"Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursa otrajā kārtai izvirzīti trīs uzņēmumi
foto: LETA
"Rail Baltica" būvlaukums pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas.
Sabiedrība

"Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursa otrajā kārtai izvirzīti trīs uzņēmumi

Jauns.lv/LETA

"Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursa otrajā kārtai izvirzīti trīs uzņēmumi no trim valstīm - Itālijas, Francijas un Spānijas, pavēstīja "Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

"Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu uzra...

Kompānijā norāda, ka starptautiskā konkursā par "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu izvērtēti iesniegtie četru kandidātu pieteikumi un otrajai konkursa kārtai tiek virzīti trīs komersanti - "Italferr" no Itālijas, "Systra" no Francijas, kā arī personu apvienība, kuru veido "Tecnica y Proyectos" un "Prointec" no Spānijas.

Šobrīd turpinās darbs pie iepirkuma otrās kārtas dokumentācijas sagatavošanas, kurā pretendentiem būs jāiesniedz finanšu un tehniskos piedāvājumus, atzīmē "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji.

Kompānijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Abi šie konkursi - gan par būvniecību, gan tās uzraudzību -, norisinās, lai vēl 2023.gadā varētu sākt dzelzceļa pamattrases būvniecības darbus ārpus Rīgas.

"Mums kā pasūtītājam ir būtiski izveidot kompetentu un pieredzējušu būvdarbu un to uzraudzības komandu," min Vingris.

Viņš arī paužot gandarījumu, ka konkursā dalību pieteikuši uzņēmumi ar pasaules līmeņa pieredzi. "Starptautiski pieredzējušu būvnieku un inženieru iesaiste, dod izaugsmi un zināšanu pārnesi Latvijas būvniecības sektoram," skaidro Vingris.

"Rail Baltica" pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniedzējam būs jānodrošina "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām infrastruktūras - dzelzceļa pamatnes un virsbūves - būvdarbu vairāk nekā 200 kilometru garumā būvuzraudzība, tostarp teritorijas sagatavošanas, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būves, inženiertīklu pārvietošanas un sliežu ceļu izbūves būvuzraudzību, kā arī līguma vadību un atbilstības kontroli. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots slēgt 2022.gada nogalē.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.