"Madara Cosmetics" kļūst par "Douglas" veikalu ekskluzīvo zīmolu
Sabiedrība

"Madara Cosmetics" kļūst par "Douglas" veikalu ekskluzīvo zīmolu

Jauns.lv

Latvijas ekokosmētikas ražotājs "Madara Cosmetics" izkonkurējis Rietumeiropas gigantus un izvēlēts par "Douglas" veikalu tīkla ekskluzīvo zīmolu.

"Madara Cosmetics" kļūst par "Douglas" veikalu eks...
Ekokosmētikas ražošanas uzņēmuma "Madara Cosmetics" direktore un līdzīpašniece Lotte Tisenkopfa-Iltnere
Ekokosmētikas ražošanas uzņēmuma "Madara Cosmetics" direktore un līdzīpašniece Lotte Tisenkopfa-Iltnere

Tas, ka viens no Latvijas veiksmes stāstiem nu būs redzams Eiropas vadošā parfimērijas un dzīvesstila preču tīkla priekšplānā, uzskatāms par teicamu eksporta sasniegumu, vērtē ārējās tirdzniecības pārzinātāji.

"Pērk uz urrā - tādas ir pēdējās ziņas no Vācijas," laikrakstam „Diena” stāsta "Madara" eksporta vadītāja Alise Rozenberga.

Patlaban eksports mērāms 55% no apgrozījuma, taču nākamgad tas sasniegs 75% līdz 80%. Augs arī saražotā apjomi, jo uzņēmums šogad plānojis kuplināt galamērķus ar ASV, Ķīnu un citiem vērienīgiem tirgiem, stāsta Rozenberga.

"Ar jaudu esam nodrošinājušies, patlaban izmantojam ap 40% no savas kapacitātes," norāda Rozenberga. Turklāt, rēķinoties ar izaugsmi arī turpmāk, procesā ir arī uzņēmuma jaunās ražotnes un biroja projekts, kas tikšot celts Pierīgā.

Pagājušā gada otrā puse un šis gads veiksmīgi sācies arī citiem Latvijas eksportētājiem, saka eksporta konsultantu "GatewayBaltic" vadītāja Inese Andersone un min Emīla Gustava šokolādes iekļūšanu Zviedrijas tirgū. "Madaras" piemērs esot apliecinājums teicami izpildītam mājasdarbam, un to apliecina arī pats uzņēmums, apstiprinot, ka izrauties Vācijas tirgū līdzējuši teicamie tirdzniecības rādītāji "Douglas" tīklā Latvijā. Savukārt kopējā eksporta ainā, kurā kopš pagājušā gada nogales ir ne mazums priecējošu ziņu, "Madara" minama starp pirmrindniekiem, raksta "Diena".

Par spīti senajai nozares vēsturei, līdz šim vietējie kosmētikas ražotāji ar šāda mēroga sasniegumiem Rietumeiropā nav varējuši lepoties, vērtē "DnB Nord" bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš.

Patlaban Latvijā tapusī ekokosmētika nopērkama 20 "Douglas" veikalos Vācijā, un, lai gan sākts tikai decembrī, šis noiets Vāciju ierindojis eksporta tirgu pašā augšgalā. Labs noiets ir arī Austrijā, Šveicē, Dānijā, stāsta Rozenberga, prognozējot labus rādītājus arī Malaizijā un Ukrainā.

Februārī vietējos veikalus un eksporta tirgus mēnesi vēlāk sasniegs "ecobaby" līnija, martā - līdzekļi matu kopšanai.

"Madara" ir Latvijā ražoti sejas un ķermeņa kosmētikas produkti, kas gatavoti no dabiskām vielām un bioloģiski sertificētu Baltijas augu ekstraktiem. Zīmols "Madara" pieder Latvijas ražotājuzņēmumam "Madara Cosmetics".

Kā liecina "Firmas.lv" datubāze, SIA "Madara Cosmetics" reģistrēta 2006.gada jūlijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 75 000 latu, bet tā kapitāldaļas pieder Lotei Tisenkopfai - 28%, Uldim Iltneram - 28%, SIA "MIG Holdings" - 20%, Zanei Ruginai - 12%, Lienei Drāzniecei - 8% un Paulai Tisenkopfai - 4%.

"MIG Holdings" īpašnieki ir Aigars Kesenfelds - 38,96% kapitāldaļu, Sigita Andersone - 2,6%, Ivars Kesenfelds - 38,96%, Lilija Kesenfelde - 19,48%.

LETA/Foto:LETA