foto: unsplash.com
NEPLP noraidījusi "Pirmā Baltijas kanāla" lūgumu ļaut raidīt LTV7 ziņas krievu valodā
Foto ilustratīva nozīme.
Sabiedrība
2021. gada 18. marts, 17:34

NEPLP noraidījusi "Pirmā Baltijas kanāla" lūgumu ļaut raidīt LTV7 ziņas krievu valodā

Jauns.lv / LETA

Ceturtdien Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) noraidīja ierosinājumu televīzijas kanāla LTV7 ziņas krievu valodā ļaut pārraidīt arī televīzijas programmā "Pirmais Baltijas kanāls" (PBK), informēja NEPLP loceklis Jānis Eglītis.

Eglītis skaidroja, ka ceturtdien padomē bija balsojums par PBK lūgumu raidīt LTV7 ziņas krievu valodā ar mērķi sasniegt lielāku mazākumtautības auditoriju, ko LTV7 nesasniedz. Kā atklāja Eglītis, PBK ir ļoti ieinteresēti ziņu satura pārraidē, jo pašiem ziņas ne latviešu, ne krievu valodā nav vairāk kā gadu.

Eglīša ieskatā, nav pamata apšaubīt PBK kvalitāti, jo televīzijas programma Latvijā darbojas legāli. Pēc padomes locekļa paustā, no NEPLP puses tā bija stratēģiska kļūda, tuvredzīga rīcība, jo LTV7 ziņu pārraide arī PBK programmā dotu iespēju būtiski celt reitingus.

28.janvārī valdība lēma, ka ārkārtējās situācijas laikā sabiedrisko mediju veidoto saturu varēs pārraidīt arī komercmediji.

Lai pieteiktos, komercmedijiem jāiesniedz padomei oficiālu, parakstītu lūgumu saņemt bezatlīdzības lietošanā Latvijas Televīzijā (LTV) un Latvijas Radio (LR) veidotos un pārraidītos ziņu un informatīvi analītiskos raidījumus, ietverot tajā informāciju par atbilstību padomes noteiktajiem kritērijiem, pamatojot, kā tiks sasniegta auditorija, ko sabiedriskie mediji pietiekami nesasniedz, un informāciju par sabiedrisko mediju raidījumu plānoto pārraidīšanas laiku savā programmā.

Lai stiprinātu Latvijas informatīvo telpu un nodrošinātu patiesas, objektīvas un aktuālas informācijas pieejamību iedzīvotājiem saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu, NEPLP ir izstrādājusi kritērijus LTV un LR veidoto ziņu un informatīvi analītisko raidījumu nodošanai citiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem bezatlīdzības lietošanā uz ārkārtējās situācijas laiku.

Būtiskākie no kritērijiem paredz, ka komercmediju raidījumiem jāsasniedz auditorijas, ko sabiedriskie mediji pietiekami nesasniedz, tādējādi nodrošinot maksimāli plašas auditorijas sasniedzamību.

Elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kuru programmas ir pieejamas bezmaksas zemes apraides tīklā, var tikt nodoti LTV veidotie un pārraidītie ziņu un informatīvi analītiskie raidījumi mazākumtautību valodās un LR veidotie un pārraidītie ziņu un informatīvi analītiskie raidījumi - gan latviešu, gan mazākumtautību valodās.

Vienlaikus komercmediji sabiedrisko mediju veidotajos un pārraidītajos ziņu un informatīvi analītiskajos raidījumos nedrīkst ievietot komerciālus paziņojumus, izņemot pašreklāmas.