Kāpēc patiesībā Rīgas mērs Mārtiņš Staķis nolēma atkāpties no amata?
foto: LETA
Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis, kurš 3. jūlija rītā paziņoja par atkāpšanos no amata.
Politika

Kāpēc patiesībā Rīgas mērs Mārtiņš Staķis nolēma atkāpties no amata?

Jauns.lv

Saistībā ar Rīgas domes priekšsēdētāja Mārtiņa Staķa lēmumu atkāpties no amata ir jārunā par vairākiem nozīmīgiem aspektiem. Politologs un sabiedrisko attiecību speciālists Filips Rajevskis sarunā ar portālu Jauns.lv norādīja, ka šajā situācijā nav runa tikai par Staķa personību.

Kāpēc patiesībā Rīgas mērs Mārtiņš Staķis nolēma a...

“Pirmā problēma ir tāda, ka Mārtiņš Staķis ir mērs bez savas nopietnas frakcijas. Tā ir ļoti liela problēma. Ja nemaldos, tad viņa frakcijai “Par” pat īsti nesanāk frakcija.

Šādā situācijā ir ļoti grūti, kad tev nav aizmugurē partijas un frakcijas, kas tevi fundamentāli atbalsta ar savām balsīm. Šādās situācijās darbs ir ļoti apgrūtinošs. Tā ir pirmā lieta, tā ir viena dimensija.”

“Progresīvie” nestāvēja un nekrita par Staķi

Rajevskis arī piebilda, ka “Progresīvie” neuzskatīja Staķi par savu mēru. “Nav tā, ka “Progresīvie” teiktu: “Tas ir mūsu mērs!”

Jā, viņi atbalsta viņu kā mēru, jo balsoja par viņu, bet viņš nav viņējais. Viņš tomēr ir “paristu” pārstāvis.” “Progresīvie” nav indicējuši, ka stāv un krīt par Staķi kā savu mēru un ka viņš ir viņējais.

 

Ievēl Rīgas domes priekšsēdētāju

Būtiskas atšķirības pārvaldības stilā

“Otra lieta ir tā, ka ļoti izteikti var redzēt, kā atšķiras veids, kā Rīgas pārvaldīšanu redz “Progresīvie” un kā to redz otra lielā frakcija – “Jaunā vienotība”.

“Progresīvo” pārvaldības stiliņu mēs redzējām tad, kad viņi sačakarēja Čaka ielu ar velo joslām, kas pēc tam tika atceltas. Viņi realizēja lietas pēc sādžas parauga – kaut kur podos ielika augus, kas pēc tam nokalta.

Tie simbolizē to, ka patiesībā “Progresīviem” nav konstruktīva risinājuma, kā īstenot revitalizāciju, lai Rīga kļūst par normālu pilsētu, kā, piemēram, tika panākts, ka Viļņa aug un attīstās kā ekonomiska vienība.”

Vairāku viņu aktivitāšu rezultātā cilvēki bēga no Rīgas, nevis nāca uz galvaspilsētu Rajevskis teica.

Apvienību "Pilsēta cilvēkiem" un "Tru Fix Kru" rīkotais pikets pie Rīgas domes, kurā pieprasa nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā.

Piketā pie Rīgas domes pieprasa veloinfrastruktūras uzlabošanu

Apvienību "Pilsēta cilvēkiem" un "Tru Fix Kru" rīkotais pikets pie Rīgas domes, kurā pieprasa nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā.

Rīga kā milzīgs būvlaukums

Savukārt “Jaunās vienotības” pārstāvis Vilnis Ķirsis diezgan precīzi iezīmējies kā cilvēks, kurš maksimāli izmanto to, kas viņam ir dots esošajā varas sadalē, proti, satiksmes jomu.

“Protams, visi var kritizēt, ka Rīga šobrīd ir kā milzīgs būvlaukums, bet tas nav noticis 10 gadus. Kopš [bijušais Rīgas mērs Nils] Ušakovs nāca pie varas, Rīgā satiksmes infrastruktūra vispār netika būvēta, nekas netika darīts.

Tika tikai slēgts, piemēram, slēdz Brasas tiltu. Gadiem ilgi čakarēja Deglava tiltu, nekādi neredzēja galu [tā remontdarbiem]. Mēs zinām arī pussabrukušo Vanšu tiltu, par kuru bija skandāli.

11. tramvaja testa brauciens pirms Brasas tilta atvēršanas satiksmei

11. tramvaja testa brauciens pirms Brasas tilta atvēršanas satiksmei; 2023. gada 19. jūnijs

Katrs politiķis grib pārgriezt kādu sarkano lentīti

Šobrīd Ķirsis ir spējis panākt to, ka ir atsākusies ielu un ceļu infrastruktūras būvniecība, kas uzreiz izraisa milzīgu greizsirdību.

Lai man stāsta, ko grib, bet pilnīgi visiem, sākot no Krievu savienības un beidzot ar “Jauno konservatīvo partiju”, pilnīgi visiem [politiķiem] gribas savā dzīvē kādu lentīti pārgriezt!

Ķirsim lietas iet uz priekšu

Tā ir alfa un omega pašvaldības deputātu darbam – pārgriezt kādu lentīti un pateikt: “Es to uzbūvēju rīdziniekiem!” Šobrīd redzam, ka “Progresīviem” kā lielākai frakcijai nav to lentīšu, tās nevar redzēt, savukārt “Jaunai vienotībai”, Ķirsim tā lietiņa iet uz priekšu.”

Kā piemēru var minēt Sarkandaugavas pārvada būvniecību, tramvaja satiksmes atjaunošanu pār Brasas tiltu. “Tramvaju var lamāt vai nelamāt, tas ir pusgatavs vai negatavs, bet cilvēki, kas brauc ar to tramvaju, ir apmierināti.”

Satiksmei atvērts jaunais Sarkandaugavas pārvads

Jaunais Sarkandaugavas pārvads kopā ar Austrumu maģistrāles projektu ļaus būtiski uzlabot satiksmes plūsmu galvaspilsētā, šodien pārvada atklāšanas ceremonijā klāstīja Rīgas ...

Neizbēgami bija jāsabrūk

Arī Nacionālās apvienības un Latvijas Reģionu apvienības frakcijas pārstāvis Edvards Ratnieks redzami darbojas, tiesa, mazākā mērā.

Raksturīgi, ka visa lieta ap šo Rīgas domes koalīciju ir fragmentāra. “Šajā situācijā bija diezgan neizbēgami, ka tam visam bija jāsabrūk,” politologs sacīja un piebilda, ka par pretrunām runāja jau sen.

Staķis nolēmis atkāpties no amata

Portāls Jauns.lv jau ziņoja, ka Rīgas domes priekšsēdētājs Staķis ir nolēmis atkāpties no amata, teikts viņa izplatītajā paziņojumā. Šo lēmumu izraisīja nesaskaņas un šķelšanās koalīcijā saistībā ar iespējamo pārkāpumu izmeklēšanu Rīgas domes Satiksmes departamentā.

16.jūnijā ar Rīgas pilsētas izpilddirektora Jāņa Langes rīkojumu uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku no amata atstādināti Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods un Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Andrejs Urtāns.