Iespējams, izbūvēs "Zaļā veloceliņa" posmu no Kantora ielas līdz Imulas ielai
Rīgas domes Mājokļu un vides departaments izsludinājis iepirkuma konkursu par "Zaļā veloceliņa" projektēšanu un izbūvi posmā no Kantora ielas līdz Imulas ielai, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētais paziņojums.
Projektējot veloceliņa trasi, būs jāņem vērā zemes īpašumu robežas, reljefa īpatnības, vērtīgos kokus, kā arī ģeoloģiskos apstākļus. Paredzams, ka veloceliņa izbūvei varētu nākties nozāģēt ap 30 koku.
Celiņam paredzēts velosipēdu satiksmei drošs grants vai šķembu segums, tā trasē izbūvējams arī jauns gājēju un velobraucēju koka tilts ar aptuveno garumu 12 metru un platumu 2,5 metri.
Tehniskā projekta izstrādāšanai un saskaņošanai Rīgas pilsētas būvvaldē paredzēti trīs mēneši no līguma noslēgšanas brīža, bet būvdarbiem izpildes laiks noteikts no 20 līdz 60 kalendārajām dienām kopš būvatļaujas saņemšanas brīža līdz būvdarbu pabeigšanai.
Piedāvājumi iepirkuma konkursā iesniedzami līdz šā gada 1.jūlija plkst.10 Mājokļu un vides departamentā, Brīvības ielā 49/53, Rīgā, piektajā stāvā, 503.kabinetā.
"Zaļais veloceliņš" nepieciešams Rīgas pilsētas iedzīvotāju aktīvai atpūtai - tā trase virzīta gar Mārupītes krastu, lai iedzīvotājiem un tūristiem būtu iespēja aktīvi pavadīt brīvo laiku, izbaudīt un iepazīt Mārupītes dabas ainavu ar specifiskiem biotopiem, kā arī sniegt drošas pārvietošanās iespējas ikdienas velobraucējiem.
Jau ziņots, ka, neraugoties uz vairākām velo aktīvistu akcijām un Rīgas domes vadības solījumiem, pašvaldībai tā arī nav izdevies izbūvēt 800 metru garu "Zaļā veloceliņa" posmu starp Kantora un Dauguļu ielu.
Rīgas vicemērs Andris Ameriks īsi pirms vēlēšanām, apmeklējot velobraucēju piketu, noslēdza derības ar vienu no tā dalībniekiem, Rihardu Frīdenbergu, ka veloceliņa posms tiks izbūvēts līdz 15.oktobrim, saderot uz velosipēdu.
Rīgas domes Vides pārvaldes priekšnieks Askolds Kļaviņš (LZP) gan aģentūrai LETA norādīja, ka termiņš ir grūti paredzams. Viņš skaidroja, ka "Zaļā veloceliņa" būvniecība sākta 2007.gadā, taču aktīvākie Mārupes iedzīvotāji pamanījuši, ka tā projektam nav visu nepieciešamo būvvaldes atļauju un zīmogu, tāpēc būvniecība tika apturēta. Vēlāk tā netika atsākta ekonomiskās krīzes dēļ, taču pa šo laiku beidzies projekta derīguma termiņš.
Pērn izbūvēts veloceliņa posms gar Māras dīķi, un šogad piešķirts arī pārējais veloceliņa pabeigšanai nepieciešamais finansējums, taču būvprojekta termiņu pagarināt nav iespējams, tāpēc tagad veloceliņam jāveido jauna topogrāfija un no jauna jāveic visas saskaņošanas, pēc kā vēl jāizsludina iepirkuma konkurss.
Jāņem vērā, ka "Zaļā veloceliņa" posms ved arī caur Uzvaras parku, kurā sākotnēji iecerēts atbilstoši apzīmēt vienu no esošajiem asfalta celiņiem, taču patlaban tā segums ir sabrucis, un ir jāvērtē, vai ir lietderīgi to šādā stāvoklī krāsot, vai vispirms jārod iespēja to no jauna noasfaltēt, norādīja Kļaviņš. Tāpat remonts pāris vietās nepieciešams jau 2007.gadā izbūvētajiem posmiem, kur vietām uz celiņa izveidojušās dubļu lāmas vai cauri grantij izaugušas nezāles.
LETA