"Arī nopērkot žiguli, tas sākumā jāpieregulē" - Daugavpils pilsētas vadība komentē jaunos tramvajus
foto: LETA
Daugavpils domes deputāts Jānis Lāčplēsis.
Novadu ziņas

"Arī nopērkot žiguli, tas sākumā jāpieregulē" - Daugavpils pilsētas vadība komentē jaunos tramvajus

Jauns.lv / LETA

Arī, nopērkot žiguli, tas sākumā bija jāpieregulē, jāizmēģina, lai sāktu braukt ikdienā, komentējot jauniegādāto pilsētas tramvaju tehniskās ķibeles, preses konferencē pauda Daugavpils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Jānis Lāčplēsis (Latgales partija).

"Arī nopērkot žiguli, tas sākumā jāpieregulē" - Da...

Viņš uzsvēra, ka nevadīja pašvaldību un neuzraudzīja satiksmes uzņēmumu. Taču AS "Daugavpils satiksme" pārstāvji apgalvojot, ka ar tramvajiem viss ir kārtībā.

Tehniskās kļūmes, kas tramvajiem konstatētas, esot saistītas ar Krievijā valdošajām Padomju Savienības ražošanas tradīcijām. Lāčplēsis pauda, ka, nopērkot žiguli, ar to arī nevarēja uzreiz "sēsties un braukt", bija nepieciešams mašīnu pieregulēt, izmēģināt vairākus mēnešus.

"Ceru, ka tramvaji attaisnos cerības, bet ir lietas, ko nevarēs izlabot, piemēram, rekuperācijas radītais troksnis," pauda Lāčplēsis.

Pilsētā arī fiksēts negadījums, kad sliežu ceļu posmā Arodu un Ventspils ielas krustojumā, tramvaju pieturā "Arodu iela", jaunais tramvaju vagons nogāja no sliedēm. Veicot negadījuma vietas apsekošanu un novērtējot iespējamos bojājumus, pārvadātājs esot konstatējis, ka "novirzes tramvaju vagona kustībā ir izraisījusi tehniskā kļūme sliežu ceļu pārmijā, un tas nav nekādā veidā saistāms ar jauniegādātā tramvaju vagona tehnisko stāvokli vai neatbilstībām". 

Lai turpmāk nepieļautu šādus negadījumus, visos sliežu ceļos veikti profilaktiskie darbi.

Jau ziņots, ka janvāra beigās Daugavpilī sāka kursēt pirmie jaunie Krievijas militāri rūpnieciskajā kompleksā ražotie tramvaji, ko pašvaldības uzņēmumam "Daugavpils satiksme" piegādās Lietuvas uzņēmums "Railvec". Dome darījuma īstenošanai savai kapitālsabiedrībai nodrošinājusi galvojumu.

Kopējā līguma summa ir 4 093 600 eiro.

Pēc piegādēm pārvadātājs strādājis ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, pierādot tramvaju tehnisko rādītāju un parametru atbilstību tām prasībām, kas ir spēkā Eiropas Savienībā. Pilsētas mērs Andrejs Elksniņš (S) uzsvēra, ka dažādas pārbaudes notiek, lai pašvaldība kāda neizdarības dēļ nezaudētu līdzekļus.