
Biļete aliņa cenā! FIFA 36 reizes samazina Klubu pasaules kausa pirmā pusfināla biļešu cenas

Vēl nepieredzēta biļešu cenu samazināšana novērota pirms otrdien paredzētā FIFA Klubu pasaules kausa pusfināla starp Londonas “Chelsea” un Riodežaneiro “Fluminense”. Vēl sestdien par 473,90 dolāriem tirgotās biļetes nu piedāvā par 36 reižu lētāku cenu, un tagad tās maksā nieka 13,40 dolāru jeb mazāk nekā stadionā pārdotā alus cena!
Tickets for Chelsea’s Club World Cup semifinal vs. Fluminense are going for as little as $13.40 (£9.81) 😮 pic.twitter.com/IS1u3DAZkv
— ESPN UK (@ESPNUK) July 6, 2025
Ņūdžersijas štata Īstrezerfordas “MetLife” stadionā, kur notiks abi pusfināli un fināls, alu tirgo par 14 dolāriem.
Šāds bezprecedenta cenas kritums notiek laikā, kad FIFA cenšas izvairīties no pustukšām tribīnēm jaunajā, paplašinātajā Klubu pasaules kausa izcīņā ASV — par spīti aktīvai reklāmas kampaņai, vairākās grupu spēlēs bija desmitiem tūkstošu tukšu sēdvietu.
“MetLife” stadionā jau notikušas piecas spēles, un skatītāju skaits ir būtiski svārstījies: ja sestdien Madrides “Real” ceturtdaļfināla uzvaru pār Dortmundes “Borussia” vēroja līdz šim turnīrā lielākais apmeklētāju skaits (76 611), pārējās spēles aizritēja ar pustukšām tribīnēm, vēsta “Daily Mail”.
“Chelsea” un “Fluminense” pusfināls notiks 8. jūlijā plkst. 22 pēc Latvijas laika, bet “Real” ar Parīzes “Saint Germain” spēlēs 9. jūlijā. Fināls notiks 13. jūlijā.
Lai palielinātu skatītāju skaitu, FIFA izmanto dinamisko cenu noteikšanas modeli, kas izraisījis būtiskas cenu svārstības maču priekšvakarā. Biļetes uz “Chelsea” un “Fluminense” spēli sākotnēji bija dārgas, bet nedēļas nogalē strauji kļuva lētākas, tostarp biļetes apakšējās rindās, kas parasti ir visdārgākās, samazinājās līdz aptuveni 44,60 dolāriem.
Šī cenu stratēģija ir saniknojusi dažus agrīnos pircējus, jo biļetes, kas iegādātas par sākotnēji augstām cenām, tagad tiek pārdotas par nieka trīs procentiem no sākotnējās cenas. FIFA nav apstiprinājusi, vai šiem līdzjutējiem tiks piedāvāts kompensācijas mehānisms vai atlaides.
Par spīti šīm problēmām, pēdējās spēlēs skatītāju interese būtiski palielinājās — “Chelsea” uzvaru pār Sanpaulu “Palmeiras” Filadelfijas “Lincoln Financial Field” stadionā un PSG uzvaru pār Minhenes “Bayern” Atlantas “Mercedes-Benz Stadium” vēroja vairāk nekā 65 tūkstoši skatītāju.
FIFA ir ieguldījusi ievērojamus līdzekļus šī turnīra reklamēšanā ASV, tostarp ar plašu mārketinga budžetu, un plāno līdzīgu dinamiskās cenu modeli izmantot arī 2026. gadā paredzētajā Pasaules kausa izcīņā, kuru kopīgi rīkos ASV, Kanāda un Meksika.