Viedokļi

Bite par elektroauto privilēģijām: “Neredzu ekonomisku pamatojumu iegādāties elektroauto”

Jauns.lv

Andris Bite neņemas spriest, vai elektroauto piešķirtās privilēģijas būtu jāatceļ tieši šobrīd vai tuvākajā laikā, bet ātrāk vai vēlāk tas notiks: “Sasniedzot noteiktu elektroauto piesātinātības līmeni, kad elektroauto nomainīs iekšdedzes dzinēja mašīnas, tikai naivais varētu domāt, ka elektroauto bezmaksas stāvēšana un braukšana pa autobusu joslām būtu mūžīga”.

Bite par elektroauto privilēģijām: “Neredzu ekono...

Nolūkā veicināt videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošanu Latvijā ir noteikti vairāki atvieglojumi un priekšrocības: elektroauto netiek piemērots transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, ir bezmaksas reģistrācija un numurzīmes, kā arī atļauja braukt pa sabiedriskā transporta joslām; Rīgā un Liepājā nav jāmaksā par pašvaldības stāvvietām, bet, viesojoties Jūrmalā, nav jāmaksā iebraukšanas maksa.

Līdz ar to Lielais jautājums, vai nav pienācis laiks pārskatīt ektroauto priekšrocības? To Jauns.lv vaicāja Latvijas Darba devēju konfederācijas prezidentam, uzņēmējam Andrim Bitem.

foto: no izdevniecības Rīgas Viļņi arhīva
Tikko stāvvietas un autobusu joslas būs pilnas ar elektroauto, tā tas viss tiks izslēgts. Un elektroauto kļūs par parastu satiksmes dalībnieku, saka Andris Bite.
Tikko stāvvietas un autobusu joslas būs pilnas ar elektroauto, tā tas viss tiks izslēgts. Un elektroauto kļūs par parastu satiksmes dalībnieku, saka Andris Bite.

Tas ir neizbēgami, ka sistēmas, kura motivē kādu procesu, lai tas ātrāk tiktu ieviests, privilēģijas agri vai vēlu beigsies. Tikko stāvvietas un autobusu joslas būs pilnas ar elektroauto, tā tas viss tiks izslēgts. Un elektroauto kļūs par parastu satiksmes dalībnieku, saka Andris Bite.

Tai pašā laikā viņš šobrīd nesaskata nevienu ekonomisku pamatojumu, lai iegādātos elektroauto, jo tas “de facto” maksā dārgāk: “Pārmaksāt par gadžetu, kuru tev lietot ir daudz apgrūtinošāk...?! Bet te jāskatās uz katra cilvēka braukšanas paradumiem, attālumu, intensitāti un plānošanu. Es neredzu nevienu plusu, lai nomainītu savu veco, labo dīzeļmašīnu pret elektroauto, lai ik pēc trijiem gadiem jāpērk jauns”. Pagaidām Andris Bite nespēj prognozēt, kā nākotnē izvērtīsies elektroauto attīstība, bet šobrīd tas viņa dzīvesveidam nav piemērots, tam nav jābūt tikai “pilsētas auto”, bet tam arī jābūt praktiskam garākiem pārbraucieniem.