EK aicina "Facebook" "pilnībā sadarboties" ar datu skandāla izmeklētājiem
Eiropas Komisija (EK) ceturtdien aicināja uzņēmumu "Facebook" "pilnībā sadarboties" ar izmeklētājiem, kuri izmeklē skandālu saistībā ar vairāku desmitu miljonu lietotāju datu noplūdināšanu Lielbritānijas datu analīzes firmai "Cambridge Analytica", kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa.
"Facebook" ir atzinis, ka šis skandāls var būt skāris arī līdz 2,7 miljoniem cilvēku Eiropas Savienībā (ES).
ES pagājušonedēļ paziņoja, ka tieslietu komisāre Vera Jourova telefonsarunās ar "Facebook" galveno operāciju vadītāju Šerilu Sandbergu apspriedīs, ko uzņēmums dara, lai atrisinātu datu noplūdi, kas var būt skārusi 87 miljonus cilvēku.
Jourova apstiprināja, ka šāda telefonsaruna notikusi ceturtdien, un sacīja, ka ka viņa tajā "aicinājusi "Facebook" pilnībā sadarboties ar Eiropas izmeklētājiem arī visaugstākajā līmenī no uzņēmuma puses".
Diskusija ar Sandbergu bija "konstruktīva un atklāta", sacīja Jourova.
"Es esmu uzdevusi vairākus jautājumus par "Cambrige Analytica" lietu. Man īpaši rūp informācija Eiropas pilsoņiem, kurus skāris šis skandāls," teica komisāre.
Jourovai tika pateikts, ka "Facebook" sācis informēt cilvēkus "šonedēļ".
"Es aicināju "Facebook" spert visus nepieciešamos soļus, lai mazinātu jebkādas potenciāli negatīvas sekas lietotājiem nākotnē. Es tiku informēta, ka "Facebook" plāno plašu auditu par visām šīm lietotnēm, bet tam būs vajadzīgs ilgs laiks," sacīja Jourova.
Viņa arī ieteica "Facebook" vadītājam Markam Zakerbergam "pieņemt uzaicinājumu uz Eiropas Parlamentu".
Eiropā pieaug bažas par to, kā interneta kompānijas izmanto savu klientu datus, un par "viltus ziņu" izplatīšanos tīmeklī. Īpašs satraukums ir par Krievijas iejaukšanos vēlēšanās Eiropā, izplatot dezinformāciju un radot nesaskaņas ar sociālo mediju starpniecību.
Jourova sacīja, ka viņa un Sandberga "arī apsprieda plašāku jautājumu par ietekmi uz demokrātiskiem procesiem un vēlēšanām nākotnē".
Sandberga viņu informēja, "ka "Facebook" strādā pie politisko reklāmu caurskatāmības uzlabošanas, un izrādīja atvērtību sadarbībai ar ES regulatoriem visos šajos jautājumos," sacīja Jourova.