Atklāj jaunu gājēju tiltu pār dzelzceļa sliedēm Ezera ielā
Pirmdien, 5. jūnijā, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir nodevis iedzīvoju rīcībā jaunu dzelzceļa šķērsojumu - Rīgā, Ezera ielā, kur gājēju drošībai un ērtībām ir izbūvēts gājēju tilts. Tilta atklāšanas pasākumā piedalījās LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks, Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs, kā arī Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.
“Šis gads LDz ir zīmīgs ar to, ka tieši šogad mēs iedzīvotāju rīcībā nodosim vairākus nozīmīgus projektus, kas pozitīvā virzienā mainīs cilvēku ikdienu, uzlabos drošības līmeni, ērtības, vides pieejamību un kopumā padarīs dzelzceļu par arvien pievilcīgāku transportu. Modernizētas pasažieru platformas 48 stacijās un pieturas punktos, vilcienu kustības ātruma palielināšana, drošības žogi un vairāki citi projekti tiks pabeigti līdz šī gada beigām. Arī šis gājēju tilts ir neliela daļa no vērienīgāka infrastruktūras modernizācijas projekta, kura ietvaros līdz gada beigām noslēgsies arī gājēju tuneļa izbūve pasažieru stacijā “Mangaļi” un veikti citi modernizācijas darbi, kas gan uzlabos apkaimes iedzīvotāju mobilitāti, drošību un dzīves kvalitāti, gan arī samazinās vides piesārņojuma risku,” norāda VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.
Jaunais gājēju tilts Ezera ielā ir izbūvēts pāri dzelzceļa sliedēm stacijas “Mangaļi” B parkā, kurā notiek intensīvi kravas vilcienu manevru darbi, tādējādi dzelzceļa pārbrauktuve šajā vietā mēdz būt ilgstoši slēgta un satiksmes dalībniekiem, tostarp, gājējiem, līdz šim bija jāņem vērā šāds iespējams sliežu šķērsošanas apgrūtinājums. Tādējādi jaunais sliežu šķērsojums ievērojami paaugstinās apkārtējo iedzīvotāju drošības līmeni un ērtības.
“Dzelzceļa attīstība, jaunu, drošu, ērtu un ikvienam pieejamu infrastruktūras objektu būvniecība veicina šī transporta veida pievilcību iedzīvotāju acīs un mūsu mērķis ir pēc iespējas veicināt dzelzceļa kā transporta mugurkaula lomu. Ilgtspējīga attīstība nozīmē domāt gan par pasažieru piesaisti, gan arī par nozares ietekmi uz tiem cilvēkiem, kuri dzīvo dzelzceļa tuvumā, šajā gadījumā, nodrošinot viņiem iespēju ērti un droši šķērsot sliežu ceļus jebkurā laikā, neatkarīgi no kravu manevru darbiem. Turklāt, visi dzelzceļa infrastruktūras objekti, kas, kā šis jaunais gājēju tikts, tiek izbūvēti šobrīd vai tiks plānoti nākotnē, atbilst arī visām vides pieejamības prasībām, lai tos varētu lietot ikviens iedzīvotājs,” stāsta satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
Tilta būvdarbi tika uzsākti pagājušā gada janvārī – 25.01.2022., projekta “Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma modernizācija” ietvaros un tas tiek īstenots ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. Projektā līdz 2023.gada beigām tiks pabeigta arī gājēju tuneļa būvniecība pie pasažieru stacijas “Mangaļi”, izbūvēts otrs sliežu ceļš posmā Mangaļi – Ziemeļblāzma, tiks pārbūvēti stacijas parku sliežu ceļi un modernizētas signalizācijas sistēmas.
“Par dzelzceļa integrāciju Rīgas pilsētas satiksmē ir runāts gadiem, bet reālos darbos tas uzņem apgriezienus tikai tagad. Rīgas dome, Satiksmes ministrija un “Latvijas dzelzceļš” darbojas labā sazobē un vienlaikus ar peronu pārbūvi, ko veic valsts, pašvaldība ir uzsākusi jau 15 projektus, lai dzelzceļa stacijas būtu ērti sasniedzamas pasažieriem un lai tās sekmīgi integrētos Rīgas pilsētā caur mobilitātes punktiem, kas ļautu veiksmīgā sinerģijā būt dažādiem transporta līdzekļu veidiem. Mēs ejam uz to, lai dzelzceļš kļūtu par pilnvērtīgu Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas sastāvdaļu, mēs strādājam, lai pasažieriem ir ērti un droši. Arī gājēju tilts Ezera ielā kalpos tieši tam – apkaimes iedzīvotāju ērtībai un drošībai,” komentē Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.