"Lonely Planet" aptaujā Latvijas tūrisma sauklis 1.vietā starp Eiropas valstīm
Sabiedrība

"Lonely Planet" aptaujā Latvijas tūrisma sauklis 1.vietā starp Eiropas valstīm

Jauns.lv

Pasaules tūrisma ceļvežu izdevēja "Lonely Planet" aptaujā par labāko Eiropas valstu tūrisma saukli patlaban lielāko atbalstu guvis Latvijas "Best enjoyed slowly" jeb "Nesteidzīga atpūta Latvijā", informēja Ekonomikas ministrijas pārstāve Elita Rubesa-Voravko.

"Lonely Planet" aptaujā Latvijas tūrisma sauklis 1...
"Lonely Planet" žurnālists Brendons Pressers (no kreisās) un VA "Latvijas institūts" sabiedrisko attiecību projektu speciālists Rihards Kalniņš jautājumu un atbilžu sesijā Rīgā, šā gada augustā
"Lonely Planet" žurnālists Brendons Pressers (no kreisās) un VA "Latvijas institūts" sabiedrisko attiecību projektu speciālists Rihards Kalniņš jautājumu un atbilžu sesijā Rīgā, šā gada augustā

Kā vēsta Rubesa-Voravko, Latvijas tūrisma sauklis iekļauts starp deviņiem labākajiem Eiropas valstu tūrisma saukļiem, un mājaslapas apmeklētāju balsojumā, kas joprojām norit, Latvijas "Best enjoyed slowly" ir populārākais - par to nobalsojuši 28%. Kopumā patlaban aptaujā piedalījušies vairāk nekā 1000 balsotāju.

"Risks, par ko runāju pirms vairāk nekā gada, izvēloties atšķirīgu zīmolu, pasakot, ka būsim citādi, ir attaisnojies," atzīmē Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Armands Slokenbergs.

"Ar šo tēlu Latviju vēlējāmies pozicionēt kā vietu, kur tūrists var mazināt savas dzīves tempu un izbaudīt nesteidzīgu, niansētu, emocijām bagātu atpūtu, rast harmoniju, atklāt īstas vērtības. Neslēpsim, tas ir arī mēģinājums pamudināt tūristus Latvijā uzturēties ilgāk, kas nozīmē arī lielāku ieguldījumu ekonomikā," stāsta Slokenbergs. Atbilstoši tēlam tiek veidoti un popularizēti Latvijas tūrisma produkti gan Rīgā, gan citviet Latvijā.

"Lonely Planet" interneta aptaujā par labāko tūrisma saukli kā otrs augstāk novērtētais ir Šveices "Get natural", kam seko Melnkalnes "Wild Beauty", Īrijas "The fun starts here", Itālijas "Much more". Starp "Lonely Planet" izvēlētajiem veiksmīgajiem saukļiem ir arī Beļģijas "Your Travel Therapy Starts Here", Vācijas "The Travel Destination", Serbijas "Life in the Rhythm of the Heartbeat" un Slovākijas "Little Big country".

"Lonely Planet" aptaujā var balsot arī par sliktāko ceļojumu devīzi, kur līderis ir Grieķija ar "You in Greece", tam seko igauņi ar "Welcome to Estonia", Andora ar saukli, kas saprotams tikai spāniski runājošajiem "Coneixer-la per Estimer-la", Lielbritānija ar "You’re Invited". Kritizētas arī Baltkrievijas, Bosnijas, Austrijas, Horvātijas, Turcijas, Velsas tūrisma devīzes.

Kā ziņots, Latvijas institūts augusta sākumā rīkoja jautājumu un atbilžu sesiju ar pasaules tūrisma ceļvežu zīmola "Lonely Planet" žurnālistu Brendonu Presseru, dodot interesentiem iespēju neformālā gaisotnē iepazīt viņa karjeras nianses, aģentūru LETA informēja Latvijas Institūta sabiedrisko attiecību projektu speciālists Rihards Kalniņš.

Pressers trīs nedēļas ceļoja pa Latviju. Viņš ir autors sadaļai par Latviju "Lonely Planet" izdevumā "Estonia, Latvia, and Lithuania", kas iznāca 2009.gadā. Šīs sadaļas gatavošanā žurnālistam informatīvo atbalstu sniedza Latvijas institūts, daloties ar informāciju par Latviju un tās kultūru, rīkojot tikšanos ar dažādu organizāciju pārstāvjiem un izrādot Latvijas tūrisma objektus. Šovasar Pressers bija atbraucis, lai sagatavotu papildinājumu ceļveža sadaļai par Latviju, kā arī atjaunotu tā informāciju. Latvijai tiks atvēlētas 110 lapaspuses jaunā "Lonely Planet" Baltijas valstu ceļvedī.

Žurnālista plānoja apmeklēt atsevišķus Latvijas reģionus un pilsētas, piemēram, Kurzemes piekrasti, Latvijas pilis un muižas, Gaujas krastus, tomēr vizītes uzsvars tika likts uz Rīgu - Latvijas kosmopolītisko centru un tūristu galveno galamērķi. Pressers par nozīmīgu uzskata plaukstošo Rīgas pilsētas kā kultūras un mākslas iespēju zīmolu, kurā ietilpst jaunie spīķeru un VEF mākslas centri, Kalnciema kvartāls, kolorītie Klusā centra restorāni, kā arī īpašā atmosfēra autentiskajās Vecrīgas kafejnīcās un mazajās galerijās. Kā efektīvāko veidu iegūt konkrētas norādes un informāciju Pressers uzskata tiešu komunikāciju ar vietējiem iedzīvotājiem.

"Lonely Planet" ir pasaules lielākais ceļvežu izdevējs, kas kopš 1972.gada publicējis 500 ceļvežus astoņās valodās. Kompānijā strādā aptuveni 200 pieredzējuši žurnālisti, un katrs ir atbildīgs par konkrētām valstīm vai valstu grupām. Žurnālisti ilgāku laika periodu pavada konkrētajā valstī, lai detalizēti iepazītos ar tās uzbūvi, kultūru, sabiedrību, vēsturi, tūrisma objektiem un piedāvājumiem.

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Lita Krone/LETA