Būvnieki izlabošot defektus Barona ielā, turklāt par savu naudu
Krišjāņa Barona ielas būvnieki SIA "Binders" par saviem līdzekļiem līdz aprīļa beigām novērsīs defektus uz ielas brauktuves, apgalvoja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.
Satiksmes departamenta speciālisti kopā ar atbildīgajiem būvniekiem ir veikuši objekta apsekošanu un defektu konstatāciju. Uz bruģa redzamās atzīmes ir veikuši būvnieki, lai atzīmētu defektu vietas un bojātos bruģakmeņus. Defektus būvnieki novērsīs par saviem līdzekļiem, objekta garantijas ietvaros. Pabeidzot darbus, departamenta speciālisti kopā ar atbildīgajiem būvniekiem atkārtoti apsekos ielu, lai pārliecinātos, ka konstatētie defekti ir novērsti.
Šodien tiek sākti defektu labošanas darbi uz brauktuves Barona ielas posmā no Ģertrūdes ielas līdz Brīvības ielai, bet pirmdien, 10.aprīlī, sāks defektu labošanas darbus Barona ielas posmā no Aspazijas bulvāra līdz Ģertrūdes ielai. Prognozējoši darbi tiks pabeigti līdz aprīļa beigām.
Atbildīgais būvuzņēmējs ir ceļubūves firma SIA "Binders".
Ceļu būves firmas "Binders" pārstāve Vita Noriņa sacīja, ka kopējais defektu apjoms ir mazāks par 1% no kopējā Krišjāņa Barona ielā veikto būvdarbu apjoma un tiks novērsts līdz aprīļa beigām.
Jautāta, kāpēc bruģakmeņos radušies defekti, Noriņa skaidroja, ka uz to nav viennozīmīgas atbildes. "Tas ir komplekss jautājums un nevar nosaukt kādu vienu iemeslu, to ir ietekmējuši daudzi faktori. Pirmkārt, ielai tika nomainīta tikai virskārta, bet zem tās palika 100 un vairāk gadus vecas, gadu desmitiem netīrīta ūdensvada un kanalizācijas sistēma. Lietainā laikā zem atjaunotā seguma veidojas dīķis, ūdenim nav kur palikt, viss ir mitrs, uzburbis. Otrs apstāklis - remonta laikā nevarēja slēgt satiksmi pa Barona ielu, līdz ar to tramvaju radītā vibrācija atstāja ietekmi," skaidroja Noriņa.
Vaicāta, vai "Binders" nav pretenziju pret bruģakmeņa ražotāju, Noriņa skaidroja, ka nekādu pretenziju nav, jo piegādātais materiāls precīzi atbilda pasūtītāja - Rīgas domes Satiksmes departamenta - izvirzītajām kvalitātes prasībām. "Kāpēc tika izvēlēts tieši šāds bruģakmens, tas jājautā nevis būvniekam vai ražotājam, bet gan pasūtītājam," sacīja Noriņa.
Uz jautājumu, vai nebija pareizāk pārbūvēt visu ielu, nevis tikai ieklāt jaunu virskārtu, Noriņa sacīja, ka arī tā ir pasūtītāja izvēle. "Teorētiski no būvniecības viedokļa, pārbūvējot ielu vai ceļu kompleksi ar visu apakšslāni, kvalitāte būs augstāka, bet tas arī būs dārgāk. Pasūtītājs izlemj, kādu rekonstrukciju vēlas," skaidroja Noriņa.
Satiksmes departaments norāda, ka remontdarbu laikā var tikt īslaicīgi ierobežota satiksme, transportlīdzekļu vadītāji aicināti būt saprotoši un sekot līdzi satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem.
Departaments arī norāda, ka smiltis kādu laiku būs vietās, kur defekti ir laboti, tas ir tehnoloģiski nepieciešams, lai aizpildītu šuves starp bruģakmeņiem un bruģa segums monolitizētos.
Barona ielas remontdarbi. 10.oktobris
Krišjāņa Barona ielā Rīgā vēl turpinās remontdarbi, bet, šķiet, tie ir jau finiša taisnē. Fotogrāfijas uzņemtas 10.oktobrī.
Barona ielas būvdarbi noslēdzās pērn 10.oktobrī, tomēr vēl mēnesi pēc tam tika novērsti defekti, kas bija radušies pēc darbu pabeigšanas. Satiksmes departamenta pārstāvji norādīja, ka atbilstoši ietvju seguma atjaunošanas līguma nosacījumiem un specifikācijām visi konstatētie defekti norādītajā termiņā tika novērsti par uzņēmēja līdzekļiem.
Būvnieki par darbiem saņēma attiecīgi par 7000 eiro mazāk, nekā bija paredzēts būvdarbu līgumā, savukārt defekti tiek novērsti garantijas ietvaros par būvuzņēmēja līdzekļiem. Ja tuvāko trīs gadu laikā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā tiks konstatēti jauni defekti, arī tie tiks novērsti objekta garantijas ietvaros par uzņēmēja līdzekļiem.
Stādījumi Krišjāņa Barona ielā
Savukārt decembra beigās Krišjāņa Barona ielā bojātas inženierkomunikācijas dēļ radās iegruvums zem bruģa. Satiksmes departamenta pārstāvji pēc avārijas vietas apsekošanas konstatējuši, ka iegruvuma iemesls ir izskalojums, kas ir radies bojātas inženierkomunikācijas dēļ.
Jakrins šī gada sākumā pauda, ka defekti Barona ielas segumā neesot nekas briesmīgs, jo sīkās problēmas tiekot likvidētas pāris dienu laikā, tostarp joprojām ir spēkā būvnieku sniegtā garantija.
Kopumā Barona ielas brauktuves remontdarbi izmaksājuši 2,6 miljonus eiro, bet ietves atjaunošanas darbi - 900 000 eiro.