Cilvēki soctīklos cer gūt pozitīvas emocijas, bet bieži vien notiek pretējais
Sociālie tīkli izveidojās, lai būtu iespēja uzturēt saikni ar draugiem un dalīties patīkamās atmiņās, taču realitātē sociālie tīkli daudzos izraisa negatīvas emocijas, liecina virtuālās vides drošības risinājumu izstrādātāja "Kaspersky Lab" pētījuma rezultāti.
Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, galvenokārt tas ir "patīk" klikšķu dēļ - daudzi jūtas nomākti vai sarūgtināti, ja ziņai nesaņem tik daudz "patīk", cik cerēja, bet 42% respondentu norāda, ka apskauž draugus, kad tie saņem vairāk "patīk" klikšķu nekā viņi. Turklāt daudzus pārņem skaudība pret draugiem, sociālajos tīklos redzot viņu šķietami laimīgāko dzīvi.
Atbilstoši pētījuma datiem, lietotāji apmeklē sociālos tīklus pozitīvu iemeslu dēļ, proti, lai justos labi. Lielākā daļa jeb 65% aptaujāto izmanto sociālos tīklus, lai uzturētu kontaktus ar draugiem un kolēģiem un skatītu izklaidējošas un smieklīgas ziņas. Turklāt lietotāji velta daudz laika digitālā profila izveidei un piepildīšanai ar visu veidu pozitīviem elementiem, rakstīšanai par lietām, kas viņiem liek pasmaidīt un stāstīšanai par labi pavadītu laiku svētkos un brīvdienās.
Lai arī 72% respondentu kaitina reklāma, negatīvo emociju iemesli ir dziļāki, norāda pētījuma autori. Kaut gan no saskarsmes sociālajos tīklos lietotāji vēlas gūt pozitīvas emocijas, pēc draugu priecīgo ziņu apskates par brīvdienām, vaļaspriekiem un ballītēm viņus bieži vien pārņem sarūgtinājums, ka citi vairāk bauda dzīvi nekā viņi. Piemēram, 59% ir bijis nepatīkami skatīties draugu ziņas no ballītes, uz kuru viņi netika uzaicināti, bet 45% atklāja, ka viņus negatīvi ietekmējušas draugu priecīgās brīvdienu fotogrāfijas. Turklāt 37% respondentu atzinuši, ka savu senāko priecīgo ziņu apskate var radīt sajūtu, ka viņu pašu pagātne ir bijusi labāka par pašreizējo dzīvi.
"Mūsu attiecības ar sociālajiem tīkliem ir pārvērtušās par apburto loku. Mēs vēlamies apmeklēt mūsu iemīļotās sociālās platformas, lai pastāstītu savām kontaktpersonām par visu jauko, ko mēs darām, bet patiesībā tā dara visi, tāpēc, kad mēs piesakāmies sociālajā tīklā, mēs tiekam apbērti ar attēliem un ziņām par mūsu draugu izklaidi. Un izskatās, ka viņi vairāk bauda dzīvi nekā mēs. Ir viegli saprast, kāpēc tas ir nomācoši un kāpēc tik daudzi ir apsvēruši iespēju pavisam pamest sociālos tīklus. Problēmu rada tas, ka lietotāji jūtas notverti slazdā, jo ļoti daudz viņu vērtīgo atmiņu ir saglabāts sociālajā tīklā un viņi negrib zaudēt pieeju tām," komentē "Kaspersky Lab" sociālo mediju virziena vadītājs Jevgeņijs Čerešņevs.
Pētījums veikts 2016.gadā, aptaujājot 16 750 respondentu visā pasaulē.
"Kaspersky Lab" ir privāts informācijas tehnoloģiju drošības programmu izstrādes uzņēmums, kura produktus lieto 400 miljoni lietotāju visā pasaulē. Uzņēmums reģistrēts Apvienotajā Karalistē.
LETA/Foto: Vida Press