Teātra kritiķe Radzobe ar vienu jaudīgu tvītu saceļ traci mākslinieku aprindās
(Ziņa papildināta 09:35) Brīnišķīgu performanci pirmdien iedzīvinājusi cienījamā teātra zinātniece Silvija Radzobe, kura saviem teju trim tūkstošiem tvitera sekotāju - jādomā, teātra cienītājiem - pameta šaušalīgu vēstījumu, proti, kāds vārdā neminams režisors viņai draudējis saistībā ar gaidāmo publikāciju kritikas formātā. Tas esot ārkārtas gadījums, norāda Radzobe.
Teātra kritiķe savā tvitera kontā visus informēja, ka pirmo reizi piedzīvojusi gadījumu, kad kāds režisors zvana un sūta īsziņas un pat draud. Vārdā neminētais režisors esot diktējis, ko un kad rakstīt par viņa izrādi. Kā jau šādās reizēs ierasts, zem ieraksta tūdaļ rindojās minējumi, kurš gan varētu būt šis bezkaunīgais skatuves mākslas meistars. Vairāki sociālā tīkla lietotāji tieši un netieši norādīja, ka runa ir par Vladislavu Nastavševu, kura izrāde "Peldošie, ceļojošie II daļa" nule skatāma Dailes teātrī. Nastavševs, kā zināms, par "Peldošie, ceļojošie" pirmo veikumu saņēmis Spēlmaņu nakts balvu kā labākais gada lielā formāta izrādes režisors.
Nu skatītāju un tostarp kritiķu vērtējumam pakļauts Nastavševa jaunākais lolojums, kura pirmizrāde notika 2.decembrī.
Amizanti, ka pati kritiķe tā arī neatklāja, kurš tieši ir nepieklājīgais draudošais režisors, lūdzot sagaidīt konkrētās izrādes kritiku portālā Satori.lv otrdienas rītā.
Lai gan Radzobe savu pāridarītāju vārdā nosaukusi netika, režisors Nastavševs preventīvi bagātināja Radzobes tvītu ar savu redzējumu par lietām. Mākslinieks publiski pauda "lūdzu, beidz nodarboties ar publisku apmelošanu!" Komplektā Nastavševs publikai parādīja ekrānšāviņus ar īsziņām, kuras sūtījis slavenajai kritiķei. Kopumā viss tvitera teātris izskatījās, rau, šādi:
Pirmoreiz piedzīvoju, ka režisors zvana, sūta īsziņas, diktējot, ko un kad rakstīt par viņa izrādi, un draudot. Kaut kā tā ārkārtēji...
— Silvija Radzobe (@SilRa_A) December 5, 2016
@SilRa_A Tas, ka mēs esam runājuši, ir fakts. Savas īsziņas varu tepat nopublicēt, un lai cilvēki spriež, vai tās kaut ko diktē vai draud.
— nastavshevs (@Nastavshevs) December 5, 2016
@SilRa_A Aiziet!)) pic.twitter.com/091ZdOWNWM
— nastavshevs (@Nastavshevs) December 5, 2016
@SilRa_A un te būs otra: pic.twitter.com/9Yjuwetl4f
— nastavshevs (@Nastavshevs) December 5, 2016
Pats Nastavševs portālam Kasjauns.lv atsevišķu izvērstu komentāru nevēlējās sniegt, sakot, ka negrib vairs tērēt laiku un spēkus šai sāgai, jo viss jau ticis izsmeļoši pateikts viņa tvītos.
Otrais cēliens otrdienas rītā
Kā solīts, otrdienas rītā portālā Satori.lv patiešām "iekrita" Radzobes spalvas darbs un patiešām par "Peldošo Ceļojošo" 2.daļu. Radzobe izanalizējusi Nastavševa darbu no visām pusēm - mākslinieciskajām, teorētiskajām un reālajām -, tomēr nekādus publiskus pārmetumus par Nastavševa uzvedību kritikas tapšanas posmā viņam neveltīja.
Rakstu darba beigu daļā kritiķe cilvēciski atzīst, ka diemžēl nespēj pastāstīt, kas notika minētās izrādes beigu daļā, jo esot vienkārši atslēgusies: "Es pretēji savai gribai atslēdzos, tik haotiskas un nogurdinošas bija otrā cēliena skatuves ainas. Lūdzu, piedodiet un atvainojiet," viņa vēstīja.
Pilnu recenzijas tekstu lasi šeit:
Homoseksualitātes apoloģētikas un trešā ceļa konflikts
Kasjauns.lv/Foto: Edijs Pālens/LETA