Staķis aicina vadību neatbalstīt sabiedriskajā transportā maksimāli pieļaujamo pasažieru skaitu mazināt līdz 30%
foto: LETA
Sabiedrība

Staķis aicina vadību neatbalstīt sabiedriskajā transportā maksimāli pieļaujamo pasažieru skaitu mazināt līdz 30%

Jauns.lv / LETA

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP) aicina valdību neatbalstīt epidemioloģiskās situācijas stabilizēšanas scenārija punktu, kas paredz mazināt maksimāli pieļaujamo pasažieru skaitu līdz 30%, jo pašvaldības uzņēmumam "Rīgas satiksme" nav pietiekamu resursu, lai operatīvi reaģētu un spētu nodrošināt minētās prasības izpildi.

Staķis aicina vadību neatbalstīt sabiedriskajā tra...

Staķis šovakar LTV raidījumam "'Šodienas jautājums" stāstīja, ka, kopš brīža, kad tika mīkstināti ierobežojošie pasākumi, kas attiecas uz skaistumkopšanas nozari, pasažieru skaits Rīgas sabiedriskajā transportā pieaudzis par 6% līdz 7%, tāpēc ir grūti nodrošināt vēl lielāku pasažieru skaita mazināšanu, ja tiek pieņemti lēmumi, kas gluži pretēji veicina pasažieru skaita palielinājumu.

"Es aicinu pārdomāt šo lēmumu. Līdz šim, kad bija jāievēro prasība mazināt pasažieru skaitu par 50%, tad varēja operatīvi reaģēt un pīķa stundās nodrošināt papildu transportu. Pie 30% samazinājuma tas nav izdarāms, jo vienkārši nav tik daudz transporta vienību," sacīja Staķis.

Tāpat viņš piebilda, ka šāds valdības lēmums liktu pārskatīt atlaides skolēniem un bērniem, kā arī jādiskutē par atlaižu pārskatīšanu nestrādājošajiem pensionāriem. Savukārt komentējot ierosinājumu par bezmaksas stāvvietām, Staķis atbildēja, ka tas palielinās auto plūsmu pilsētā, kas automātiski neizslēdz sastrēgumu veidošanos pilsētā, kas pandēmijas laikā nav pieļaujams.

"Mēs esam gatavi izdarīt visu, kas ir mūsu spēkos, bet jāatceras arī tas, ka jebkurš ierobežojums ir sitiens pa uzņēmuma "Rīgas satiksme" un pašvaldības budžetu, jo tagad zaudējumu apjoms mēnesī sasniedz vienu miljonu eiro," sacīja Staķis.

Tomēr, lai samazinātu pasažieru skaitu sabiedriskajā transportā, pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" veiks resursu pārdali atsevišķu maršrutu kustības intensitātes palielināšanai, aģentūru LETA informēja "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Reaģējot uz valdības plānotajām izmaņām epidemioloģiskās situācijas uzlabošanai, "Rīgas satiksme" sagatavojusi un Rīgas domē iesniegusi vairākus priekšlikumus sabiedriskā transporta nodrošināšanai Rīgā, kurus plānots ieviest no 15.marta.

No 15.marta vairākos maršrutos noslogotākajos rīta un vakara laikos palielinās reisu skaitu, samazinot kustības intervālus, kas ļaus pārvadājumus nodrošināt ar 12 metrus gariem autobusiem. Savukārt 18 metrus garos autobusus iecerēts novirzīt citos maršrutos, lai palielinātu distancēšanās iespējas.

Lai samazinātu pasažieru plūsmu 3.autobusa maršruta noslogotākajā posmā, plānots izveidot pagaidu paralēlo autobusa maršrutu - 3A. Rīta noslogotākajos laikos 3A.autobuss kursēs maršrutā "Daugavgrīva - Brīvības bulvāris", bet vakarā - maršrutā "Brīvības piemineklis - Daugavgrīva". 

1. un 5. autobusa maršrutā kursēs garie trolejbusi. Lai izmaiņas stātos spēkā, nepieciešams Rīgas domes izpilddirektora rīkojums.

No 15.marta plānots, ka rīta un vakara laikos kustības intervāls tiks samazināts un izmaiņas darba dienu kustības sarakstos tiks veiktas 6., 25., 36., 44., 46., 53. autobusa maršrutā, kā arī 4. un 15. trolejbusa maršrutā.

Pasažieri, kuri iegādājušies mēneša braukšanas biļetes 3. autobusa maršrutam, varēs tās izmantot arī jaunajā maršrutā, braucienu reģistrējot.

1. un 5. autobusa maršrutā kursēs garie trolejbusi. Pasažieri, kuri pārvietojas attiecīgajos maršrutos un iegādājušies mēneša braukšanas biļeti, varēs to turpināt izmantot.

Jau ziņots, ka valdība vakar konceptuāli vienojās no diviem piedāvātajiem epidemioloģiskās situācijas stabilizēšanas scenārijiem atbalstīt mērenāko, ar kuru valsts pārvaldē un privātajā sektorā strādājošajiem nāksies strādāt attālināti, bet klātienē atļaujot strādāt ražojošajiem uzņēmumiem.

Scenārijs paredz mazināt maksimāli pieļaujamo pasažieru skaitu līdz 30% no transporta ietilpības, kā arī rosināts atteikties no pašvaldību stāvvietu maksas privātam transportam.