Loginovs Rīgas brīvostā iekārto darbā savus un kolēģu radiniekus
Politika

Loginovs Rīgas brīvostā iekārto darbā savus un kolēģu radiniekus

Jauns.lv

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs Rīgas brīvostas valdes locekļiem sagādā dažādus materiālus labumus, kā arī iekārto valdes locekļu radiniekus darbā brīvostā, svētdien vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Loginovs Rīgas brīvostā iekārto darbā savus un kol...

Raidījums norāda - lai gan Loginova darbu pārrauga astoņi valdes locekļi, četri no valsts, četri no pašvaldības, dzīvē viss ir otrādāk - valdes locekļi balso par Loginova izvirzīto darba kārtību un, lai izvairītos no liekas intereses, Loginovs valdes locekļiem sagādā dažādus materiālus labumus – iekārto to radiniekus darbā brīvostā, aizsūta mācībās uz Londonu, kā arī nopērk datortehniku.

Saskaņā ar sniegto informāciju atsevišķiem Rīgas brīvostas darbiniekiem pienākas dienesta džips ar šoferi, tostarp Loginovam, viņa sievai un Rīgas brīvostas Starptautisko sakaru un administratīvā departamenta direktorei, Spānijas pilsonei Irinai Gorbatikovai.

Tāpat raidījums atzīmē, ka Loginova māsasdēls Edijs Neilands nesen kļuvis par ostas pārvaldes meitasuzņēmuma "Brīvostas flote" direktora vietnieku. Šis uzņēmums pēdējā mēneša laikā nopircis trīs jaunus dienesta džipus. Vienlaikus "Nekā personīga" norāda, ka ar paša auto no Loginovu dzimtas ostā brauc vienīgi pārvaldnieka znots – Toms Bērziņš, ostas vecākais būvinženieris.

Tomēr ģimenes locekļu iekārtošanu darbā Loginovs neuzskata par ko sliktu. "Es apprecējos ar savu darbinieci, es to izdarīju trešo reizi savā dzīvē, nu es ceru, ka tā bija pēdējā reize. Un es izvēlos daļu darbinieku. Piemēram, to pašu Bērziņa kungu, es uzskatīju, ka viņu darbā nevajag ņemt. Viņš pat bija atbrīvots, kaut gan mans vietnieks viņu paņēma pie sevis, jo viņi nodarbojas ar tehniskām lietām. Tā nav mana hierarhija. Nu mana meita viņu apprecēja," klāstīja Loginovs un uzsvēra, ka viņa radi savu darbu padarot labi, tāpat kā radinieki citiem ietekmīgiem cilvēkiem.

Tomēr Rīgas brīvostā strādā ne tikai pārvaldnieka Loginova sieva, māsas dēls un znots, - darbs brīvostā atradies diviem bijušajiem ministriem, viena eksministra sievai un diviem patreizējās ostas valdes locekļu tuviniekiem.

Raidījums atklāj, ka pie analītiķa amata ticis ostas valdes locekļa, "Vienotības" pārstāvja Ērika Škapara dēls Mārtiņš. "Mārtiņam Škaparam ir attiecīga izglītība. Šī ir viņa paša iniciatīva būt šajā amatā," teica Ēriks Škapars. Savukārt uz jautājumu, vai viņa dēls ostā atrada darbu pirms viņš kļuva par valdes locekli, Škapars atbildēja: "Nē, viņš ir nokļuvis, kopš es tur esmu. Bet, kā jau es minēju, es esmu trīs gadus. Pirms tam es četrus gadus biju Rīgas domes deputāts, divus gadus Rīgas domes izpilddirektors, un tas nozīmē, ka visi mani radi, viņiem laikam jābrauc uz Preiļiem strādāt?"

Tāpat darbā Rīgas brīvostā par ostas analītiķi ir pieņemta apvienības "Saskaņas centrs" valdes locekļa Mihaila Kameņecka dēla draudzene Darja Uspenska, savukārt bijušā satiksmes ministra Kaspara Gerharda sieva Vita - par ostas pārdošanas speciālisti.

"Nekā personīga" uzsver, ka savu varu un neatkarību ostā Loginovs nostiprina ar amatiem nodrošinot arī pašus politiķus un ierēdņus, piemēram, jau ilgus gadus par departamenta direktoru ostā strādā kādreizējais labklājības ministrs Vladimirs Makarovs, par ostas valdes priekšsēdētāja padomnieku nesen kļuvis Kārlis Leiškalns, ostas preses sekretāres Anitas Leiškalnes vīrs un ostu asociācijas vadītājs, bet par speciālistu NATO kravu jautājumos bijušais Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijas vadītājs Juris Dalbiņš, kura vadītajā komisijā pēdējos devītās Saeimas mēnešos tapa likums par ostu policijas izveidi.

Vienlaikus raidījums norāda, ka katrs ostas valdes loceklis saņem algu – nepilnus 3000 latus, tāpat Loginovs ir atsaucīgs arī pārējām valdes locekļu prasībām, tostarp frakciju apvienības "Vienotība" Olafam Pulkam nesen sagādāts jauns portatīvais dators un mobilais telefons, bet Zaļo un zemnieku savienības Juris Vaskāns cenšas uz ostas rēķina paplašināt savu redzesloku, lai arī skaidri zināms, ka drīz viņam amats būs jāatstāj.

"Vaskāns apliecināja, ka uz ostas rēķina piedalījies seminārā Londonā. "Jā, pirmdien, otrdien, trešdien es atrados Londonā, "Lloyds" organizētā seminārā par sašķidrināto gāzi. Tas ir tāds jauns trends vispār pasaulē, Eiropā – darbināt kuģus ar sašķidrināto gāzi," sacīja Vaskāns, taču atzina, ka nezina, cik seminārs ostai izmaksājis. "Tas ir 1000 vai 2000 lati seminārs," sprieda Vaskāns. Raidījums arī informē, ka uz Londonu viņš lidojis Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" biznesa klasē, lai atbalstītu vietējo nacionālo aviokompāniju.

Tāpat raidījums novērojis, ka ostas valdes locekļiem ar Loginovu nav domstarpību. "Pretēji pārvaldnieka gribai pēdējo gadu laikā valdes locekļi lēmuši tikai uz rokas pirkstiem skaitāmos gadījumos. Valde arī apstiprinājusi pārvaldnieka sastādīto ostas budžetu, kas gadā pārsniedz 22 miljonus latu. No tiem reklāmai osta gadā tērē 965 734,84, reprezentācijas izdevumiem 57 055,06, periodisko izdevumu abonēšanai – 23 832,05 un juristu algošanai 140 tūkstošus latu," ziņo "Nekā personīga".

Raidījums arī atklāj, ka Loginovam izdevies panākt, ka Rīgas brīvosta nav tikusi pakļauta kopīgajam algu ierobežojumam - amatpersonas statuss ir tikai valdes locekļiem, Loginovam un viņa vietniekiem, bet pārējie ostas administrācijas darbinieki nav valsts amatpersonas un viņiem nav jāiesniedz ienākumu deklarācijas.

Vienlaikus Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs, Rīgas vicemērs Andris Ameriks Loginova radinieku iekārtošanu darbā nenosoda. Ameriks norādīja - ja pārvaldnieka radi strādā labi, lai strādājot. Raidījums atzīmē, ka Amerikam kopā ar Loginovu ir lieli sadarbības plāni. "Mēs pat esam domājuši par slepenā dienesta izveidi ostā, lai varētu izsekot tarifu izmaiņām mūsu konkurentu ostās. Izveidojot tādu zināmu izpētes biroju, piesakoties un pētot šo te tarifu ietekmi ostās, lai mēs zinātu arī, ko dara Tallina, Klaipēda, Gdaņska, Gdiņa," stāstīja Ameriks.

Savukārt valdības konsultanta "Prudentia" vadītājs Ģirts Rungainis pavēstīja, ka bez ķirurģiskas iejaukšanās "čomu" sistēma Rīgas brīvostā saglabāsies. "Šobrīd notiek tas, ka valsts vienkārši novēro to, kas notiek ostās un vārgi kaut ko pīkst par to, ka kaut ko vajadzētu darīt. Pa lielam lietas nosaka lielie lietu kārtotāji ostu pārvaldēs vai pašvaldībās, vai arī viņu finanšu sponsori," uzsvēra Rungainis.

Rīgas osta gan pēc kravu apgrozījuma, gan apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.


Kasjauns.lv/LETA/Foto: Lita Krone/ LETA