Vāks parakstus, lai ierīkotu velojoslas Brīvības un Stabu ielā
Jūnijā vietnē "manabalss.lv" ir plānots iesniegt pieteikumu un sākt parakstu vākšanu par velojoslu un sabiedriskā transporta ierīkošanu Rīgā, Brīvības un Stabu ielā, sacīja pilsētvides aktīvists Māris Jonovs.
Jonovs skaidroja, ka projekti velojoslas ierīkošanai Brīvības ielā un Stabu ielā bija gatavi jau 2014.gadā, tāpēc nevienam veloaktīvistam neesot skaidrs, kāpēc šīs joslas joprojām nav izveidotas.
"Nav pretargumentu, kāpēc lai to nedarītu, jo vietas te pietiek visiem. Velojosla un sabiedriskā transporta josla Brīvības ielā atvieglotu pārvietošanos gan gājējiem, jo riteņbraucēji vairs nebrauktu pa ietvēm, gan riteņbraucējiem. Tāpat arī sabiedriskajam transportam vairs nebūtu jāstāv sastrēgumos. Savukārt, sašaurinot autotransporta joslas, būtiski uzlabotos satiksmes drošība, jo patlaban auto pa Brīvības ielu pārvietojas ar vairāk nekā 60 kilometru stundā lielu ātrumu," stāstīja Jonovs.
Piektdienas, 26.maija, vakarā Brīvības ielas skvēriņā pie Palīdzības un Artilērijas ielu galiem notika pilsētvides aktīvistu rīkota diskusija par velosatiksmes nākotni Rīgā.
Pasākumā piedalījās arī Rīgas mēra amata kandidāti Baiba Broka (VL-TB/LNNK), Diāna Novicka (NSL), Juris Jurašs (JKP), Vilnis Ķirsis (V), Armands Krauze (ZZS). Jonovs sacīja, ka nevienam no mēra amata kandidātiem nebija iebildumu pret velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā un viņi pauduši tam atbalstu.
"Var cerēt, ka jaunā dome jau pirmajā sēdē dos uzdevumu Rīgas domes Satiksmes departamentam aktualizēt pirms vairākiem gadiem izstrādātos projektus un sākt velojoslu ierīkošanu. Savukārt "manabalss.lv" sāktā parakstu vākšana dos papildus stimulu nekavēties ar šo procesu," sacīja Jonovs.
Viņš piebilda, ka velojoslu projekti pirms vairākiem gadiem tika izstrādāti kopumā astoņām ielām, bet šogad varētu sākt ar tām ielām, kurās ir paredzēti remontdarbi - Brīvības ielu un Stabu ielu.
"Velojoslu iezīmēšana neprasa gandrīz nekādas izmaksas, bet ieguvēji ir visi," piebilda Jonovs.