Sociālā kampaņa „Maziem mirkļiem ir liela nozīme” piedāvā 1000 ierosmes kvalitatīvi pavadītam laikam kopā ar bērniem
foto: Publicitātes foto
"Maziem mirkļiem ir liela nozīme".
Sabiedrība

Sociālā kampaņa „Maziem mirkļiem ir liela nozīme” piedāvā 1000 ierosmes kvalitatīvi pavadītam laikam kopā ar bērniem

Karlīna Timofejeva

Lai veicinātu vecākus pavadīt vairāk laika kopā ar bērniem, Labklājības ministrijas iniciētā projekta „Maziem mirkļiem ir liela nozīme” ietvaros ir izstrādāts informatīvais materiāls, kurā apkopotas 1000 idejas, kā kvalitatīvi pavadīt laiku ar bērniem. Šo informatīvo e-bukletu var saņemt ikviens interesents, jo tas ir brīvi lejupielādējams: https://goo.gl/quz9k4.

Sociālā kampaņa „Maziem mirkļiem ir liela nozīme” ...

Informatīvajā materiālā idejas ir strukturētas atbilstoši bērnu vecumam. Katrai vecuma grupai e-bukletā ir piedāvātas aktivitātes gan telpās, gan ārā, gan arī idejas, kā īsināt laiku interesanti un saturiski piepildīti, braucot sabiedriskajā transportā vai auto. Protams, aktivitāšu iespējas ir variējamas – atbilstoši katras ģimenes interešu lokam. Informatīvajā materiālā ir iekļauti arī dažādi jautājumi, mudinot bērnus izzināt atbildes un diskutēt, rosinot radoši kopā pavadīt laiku. Materiāls elektroniski tiks nosūtīts Latvijas skolām, pirmsskolas izglītības iestādēm, vecāku organizācijām, dažādām NVO, kā arī pašvaldībām, psihologiem, sociālajiem darbiniekiem un pedagogu organizācijām.  

Saturiski daudzveidīgās kampaņas klipi pauž – lai būtu kopā, laika daudz nevajag, jo arī mazi mirkļi nozīmē ļoti daudz.

“Ikviens mirklis, kuru jēgpilni varam pavadīt kopā ar bērniem, ir ieguldījums bērnos un viņu nākotnē. Bērnības atmiņu siltums ir ceļamaize visai turpmākai dzīvei. Laiks, ko bērni pavada kopā ar vecākiem, ir ļoti svarīgs, īpaši mūsdienu steigas piesātinātajā laikmetā, kad mūsu uzmanību pārņem tehnoloģijas. Bērns ir zinātkārs no pirmajiem dzīves mirkļiem, un vecākiem ir jārūpējas, lai zinātkāre augtu kopā ar bērnu,” uzskata LR labklājības ministrs Jānis Reirs. Viņš arī uzsver, ka saticība ģimenē sekmē to, lai bērns labi iejustos dažādos sabiedrības modeļos: bērnudārzā un klasē, augstskolas auditorijā un darbavietā.

Psiholoģe Kristīne Balode saka: “Vecāku uzdevums un atbildība ir radīt bērnam apstākļus, kuros viņam ir iespējas augt un attīstīties kā fiziski un garīgi veselai personībai. Mūsdienās papildus katra pieaugušā paša zināšanām un intuitīvajai jušanai, kā to paveikt, ir pieejams milzīgs atbalstošas un izglītojošas informācijas daudzums, lai mēs šajā lielajā savas dzīves izaicinājumā nejustos vieni un neapjuktu. Tomēr vienu vienkāršu patiesību mēs bieži mēdzam aizmirst – bērnam no dzimšanas un arī pieaugot, ir nepieciešams vecāku laiks un uzmanība. Reizēm mēs, vecāki, tik ļoti aizraujamies ar to, kā izaudzināt “veiksmīgu” personību, ka aizmirstam, cik nozīmīgs ir laiks, ko varam pavadīt kopā - savstarpēji ieinteresēti un klātesoši. Tas ir laiks, kurš bērnam ļaus justies mīlētam. Laiks, kad bērnam ir iespēja mācīties no vecāka darīšanas piemēra, vecākiem ir iespēja vērot un pamanīt bērna izdošanās un grūtības, lai iespējami labāk viņu atbalstītu. Bērnam ir iespēja pārrunāt savas domas un sajūtas, tādējādi veidojot spēcīgu vecāka un bērna savstarpējo saikni, kas viņā attīstīs pašpaļāvību un drosmi aktīvi pašrealizēties ikvienā dzīves jomā arī pieaugušā vecumā.”

Kampaņas laikā novembrī arī notiek informatīvi semināri Latvijas pašvaldībās, kurus vada psiholoģe Kristīne Balode un trīs meitu tēvs Armands Simsons. Seminārus ikviens interesents var apmeklēt bezmaksas.

Kampaņu īsteno reklāmas aģentūra Adell sadarbībā ar Labklājības ministriju un projekta partneriem: Rimi, Baltais, Satori, Zvaigzne ABC, Rīgas Viļņi.

Kampaņas klipus var noskatīties šeit:
https://www.facebook.com/MirklimIrNozime/videos/157279101532751/  
https://www.facebook.com/MirklimIrNozime/videos/159114784682516/   
https://www.facebook.com/MirklimIrNozime/videos/159443634649631/  

Sociālie tīkli:
https://www.facebook.com/MirklimIrNozime  
https://www.draugiem.lv/mirklimirnozime/