Seile: "Jaunais pedagogu atalgojuma modelis paredz lielāku algu 70% skolotāju"
Līdz ar jaunā pedagogu darba samaksas modeļa ieviešanu atalgojums varētu pieaugt vismaz 70% pedagogu, pārliecināta izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Viņa šodien, tiekoties ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) pārstāvjiem, norādīja, ka ir jārunā ne tikai par ieguvējiem pedagogu vidū, bet arī par visas sabiedrības ieguvumu no sakārtotas un modernas izglītības sistēmas un efektīvākas pedagogu atalgojuma aprēķināšanas kārtības, kurā tiktu apmaksāts viss skolotāja darbs, ne tikai daļa no tā, kā tas ir patlaban.
Seile uzsvēra, ka valdība ir apsolījusi finansējumu jaunajam modelim, atliek tikai pabeigt darbu pie tā. Sarunas gaitā ministrijas speciālisti skaidroja, kā tieši jaunajā modelī tiek aprēķināts kontaktstundu skaits, atalgojuma likmes pirmsskolas izglītības iestādēs, interešu izglītībā un skolu atbalsta personālam.
Atbildot uz LIZDA pārstāvju norādi, ka skolotāji jauno modeli atbalstītu tad, ja skaidrāk redzētu savus finansiālos ieguvumus, ministrijas pārstāvji skaidroja, ka pašreizējā atalgojuma sistēma paredz pedagogiem, strādājot vienu amata vienību - 21 kontaktstundu, apmaksāt 30 darba stundas. Jaunais modelis pie 22 kontaktstundām apmaksās 36 darba stundas, iekļaujot tajās visu darbu, ko pedagogi veic izglītības procesa nodrošināšanai un kas līdz šim netika apmaksāts, piemēram, metodiskais darbs un skolas attīstība. Jaunajā modelī 36 stundu darba nedēļā tiek apmaksāti 10% vairāk darba, nekā tas bija līdz šim, tāpēc bažām neesot pamata. Vienlaikus ministre uzsvēra, ka izglītības jomas finansējums nav atraujams no valsts kopējās ekonomikas.
LIZDA priekšsēdētāja Ingrīda Mikiško sacīja, ka patlaban darbs pie jaunu Ministru kabineta noteikumu izstrādes norit ļoti intensīvi un jaunas noteikumu redakcijas parādās ik pēc dažām dienām, līdz ar to iesaistītajām pusēm nemitīgi jāiepazīstas ar aktuālo redakciju un jāseko, vai tajā ir iekļauti punkti, kas sākotnēji netika iekļauti vai kas radījuši neapmierinātību sektorā.
Patlaban nozare atrodas izšķiršanās priekšā par to, kādā veidā varētu notikt modeļa ieviešana. Nozarei ir jāsaprot, vai modelis tiks ieviests, vai tas notiks pakāpeniski, vai arī var sākt lemt par šī procesa atlikšanu. Tiesa, kā norādīja Mikiško, varētu rasties situācija, ka šajā gadījumā modeli vajadzētu sākt izstrādāt atkal no jauna.
Kā norādīja IZM pārstāve Ilze Salna, ministrijas uzstādījums ir modeli ieviest līdz ar jauno mācību gadu. Viņa sacīja, ka modelis ir gandrīz izstrādāts, savukārt finansējums ir apsolīts, līdz ar to pagaidām neesot pamata sākt diskusijas par modeļa ieviešanas termiņa atlikšanu.
Mikiško sacīja, ka patlaban no ministrijas puses izskan, ka modelim šogad nepieciešami 9,7 miljoni eiro.
Arodbiedrības priekšsēdētāja skaidroja, ka saistībā ar pamata lietām jaunajā modelī iebildumu neesot, tomēr joprojām pastāv nesaprašanās par dažādiem jautājumiem, kas skar atsevišķus nozares segmentus.
Izglītības un zinātnes ministrija lūgusi arodbiedrībai, kā arī citām iesaistītajām pusēm līdz 15.maijam iepazīties ar jaunāko noteikumu redakciju un iesūtīt savu atzinumu par to. LIDZA 13.maijā sanāks uz padomes sēdi, lai kopā ar IZM pārstāvjiem diskutētu par jauno pedagogu darba samaksas modeli.
Pedagogu pikets pie Saeimas nama
2014. gada 11. decembrī pie Saeimas nama notiek Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības rīkotais pikets, kurā pedagogi pieprasa adekvātu ...