Vilnis Ķirsis par Rīgas budžetu: "Kapu tramvajs pārvilks pāri strīpu Rīgas lielajiem projektiem"
Partijas „Vienotība” līderis gaidāmajās Rīgas pašvaldības vēlēšanās Vilnis Ķirsis teic, ka pašreizējā galvaspilsētas vadība dzīvo pāri līdzekļiem. Izdevumi ir lielāki par izdevumiem un ir „noēsts” uzkrājums, ko iepriekšējās domes atstāja mantojumā Nila Ušakova vadītajai domei.
Vilnis Ķirsis portālam Kasjauns.lv par galvaspilsētas budžetu saka:
„Pirmkārt, Rīgas budžets ir ļoti liels un tas ir ļoti labi. Izdevumi ir 839 miljoni eiro. Problēma ir tā, ka iepriekšējos gadus esam dzīvojuši pāri saviem līdzekļiem. Proti, iepriekšējās domes Ušakova kungam bija atstājušas 120 miljonu lielu uzkrājumus, kas šajos astoņos gados ir noēsts. Nav tā, ka par šiem 120 miljoniem būtu tapis kāds liels projekts, piemēram, Austrumu maģistrāle vai kas cits, bet tie miljoni tā vienkārši gadu no gada pa kripatai tika apēsti. Trakākais ir tas, ka budžets nav sabalansēts – izdevumi ir lielāki nekā ienākumi.
Parādi veidojas caur Rīgas kapitālsabiedrībām. Ja tiks realizēts „kapu tramvaja” projekts, tad no esošajiem 100 miljoniem nonāksim pāri par 200 miljoniem lielās parādsaistības.
- Transporta problēma Rīgā samilzusi. Savulaik ar lielu pompu tika prezentēts park-ride (noliec auto un tālāk brauc ar sabiedrisko transportu) projekts. Tā vietā esam saņēmuši dārgākas biļetes sabiedriskajā transportā un autostāvvietu cenu pieaugumu....
- Tā ir lieta, kas nav pavirzījusies uz priekšu. Pie pilsētas robežas ir jābūvē park-ride, bet šeit atkal stāts par kapu tramvaju. Uztaisīsim tramvaja līniju pilsētas iekšienē, kas izmaksās ļoti dārgi, kur būs maz cilvēku. Tai pat laikā attieksimies no maršrutiem uz Purvciemu, Dreilņiem, maršruta pagarinājumu līdz Berģiem, Rumbulai.
Tramvajam uz Purvciemu un Pļavniekiem, kur dzīvo daudz cilvēku, šobrīd jau būtu noslogojums. Potenciāli park-ride ir vērts būvēt tur, kur ir tramvajs. Tātad mums vajag tramvaja līnijas uz Purvciemu un Pļavniekiem, ne tikai tāpēc, ka tur jau šobrīd ir cilvēki, bet arī tāpēc, ka potenciāli tur varētu būt park-ride. Mēs savā ziņā pārvelkam pāri strīpu gan loģiskai satiksmei, gan arī park- ride principam. Ja to izdotos sakārtot, tad satiksme izskatītos pavisam savādāka. Jāsakārto lielie projekti – Austrumu maģistrāle, lai smagajam transportam nav jābrauc pa Senču ielu. Ja tur aizliks priekšā tramvaju, tad es nezinu, kur tie smagie brauks...
Elmārs Barkāns/Foto: Zane Bitere/LETA