Interneta uzvaras gājiens turpinās: palielinās tā daļa reklāmas tirgū
Sabiedrība

Interneta uzvaras gājiens turpinās: palielinās tā daļa reklāmas tirgū

Jauns.lv

Neraugoties uz to, ka kopējais mediju reklāmas tirgus šogad samazinājies par piektdaļu, internets savu daļu reklāmas tirgū, salīdzinot ar 2009. gadu, palielinājis par diviem procentpunktiem.

Interneta uzvaras gājiens turpinās: palielinās tā ...

­

Salīdzinot ar 2009.gadu, tikai divas mediju kategorijas ir palielinājusi savu daļu mediju reklāmas tirgū – televīzija par deviņiem, bet internets par diviem procentpunktiem. Savukārt citas mediju grupas – laikraksti, radio un vide ir zaudējušas savas reklāmas tirgus daļas.

Analizējot interneta mediju reklāmas tirgu šī gada pirmajos sešos mēnešos, var teikt, ka tas ir sakārtojies, uzsver reklāmas asociācijas pārstāvji. Lielā mērā to veicinājusi arī jaunu spēlētāju, piemēram, portāla kasjauns.lv, straujā un veiksmīgā ienākšana tirgū.

Šā gada pirmajos mēnešos mediju reklāmas tirgus apjoms bija 23,6 miljoni latu, kas ir par aptuveni piektdaļu jeb 18% mazāk nekā pērn pirmajā pusgadā. Tikai televīzijas reklāmas tirgus palicis nemainīgs. Ja runā par vismazākajiem zaudējumiem, tad arī te internets ir vadošajās pozīcijās. Vismazākais kritums ir tieši interneta reklāmas tirgum - 5%, seko kino ar 7%. Lielāko kritumu piedzīvojis vides reklāmas tirgus - 38%, avīzes - 36%, radio - 30%, šādus datus sniedz Latvijas Reklāmas asociācijas pārstāvji.

Kopumā gada pirmajā pusē internets piesaistījis reklāmas 2,79 miljonu latu apjomā, televīzija – 11,45 miljonu latu apjomā, avīzes – 2,58 miljonu latu, žurnāli - 2,195 miljonu latu apjomā, radio - 2,39 miljonu latu, vides reklāmas - 1,998 miljonu latu, bet kino - 180 000 latu apjomā.

Interneta reklāmas tirgus nelielais kritums 2010. gadā drīzāk saistāms ar mediju tirgus pārkārtošanos jeb interneta reklāmas apjomu optimizāciju 2009. gada otrajā pusē. Latvijas Reklāmas asociācija uzsver, ka kopumā interneta mediju reklāmas daļa vērtējama kā augoša.