgrāvja ielā, Mīlgrāvja lokos un Viestura prospektā.

Kritiskākās vietas Rīgā, kur izveidojušās bīstamas...

Saglabājoties mainīgiem laikapstākļiem, kad atkusnis mijas ar salu, uz ielu brauktuvēm strauji veidojas bedres. Ar aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju satiksmei bīstamo bedru remontu veic neatkarīgi no laikapstākļiem - arī ziemas laikā. Saremontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori – laikapstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis, tomēr šo darbu galvenais mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas. Šobrīd ir vērojams, ka viskritiskākā situācija ir ielās, kur pērn bija iecerēts nomainīt novecojošo un sliktā stāvoklī esošo ceļa segumu.

“Jāatzīst, ka situācija Rīgas ielās šobrīd, strauji mainoties laika apstākļiem, kad vienu dienu ir sals, bet citu atkusnis, ir slikta, lai neteiktu - kritiska. Pēdējos trīs gados pastāvīgi esam kāpinājuši finansējumu Rīgas ielu kapitālajam remontam, tomēr apzināmies, ka naudas apjoms, kas jāiegulda pastāvīgi, ir apmēram 50 miljoni eiro ik gadu tuvāko desmit gadu laikā – tikai tā varam panākt, ka ielu atjaunošana un sakārtošana notiek ātrāk, nekā to sabrukšana. Šī situācija ir sekas agrākajos gados realizētajai politikai, kad ielu remonti pilsētas vadībai nebija prioritāte, daļa atbildības jāuzņemas arī tiem Progresīvo partijas politiķiem, kuri pagājušajā vasarā būvsezonas visaktīvākajā periodā sāka politiskas peripetijas, tādējādi apturot lielāko daļu darbu. Ielas, par kurām šobrīd ir visvairāk sūdzību, piemēram, Vecāķu prospekts, Biķernieku iela u.c., pagājušajā vasarā bija plānots salabot. Ja tas būtu izdarīts, tad tik kritiska situācija nebūtu,” norāda Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

foto: Edgars Priedītis/LETA
Attēlam ir ilustratīva nozīme.
Attēlam ir ilustratīva nozīme.

Pavasarī, kad diennakts vidējā temperatūra būs virs +5 grādiem, pilsētā sāks plašākus ielas seguma remontus ar ierastajām tehnoloģijām – karsto asfaltu un asfalta vienlaidus ieklāšanu, kas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku un ļauj saremontēt ne vien satiksmei bīstamās bedres, bet arī novērst mazāka izmēra defektus.

Arī iedzīvotāji dalījušies sociālajos tīklos ar bīstamām bedrēm, kurās paši iebraukuši vai redzējuši kāda cita auto ciešam.

Pašvaldība atgādina, ka zem peļķēm bieži vien slēpjas bīstamas bedres, tādēļ transportlīdzekļu vadītāji aicināti izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu un, ja iespējams, peļķes apbraukt. Iedzīvotāji par bedrēm un lielām peļķēm aicināti ziņot Satiksmes vadības centram, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 80003600 vai rakstot uz rdsvc@riga.lv.