Velosipēdistus izdzen no Rīgas sabiedriskā transporta
Daudzus riteņbraucējus pārsteidzis aizliegums Rīgas sabiedriskajā transportā pārvadāt velosipēdus. Sākas lietusgāzes vai divritenim saplīst kamera, taču vadītājs izraida no transportlīdzekļa — nelīdz arī papildus biļetes.
„Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis Kasjauns.lv skaidro, ka patiesībā šis nav nekāds jaunums: „Velosipēdus pārvadāt Rīgas sabiedriskajā transportā bija aizliegts arī iepriekš, tikai jūlijā atcēlām bagāžas biļetes, kas, iespējams, rada pārpratumu — ka nu var vest arī divriteņus.”
Pilnībā gan nav aizliegts vest divriteni autobusā, tramvajā vai trolejbusā – ja velosipēds ir iepakots speciālā somā vai plēvē. „Velosipēdam ir eļļainas detaļas, kas var nosmērēt citus pasažierus, tas aizņem vietu, bet kas ir svarīgāk – velosipēds vai cilvēki? Un trešais ir drošības jautājums – atšķirībā no vilcieniem Rīgas sabiedriskajā transportā nav īpašu stiprinājumu divriteņiem, ja pēkšņi strauji jābremzē, apdraudēti ir blakus stāvošie cilvēki,” skaidro Zaķis.
Jāpiebilst, ka, lai arī nu bagāžu var pārvadāt par velti, nedrīkst vest pilnīgi visu. Aizliegts pārvadāt, piemēram, smērējošus vai smakojošus priekšmetus, bagāžu, kuras izmēru (garums, augstums, platums) summa pārsniedz trīs metrus, vai tikai garums pārsniedz 180 centimetru. Tātad aizkaru stangu visdrīzāk vest nevarēs, kamēr kāpostu mucu gan – ja citiem tā nešķitīs smakojoša.
Tikmēr velobraucējiem atliek paļauties uz sabiedriskā transporta vadītāju labvēlību, kas viņus ir tiesīgi izraidīt pat vēlās vakara stundās, kad pasažieru ir maz un divritenis nevienam netraucē. Piemēram, radio dīdžejs Egons Reiters kādā augusta vakarā gandrīz bija spiests kājām stiept uz mājām savu divriteni, kam pārplīsa riepa. Kontrolieri vēlējās viņu „izlikt” no 6. maršruta tramvaja, tomēr Reiteram izdevās viņus pierunāt.
Starp citu – jebkurš saprātīgs riteņbraucējs nemaz jau arī nepūlēsies ar savu „vellapēdu” stumties pilnā tramvajā, kamēr „dzīves pabērni” bez biļetēm brauc netraucēti un, pateicoties neizturamai smakai, pat iegūst vairākas vietas – pasažieri steigšus pārbēg uz citu vagona galu.
Māris Puķītis/Foto: Lita Krone/LETA