Rīgas sabiedriskajā transportā velosipēdus varēs pārvadāt bez iesaiņošanas
Runā Rīga

Rīgas sabiedriskajā transportā velosipēdus varēs pārvadāt bez iesaiņošanas

Jauns.lv

Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejā šodien atbalstīts priekšlikums atcelt ierobežojumus velosipēdu pārvadāšanai Rīgas sabiedriskajā transportā.

Rīgas sabiedriskajā transportā velosipēdus varēs p...
Tagad riteņbraucēji Rīgā varēs droši nepiemērotos laika apstākļos izmantot sabiedrisko transportu, lai mazinātu problēmas ar galamērķa sasniegšanu.
Tagad riteņbraucēji Rīgā varēs droši nepiemērotos laika apstākļos izmantot sabiedrisko transportu, lai mazinātu problēmas ar galamērķa sasniegšanu.

Izvērtējot citu pilsētu pieredzi, finansiālos aspektus un velosipēdu pārvadāšanas biežumu, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" tomēr nolēmusi atteikties no vienīgā ierobežojuma velosipēdu pārvadāšanai - prasības iesaiņot smērējošās daļas - ķēdi un riteņus.

Uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens šodien komitejas sēdē sacīja, ka "Rīgas satiksme" iegādājusies un vienam autobusam uzmontējusi aprīkojumu velosipēdu pārvadāšanai ārpus salona, taču Ceļu satiksmes drošības direkcija nav devusi pozitīvu atzinumu. "Eiropā šādas ierīces velosipēdu pārvadāšanai ārpus salona nav atļautas, līdz ar to šāds risinājums nav perspektīvs," sacīja Bemhens.

Deputāts Juris Viņķelis (V) gan uzskata, ka problēma tomēr risināma, izveidojot speciālus bagāžniekus vai paredzot speciālas vietas sabiedriskajā transportā, bet ierobežojumu atcelšana būt "iebraukšana no viena grāvja otrā".

Domnieks Vadims Faļkovs (SC) uzsvēra, ka sabiedriskā transporta bamperi amortizē triecienu, bet velosipēdu turētāji, kas iziet ārpus transportlīdzekļa fasādes, saskarsmē ar citiem transportlīdzekļiem vai gājējiem nodarīs nopietnus postījumus. Velosipēdu ievietošana un noņemšana no velosipēdu turētāja aizņemtu aptuveni 40 sekundes, turklāt nav zināms, kurš būs atbildīgs, ja pie sarkanās gaismas kāds šo velosipēdu nozags. Līdz ar to, viņaprāt, labākais un drošākais risinājums tomēr būtu atļaut velosipēdu pārvadāšanu salonā.

Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (SC) pauda satraukumu par to, kas būs atbildīgs par potenciālajiem postījumiem, pārvadājot velosipēdus sabiedriskajā transportā, taču Bemhens sacīja, ka tā būs katra velosipēda īpašnieka civiltiesiskā atbildība.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības pārstāvis Viesturs Silenieks uzsvēra, ka pašreizējos noteikumos velosipēdisti tiek diskriminēti, jo sabiedriskā transporta noteikumos jau iekļauta prasība, ka nedrīkst pārvadāt smērējošus objektus, tostarp, piemēram, ķerras, tāpēc nav vajadzības velosipēdus izcelt īpaši.

"Rīgas satiksmei" uzdots veikt grozījumus sabiedriskā transporta lietošanas noteikumos. Bemhens sacīja, ka tas aizņems aptuveni divas nedēļas.

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA