"Ev, tu! Kādas tev tiesības?" Komponists Lācis tviterī saplūcas ar Silviju Radzobi
Komponists Kārlis Lācis, kurš radījis lielisku mūziku vairākām izrādēm un mūzikliem, emocionāli reaģējis uz kritiķes Silvijas Radzobes vērtējumu viņa darbam. Kritiķe viņa “Žannu d`Arku” nosaukusi par otršķirīgu mūziklu.
Kultūra

"Ev, tu! Kādas tev tiesības?" Komponists Lācis tviterī saplūcas ar Silviju Radzobi

Jauns.lv

Viena no autoritatīvākajām teātra kritiķēm Silvija Radzobe savos vērtējumos ir tieša – ja kaut kas viņai nepatīk, tā arī pasaka. Uz viņas kritiku visai asi reaģējis komponists Kārlis Lācis.

"Ev, tu! Kādas tev tiesības?" Komponists Lācis tvi...

“Ev Tu! @SilRa_A !!!Paldies protams par viedokli, bet kādas Tev tiesības ierindot Žannu starp 3. šķiras mūzikliem? tu esi mūziklu lietpratēja?”  - tieši šādi Dž.Dž. Dzilindžera režisētā Dailes teātra mūzikla “Žanna d`Arka” mūzikas autors Kārlis Lācis šorīt vērsās pie kritiķes Silvijas Radzobes sociālās saziņas tīklā Twitter.

Kārli Lāci, kurš ir Spēlmaņu nakts balvu laureāts mūzikliem “Oņegins” un “Pūt, vējiņi!”, sadusmojusi Silvijas Radzobes frāze savā “Teātra kritiķes dienasgrāmata. Aprīlis II”, kas publicēta teātra aktuālo procesu vietnē www.kroders.lv . Kritiķe, daloties iespaidos par redzēto Latvijas teātru bērnu izrādēs, pie viena ierakstīja: “Kārtējo reizi fiksēju, ka, ienākot Leļļu teātra lielajā zālē, pārņem sava veida nomāktība, jo telpa ir nemājīga, noplukusi un tumša – nedaudzajās lustrās ieskrūvētas tik vārgas spuldzes, ka tās tik tikko ļauj atrast savu vietu. Kaut arī, pretēji kā tas bija padomju laikā, vairs nav aktuāli lozungot “Bērni – mūs nākotne”, tomēr tā taču ir neapstrīdama patiesība. Šādā kontekstā “duras acīs” ne tikai Leļļu teātra lielās zāles nabadzība, bet arī DDT un JRT bērnu izrādes, kur dekorācijas un rekvizīti tāpat ir ļoti nabadzīgi, radīti pēc pārpalikuma principa. Un, ja iedomājas, kādi līdzekļi izgāzti, iestudējot tādus otršķirīgus vai pat treššķirīgus mūziklus kā “Žanna d’Arka” vai “Cilvēks, kas smejas”, pārņem dziļš rūgtums par Latvijas kultūrpolitiku teātra jomā, tik aizvainojoši tas ir attiecībā pret bērniem un viņiem paredzētajām izrādēm.”

Tieši šī frāze - “iestudējot tādus otršķirīgus vai pat treššķirīgus mūziklus kā “Žanna d’Arka” – aizskāra mūzikla komponistu Kārli Lāci, kurš visai frivoli (kā vēlāk šajā diskusijā sociālajos tīklos Lācim norādīja Dailes teātra aktieris Intars Rešetins), Silvijai Radzobei vaicāja, kādas viņai ir tiesības vērtēt un klasificēt mūziklus šķirās.

Kritiķe komponistam vispirms atbildēja, ka viņa neatceras, ka būtu uz "tu", bet pēc tam lika Kārlim Lācim noprast, ka viņš ir pārpratis viņas rakstīto, proti: “Mana vaina - bija jāuzsver, ka runa par iestudējumu, ne pašu mūziklu.” Lācis atvainojās par “tu” lietošanu un piebilda, ka neturpinās šo diskusiju, jo turpinās rakstīt “savu nākošo otrās šķiras mūzikliņu”. Radzobe atvainošanos pieņēma un novēlēja komponistam veiksmi: “Un lai atkal top 1. šķiras mūzikls - kā Pūt, vējiņi!” Tikmēr Lācis tomēr diskusiju paturpināja ar aicinājumu: “Atsūtiet, lūdzu, savu e-pastu. Vakarā nosūtīšu Jums savu mūziklu notis, lai varat sarindot pa šķirām.”

Šī abu kultūras aprindu profesionāļu diskusija nepalika nepamanīta sociālajos tīklos. Piemēram, Intars Rešetins Kārlim norādīja: “Lāci, pūt ārā! Dikti frivoli skan.”, mūziķis Lauris Reiniks un jurists Aivars Borovkovs padalījās ar jociņiem par tēmu, savukārt Latvijas Futbola federācijas valdes locekļa kandidāts Ainārs Tamisārs izteicās, ka, “ja futbolists šādi ietvītotu par futbola tiesnesi, LFF simtsprocentīgi piešķirtu trīs spēļu diskvalifikāciju.”

Dailes teātra mūzikls "Žanna dArka"

Dailes teātra mūzikls "Žanna dArka"


Kasjauns.lv/Foto: Rojs Maizītis, Ieva Lūka/LETA, publicitātes foto