Rīgas ostā pienāk pirmais graudu konteinervilciens no Ukrainas
Šonedēļ Rīgas ostā uzņēmumā “Rīgas Universālais Termināls” (RUT) saņemts un izkrauts pirmais testa vilciena sastāvs ar Ukrainas labības produktiem, ko ...
Rīgas ostā pienāk pirmais graudu konteinervilciens no Ukrainas
Šonedēļ Rīgas ostā uzņēmumā “Rīgas Universālais Termināls” (RUT) saņemts un izkrauts pirmais testa vilciena sastāvs ar Ukrainas labības produktiem, ko līdz Rīgas brīvostai nogādāja VAS “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmums SIA “LDZ CARGO”. 1423 tonnas rapša no Ukrainas tika atvesti 54 konteineros.
Konteineri no Ukrainas Rīgas ostā ieradās caur Kauņas intermodālo dzelzceļa termināli, kur tie tika uzkrauti uz SIA “LDZ CARGO” platformām, lai turpinātu ceļu uz Rīgu. Pašreiz Ukrainas rapsis tiek izkrauts un uzglabāts RUT noliktavās.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens norāda: “Mums ir jādara viss iespējamais, lai veicinātu Ukrainas ātrāku uzvaru. Esmu ļoti gandarīts par Latvijas dzelzceļa, Rīgas ostas un Rīgas Universālā Termināļa veiksmīgo sadarbību, nodrošinot pirmo Ukrainas graudu kravu piegādi pa dzelzceļu un pārkraušanu ostā. Arī nākotnē Latvija būs kritisks Ukrainas sabiedrotais, tuvinot un integrējot Ukrainu Eiropas transporta tīklā.”
“Jau kopš kara sākuma Rīgas ostas termināļi aktīvi strādā, lai transportētu Ukrainas labības produktus, bet līdz šim tie ostā nonāca ar autotransportu, kas pārvadājuma efektivitātes un apjomu ziņā nekādi nav salīdzināms ar dzelzceļa pārvadājumu. Vairāki termināļi Rīgas ostā tehnoloģiju un infrastruktūras jaudu ziņā būtu pilnībā gatavi pieņemt un efektīvi apstrādāt konteinervilcienus ar Ukrainas labības produktiem. Ceram, ka šis pirmais tests visai loģistikas ķēdei izrādīsies veiksmīgs, un turpmāk vilciena sastāvus ar Ukrainas graudiem Rīgas ostā saņemsim regulāri,” akcentē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
Graudu saņemšana konteineros ir jauna pieredze Rīgas ostas termināliem. Uzņēmuma RUT Beramkravu noliktavu nodaļas vadītājs Edgars Rudzītis uzsver, ka terminālis ir aprīkots un gatavs graudu konteinervilcienu sastāvu pieņemšanai no Ukrainas, tāpat tam ir nepieciešamās tehnoloģijas konteineru apstrādei, kā arī noliktavas un piemērota infrastruktūra beramkravu uzglabāšanai un kraušanai. Neskatoties uz jauno pārkraušanas veidu un izaicinājumiem, visi darbi tika paveikti operatīvi – termināļa iespējas ļāvušas izpildīt arī pārvadātāja galveno prasību – ātri atbrīvot dzelzceļa platformas, lai tās varētu izmantot jauniem pārvadājumiem.
“Pēdējā pusotra gada laikā šī ir pirmā krava no Ukrainas, kas tiek vesta pa mūsu infrastruktūru, un, manuprāt, tas ir simboliski ļoti nozīmīgs notikums. Esam vairākkārt apliecinājuši, ka Latvijas dzelzceļa infrastruktūras un SIA “LDZ CARGO” kapacitāte ļauj pārvadāt un apstrādāt liela apjoma kravas, tostarp, graudu kravas no Ukrainas. Atbilstoši esošajai situācijai esam izveidojuši jaunas kravu pārvadājumu iespējas un arī turpmāk plānojam šos kravu transportēšanas risinājumus attīstīt, lai graudu un citu produktu kravu pārvadājumi starp Ukrainu un Latviju varētu notikt regulāri,” norāda VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.
Konteineri no Ukrainas tika izsūtīti 25. septembrī, 8.oktobrī tie Kauņā tika pārkrauti uz SIA “LDZ CARGO” platformām un jau 11. oktobrī platformas nonāca Rīgas ostā un sākās izkraušanas darbi Rīgas Universālajā terminālī. Dzelzceļa pārvadājumu organizēja SIA “LDZ CARGO” sadarbībā ar pasūtītāju SIA “LTG Cargo Ukraina” 2022. gada novembrī noslēgtā sadarbības līguma ietvarā.