foto: LETA
Bezatbildīgu klientu dēļ tūkstošiem cilvēku nevar laikus saņemt pasi un eID karti
ID karte.
Sabiedrība
2021. gada 17. jūnijs, 06:42

Bezatbildīgu klientu dēļ tūkstošiem cilvēku nevar laikus saņemt pasi un eID karti

Jauns.lv

Diemžēl katru nedēļu vidēji 1000 cilvēku neatceļ savus iepriekš pieteiktos pierakstus, līdz ar to 1000 citu cilvēku nevar pieteikties pases un eID kartes noformēšanai. Tā portālam Jauns.lv norādīja Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē (PMLP), komentējot izskanējušo neapmierinātību, ka ļoti ilgi jāgaida rindā, lai pieteiktos dokumentu izgatavošanai.

Sociālajos tīklos cilvēki pauda neapmierinātību, ka Rīgā un tai salīdzinoši tuvajās pilsētās ir izveidojusies absurda situācija - pasi vai eID karti paātrinātā kārtībā var izgatavot divu darba dienu laikā, taču, lai pieteiktos dokumenta izgatavošanai, ir jāgaida vidēji mēnesis un vairāk.

Šāda situācija esot arī citu pilsētu PMLP nodaļās, piemēram, Aizkraukles, Bauskas nodaļā. Turklāt lielu daļu PMLP nodaļu esot grūti sazvanīt.

Jūlijā ir brīvi pieraksta laiki

Bet PMLP Personāla vadības un sabiedrisko attiecību departamenta pārstāvji, komentējot šo neapmierinātību, portālam Jauns.lv skaidroja, ka tuvākie datumi, kad pieteikties personu apliecinošu dokumentu nomaiņai gan Rīgā, gan tuvākajās pilsētās ir jūlijs.

Turklāt Jūrmalā, Tukumā, Liepājā, Talsos, Valkā, Saldū un Preiļos dokumentu noformēšanai iespējams pieteikties jau šonedēļ. Nevienā no nodaļām uz dokumentu noformēšanu nav jāgaida ilgāk par trīs nedēļām.

Bezatbildīgie rindu veidotāji

"Turklāt diemžēl saskaramies ar situāciju, ka katru nedēļu vidēji 1000 klientu neatceļ savus iepriekš pieteiktos pierakstus, līdz ar to 1000 citu klientu nevar pieteikties pases noformēšanai. Aicinām klientus būt solidārus un vērstus uz sadarbību!" mudināja PMLP.

Diemžēl šī negatīvā tendence - neatteikt pierakstu un nebrīdināt par neierašanos - klientu vidū vērojama gadu no gada. Tāpat gana daudz klientu par personu apliecinošu dokumentu atjaunošanu atceras pēdējā mirklī. Šie abi aspekti rada pastiprinātu rindu veidošanos tieši vasarā.

Kā iespējams dokumentus izgatavot ātrāk?

Tos klientus, kuri pieteikuši pierakstu, bet dažādu iemeslu dēļ netiek saņemt pakalpojumu, PMLP aicina pierakstu laicīgi anulēt. Tas sniedz iespēju citiem klientiem saņemt pakalpojumu.

Tos, klientus, kuriem nākas gaidīt rindā, lai saņemtu pakalpojumu, pārvalde aicina sazināties ar nodaļu - rakstīt e-pastu, zvanīt uz kādu no vairākiem mājaslapā pieejamajiem nodaļas tālruņiem, lai vienotos par pakalpojumu saņemšanas laiku. "Pārvaldei klienti ir pirmajā vietā un visi gadījumi tiek risināti bez izņēmuma."

Tāpat PMLP mudina klientus doties uz viņiem tuvākajām Pārvaldes reģionālajām nodaļām un noformēt dokumentus tur.

Grūtības sazvanīt PMLP nodaļas

PMLP pārstāvji skaidroja, ka klientu pieplūduma dēļ, kas ierasti raksturīgs vasaras mēnešiem, var būt situācijas, kad nodaļu sazvanīt var būt sarežģītāk nekā citos gada mēnešos.

Tāpēc klienti ir aicināti izmantot vairākas citas saziņas iespējas. Viens no tiem ir pieteikties pakalpojumiem, izmantojot iepriekšēja pieraksta iespēju: https://www.pmlp.gov.lv/lv/klatienes-pieraksts. Savukārt 13 nodaļās iespējams pieteikties, izmantojot pilotprojekta lietotnes iespēju: https://www.pmlp.gov.lv/lv/pieraksts. Tāpat pakalpojumiem var pieteikties portālā Latvija.lv: https://latvija.lv/Epakalpojumi/EP145/Apraksts.