Iespējamas līdzekļu šķērdēšanas dēļ atlūgumu iesniegusi "LDz ritošā sastāva servisa" vadītāja
foto: LETA
Ilustratīvs foto
Sabiedrība

Iespējamas līdzekļu šķērdēšanas dēļ atlūgumu iesniegusi "LDz ritošā sastāva servisa" vadītāja

Jauns.lv/LETA

Iespējamas līdzekļu izšķērdēšanas dēļ šonedēļ atlūgumu iesniegusi VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitaskompānijas, dzelzceļa ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz ritošā sastāva serviss" valdes priekšsēdētāja Zinta Zālīte-Rukmane, vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".

Iespējamas līdzekļu šķērdēšanas dēļ atlūgumu iesni...

Zālītes-Rukmanes atlūgums varētu būt saistīts ar to, ka apstākļos, kad uzņēmumam krietni samazinājies darba apjoms un atlaisti daudzi darbinieki, nekādas izmaiņas attiecībā uz vidējā un augstāka līmeņa vadību nav notikušas. Gluži pretēji - pieņemti darbā jauni cilvēki un palielinātas vadītāju algas. Piemēram, uzņēmumā par korporatīvās pārvaldības partneri ar 2500 eiro algu iekārtota bijusī Rīgas domes izpilddirektora pienākumu izpildītāja Iveta Zalpētere.

Tajā pašā laikā kompānijas saimniecība divos gados stipri sarukusi. Pērn pārdotas 14 modernizētas maģistrālās lokomotīves. Tās iegādājies uzņēmums "LDz cargo". Šogad vēl 20 ilgstošās rezerves novecojušās lokomotīves caur publisku izsoli nonākušas privātās rokās. Ne summu, ne darījuma partneri uzņēmums neatklāj.

Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentē jaunā elektrovilciena pirmo sastāvu

Trešdien, 7. septembrī, Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā prezentēts "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotā elektrovilciena pirmais sastāvs.

"LDz ritošā sastāva serviss" pasūtījis ražošanas procesu analīzi. 2021.gadā par 18 000 eiro līgums slēgts ar nesen dibinātu firmu "Supportunity", kurai ir tikai divas darbinieces, bet šogad šāds pats uzdevums par 20 000 eiro uzticēts kompānijai "MAK Interconsulting", kas reģistrēta Čehijā, un kurai internetā nav atrodama mājaslapa, vēstīja "Nekā personīga".

Kāds trauksmes cēlējs ziņojis, ka gada laikā "LDz ritošā sastāva servisa" galvenā biroja štats palielinājies par 38%, naudas izteiksmē prasot vairāk nekā 370 000 eiro.

Bijušais LDz valdes loceklis Aivars Strakšas uzskata, ka "LDz ritošā sastāva serviss" ir pavisam vienkāršs uzņēmums, kuru var salīdzināt ar autoservisu. "Šobrīd, kad ir samazinājušies pārvadājumu apjomi, darba apjomi, ja runā par efektivitāti, vienīgais, kas tur ir jādara - jāapvieno "LDz cargo" ar "LDz ritošā sastāva servisu". Ieekonomēsies uz valdi un padomi, lēmumi netiks pieņemti caur ārējo komunikāciju, bet iekšpusē. Viss notiks operatīvāk," raidījumam pauda Strakšas.

Žurnālistu nedēļas sākumā pieteiktā intervija ar "LDz ritošā sastāva servisa" vadību izpalikusi, jo uzņēmuma valdes priekšsēdētāja 5.decembrī iesniegusi atlūgumu, bet otra valdes locekle piekritusi atbildes sniegt tikai rakstiski.

No šīs nedēļas "LDz ritošā sastāva servisa" valdes priekšsēdētāja ir Ogres vicemēra Ginta Sīviņa dzīvesbiedre Anda Sīviņa. No Nacionālās apvienības (NA) un Latvijas Zemnieku savienības, un Latvijas Zaļās partijas saraksta ievēlētais Sīviņš savulaik bija padomnieks ekonomikas ministram Jānim Vitenbergam (NA), kurš patlaban ir NA satiksmes ministra amata kandidāts nākamajā valdībā, vēstīja raidījums.

"LDz ritošā sastāva serviss" ietilpst LDz koncernā. Kā liecina "Firmas.lv" dati, uzņēmums 2021.gadā strādāja ar 47,334 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,6% mazāk nekā gadu iepriekš, un 752 505 eiro peļņu pretēji zaudējumiem 2020.gadā.