Maijā samazinājies surogātpasta īpatsvars un slavenības izmantotas apmuļķošanai
Maijā surogātpasta īpatsvars kopējā e-pasta plūsmā samazinājies par 2,5 procentpunktiem un veidoja 69,7% kopējā e-pasta apjoma, savā kārtējā pārskatā ziņo datu drošības uzņēmums "Kaspersky Lab".
Vienlaikus maijs iezīmējies ar to, ka dažādos krāpnieciskos sūtījumos izmantoti slavenību vārdi un slaveni zīmoli. "Piemēram, tika novērots liekpasts no "Apple Corp", kam patiesībā nebija nekādas saistības ar uzņēmumu Apple, bet kas tomēr aicināja godināt Stīva Džobsa piemiņu, nopērkot "iCoin" monētas ar viņa attēlu, informē "Kaspersky Lab" Latvijas pārstāvniecība.
Galvenajā pārskata, kuru sarakstījusi speciāliste Daria Gudkova, norādīts, ka maijā pamanītas vairākas viltīgas e-pasta kampaņas, kas izmantoja programmatūras ražotāja "Microsoft", interneta tirgotāja "Amazon" un citus zīmolus, lai piemānītu saņēmējus un panāktu, lai tie atver saiknes vai pielikumus ar kaitīgu programmatūru.
Nevajadzīgu preču un pakalpojumu reklamēšanai un dažkārt arī krāpšanai tika izmantotas daudzviet maijā svinētā Mātes diena un ASV karā kritušo piemiņas diena "Memorial Day", raksta Gudkova.
"Maija mēnesī lauvas tiesa surogāta pasta pasaulē nāca no Ķīnas un ASV. Tomēr Dienvidkorejas "daļa", kas bija trešajā vietā, turpināja pieaugt un pietuvināja to otrās vietas atzīmei. Gandrīz puse surogātpastu, kas tēmēts uz Eiropu, nāca no Dienvidkorejas," rakstīts pārskatā.
"Kaspersky Lab" ir starptautiska uzņēmumu grupa, kas darbojas vairāk nekā 200 valstīs un teritorijās visā pasaulē. Centrālais birojs atrodas Maskavā. Pašlaik uzņēmumā strādā vairāk nekā 2400 speciālisti. "Kaspersky Lab" vietējās pārstāvniecības atrodas 30 valstīs, bet izstrādājumus un tehnoloģijas izmanto vairāk nekā 300 miljoni gala lietotāju un vairāk nekā 200 000 korporatīvo klientu visā pasaulē. 2010.gada oktobrī "Kaspersky Lab" paziņoja par Baltijas pārstāvniecības atvēršanu Rīgā.