FOTO: Imantā “skops” bankomāts pieprasīto 20 eiro vietā izsniedz tikai 5
Šonedēļ vairāki Imantas mikrorajona iedzīvotāji ziņojuši par visnotaļ savādu problēmu ar kādu vietējo “Swedbank” bankomātu. Tie, kuri mēģinājuši izņemt 20 eiro banknotes, no konkrētā naudas aparāta pretī saņēmuši tikai 5 eiro.
Saskaņā ar aculiecinieku teikto skopais bankomāts atradies Dammes ielā 46, Imantas mikrorajonā, Rīgā, tieši blakus veikalam “Mego”.
No stāstītā izriet, ka, lai arī bankomāta sistēma fiksējusi un pierakstījusi, ka bankas klients izņem 20 eiro, realitātē iedoti tikai 5 eiro, tādējādi kļūdaini izdzēšot no konta 15 eiro.
Ņemot vērā to, ka nepieciešamo finanšu līdzekļu savlaicīga iegūšana šā brīža apstākļos kādam varētu būt īpaši svarīga, vērsāmies pie “Swedbank” ar lūgumu komentēt iedzīvotāju sūdzības.
Iemesli bankai pagaidām neskaidri
“Swedbank” mediju attiecību vadītājs Jānis Krops portālam Jauns.lv pauda: “Jā, esam informēti par šo gadījumu, jo bankomātu monitoringa sistēma uztvēra neatbilstību banknošu izmaksas procesā. Pagaidām nevaram vēl pateikt, kāda iemesla dēļ, izvēloties 20 eiro banknotes, bankomāts izdeva 5 eiro nominālus.”
Lai samazināto bankomāta kļūmes radīto ietekmi klientiem, sākotnēji banka atslēgusi 20 un 5 eiro banknošu izmaksas iespēju, atstājot tikai tos nominālus, uz kuriem šī kļūda neattiecās.
“Šobrīd bankomāts ir atslēgts. To pārbaudīs un remontēs mūsu tehniskie darbinieki. Tiem klientiem, kurus skāra šī problēma, nauda tiks atgriezta kontā,” papildināja bankas runasvīrs.
“Swedbank” pārstāvis atklāja, ka atsevišķi klienti jau ir iesnieguši bankai atsevišķas pretenzijas, taču naudas atgriešana attieksies uz visiem klientiem, kurus šī problēma ietekmēja, automātiski.
“Pēc būtības naudas atgriešana automātiski attieksies uz visiem, kuri bankomātā izvēlējās vienu nominālu, bet saņēma mazāku. Protams, aicinām klientus arī pašus uzrakstīt bankai ziņojumu. Tad atgriešana notiks ātrāk,” pauda Krops.
Šādi incidenti esot liels retums
Bankas pārstāvis arī piebilda, ka šādi gadījumi esot ļoti liels retums: “Pirms tehniskās pārbaudes pabeigšanas pagaidām nevarēsim pateikt iemeslus, kāpēc tā gadījies, bet bankomātu labo prioritārā kārtībā, lai pēc iespējas ātrāk atjaunotu tā pieejamību.”
Bankas pārstāvis arī lūdz informēt lasītājus, ka gadījumā ja ir arī citu banku klienti, kuri ir saskārušies ar šo kļūdu “Swedbank” bankomātā, ir ieteicams sazināties ar savu banku, lai piereģistrētu pretenziju un būtu droši, ka nauda tiks atgriezta kontā.