20% izglītības iestāžu apgalvo, ka nav gatavas jaunajam mācību gadam
foto: Paula Čurkste/LETA
Pie galvenajiem izaicinājumiem min sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu Covid19 apstākļos.
Viedokļi

20% izglītības iestāžu apgalvo, ka nav gatavas jaunajam mācību gadam

Jauns.lv

Lielākās izglītības organizācijas "Junior Achievement Latvia" tikko veiktajā skolu direktoru aptaujā 20% skolu vadītāju norādījuši, ka nav gatavi 1.septembrim un jaunajam mācību gadam, kā galvenos izaicinājumus minot kompetencēs balstīta satura ieviešanu, pilnvērtīgu tehnisko aprīkojumu un sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu Covid-19 apstākļos.

20% izglītības iestāžu apgalvo, ka nav gatavas jau...

Komentējot aptaujas rezultātus, "Junior Achievement Latvia" vadītājs Jānis Krievāns atzīmē, ka šis ir ļoti būtisks signāls par to, ka kompetencēs balstīta satura ieviešana joprojām mācību iestādēm ir izaicinājums, un iespējams nepieciešams skaidrāks regulējums un plašāka privātā sektora iesaiste kompetenču satura veiksmīgākai iekļaušanai mācību procesā.  "Jau 30 gadus, īstenojot dažādas izglītības programmas, esam pārliecinājušies, ka tikai iesaistot privāto sektoru, ir iespējams nodrošināt vajadzīgo impulsu, saturu un zināšanas kompetenču attīstībai un iekļaušanai līdz šim praktizētajās mācību programmās.  Par to liecina ne tikai ikgadējā Ēnu diena vai mācību ekskursijas skolēniem dažādos uzņēmumos, bet spilgti pierāda jau ilggadējā programma skolēnu mācību uzņēmumiem, kas ļauj apgūt dzīvei svarīgas prasmes un ir devusi iespēju skolēnu izveidotajiem uzņēmumiem izaugt ne tikai līdz Latvijas līmeņa biznesiem, bet arī veiksmīgi startēt starptautiskajos tirgos", skaidro Jānis Krievāns.

Kopumā izglītības iestāžu vadītāji pie galvenajiem izaicinājumiem min sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu Covid19 apstākļos, tāpat pie izaicinājumiem norāda mūsdienīgai izglītībai atbilstoša tehniskā nodrošinājuma (telpu labiekārtošana, aprīkojums) trūkumu un tiek pieminēts arī skolēnu motivācijas trūkums, gadu mācoties attālināti, kā arī kvalificētu pedagogu trūkums.

Savukārt, attiecībā uz pozitīvām izmaiņām izglītības nozarē pēdējo gadu laikā, skolu vadītāji atzīst, ka ir pieaugusi skolotāju kvalifikācija un skolotāju tehnoloģiju izmantošanas prasmes, kā arī ir uzlabojies tehniskais nodrošinājums skolās.  Tāpat, atzīmējot pozitīvās izmaiņas,  iestāžu vadītāji norāda, ka kompetencēs balstīta izglītības pieeja veidos konkurētspējīgāku izglītības saturu.

"Junior Achievement Latvia" ir Latvijas lielākā izglītības organizācija ar sabiedriskā labuma organizācijas statusu un praktiskās biznesa izglītības eksperts Latvijas skolās. "JA Latvia" ir viens no 37 "Junior Achievement Europe" un viens no 123 "Junior Achievement Worldwide®" tīkla biedriem kopš 1991. gada.

Eiropas Komisija atzinusi "JA Latvia" par vienīgo pozitīvo iniciatīvu Latvijā, kas ilgtermiņā un metodiski nodrošina jauniešiem uzņēmējdarbības izglītību.

"JA Latvia" katru gadu nodrošina Eiropā aprobētu un Latvijas vajadzībām pielāgotu praktiskās biznesa izglītības programmu pieejamību aptuveni 100 000 skolēnu visā Latvijā visos izglītības līmeņos:

  • Finanšu pratības ABC – sociālo zinību priekšmeta mācību un metodiskie materiāli 1.–9. klasei.
  • Karjeras izglītības programma Ēnu diena 1.–12. klasei.
  • Skolēnu mācību uzņēmumu programma 4.–12. klasei.
  • Līderu programma 10.–12. klasei.
  • Kvalifikācijas paaugstināšanas un tālākizglītības programmas skolotājiem.